@Wardi hier ben ik Lees ook wel mee maar mee schrijven volgens mij ben ik er ook veelste lui voor. Ik lees wel vaak mee op hethele forum maar echt reageren doe ik niet vaak. Vandaag heb ik een controle bij de gyn ik hoop dat alles goed is als Allah het wilt bidden jullie mee?
Ik ben even wezen speuren op google en het blijkt inderdaad een niqaab te zijn . En dan dragen de vrouwen die ik zie er vaak een donkere zonnebril bij. was trouwens laatst nog grappig. Er kwam een vrouw in niqaab langs, en ik moest haar toch identificeren, en de foto van 't paspoort moest kloppen. Alleen zijn alle binnenwanden hier van glas... wist echt niet wat te doen, dus ik heb haar maar meegenomen naar het toilet. Ach ja, je word erg creatief. Zijn er dames onder jullie die een niqaab dragen? Want ik vraag me af hoe jullie dat hebben gedaan met de foto op jullie legitimatie. Iman, die man werd erg boos omdat hij vond dat ik er maar rekening mee moest houden omdat er hier in de wijk erg veel moslims zijn, en ik had het moeten weten volgens hem. Erg jammer zo'n reactie. Hij wilde ook niet meer door mij geholpen worden. En ik raak dus ook wel eens in de war met vrouwen uit India. En volgens mij worden er in meerdere culturen en geloven doeken gedragen. Oudere Hollandse dames doen het ook vaak. En daarnaast zijn er ook veel vrouwen die geen hoofddoek dragen en wel meedoen met de ramadan. Wardi, mijn collega zei ook tegen mij dat de ramadan niet draait om het niet eten, maar om de denkwijze die je op die manier bereikt. Hoe heet trouwens de kleding die de jongens en mannen dragen bij het suikerfeest? Want dan lopen alle mannen in het wit. En wanneer is de volgende ramadan eigenlijk?
@Moaatje, je hebt t maar druk met de moslims haha. Werk je in Amsterdam ofzo? Hier een niqaabdraagster, op delegitimatiedocumenten uiteraard geen niqaab op. Heb me ook weleens moeten identificeren en dan gaat de niqaab n paar secondjes omhoog. Erg creatief, het damestoilet, daar komen zeker weten geen heren : D
Ik werk in Amsterdam idd. Eerst de Baarsjes, toen Bos en Lommer en nu Slotermeer. Heb als poldermeisje wel een aardige cultuurshock gehad hoor .
Wat leuk om te lezen allemaal Moaatje, vind dat je er echt goed mee omgaat allemaal . Wardi: De tandjes zijn hier door! Godzijdank. Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Hamza, Alle lof is aan Allah. Ik ga trouwens zelf ook altijd om 10 uur naar bed, ben dan echt op.
hier ook een niqaabdraagster.. en idd die kan ffies omhoog.. meestal zijn er vrouwen bij paspoortcontroles zo niet dan heel ff controleren en klaar.. zorg dan dat ik geen make-up op heb in ieder geval. Ze mogen in het wit maar hoeft niet... die lange jurk heet een koftan. Dat zijn kleren die volgens de overleveringen goed islamitisch zijn. dus boven de enkels bij de mannen... Ja ff wat anders die banner maar vind hem toch niet zo.... ach ja ff een nieuwe zoeken hehe.. Ik heb niet zo een hele dikke buik.. wel veel harde buiken grrr... maja alle lof zij Allah!
Was 1 van jullie ook op de bekeerlingendag vandaag in Rotterdam? Moeder K, jouw heb ik gezien . Maar misschien nog andere meiden van hier?
Hallo dames, Ik hoop dat het allemaal goed gaat met een ieder van jullie. Tirtilisko wat spannend zeg nog heel even voor jou. Voel je nog niks?
@beertje idd erg spannend. Ik voel nog niks geks ik ben de laatste tijd wel erg misselijk. Had ik in het begin van mijn zwschap ook was toen uitgedroogd en lag 8 dagen in het zh. Ik hoop dat het nog wel even duurt mijn bevalling. Ben verkouden ben zwaar moe ben bang dat ik de kracht er nu niet voor heb. Ben bang... Echt heb het liefst dat hij nog 2 weken blijft zitten. Willen jullie allemaal dua's voor me doen dat hij gezond wordt geboren dat alles tijdens en na de bevalling goed gaat.
Ik ben moederK, haha! Ja, meryem85 het was erg gezellig! Liefs! ps. volgens mij zit mijn menstruatie er weer aan te komen..
Moeder K lieverd ik hoop dat je ook heel snel in verwachting kan zijn van een klein wondertje dikke knuf
oh meis tartilisko het zit je niet mee he.. met de wil van Allah zal je veel hasanaat puntjes verdienen! Met de wil van Allah knap je snel op en zal je vol energie aan de bevalling beginnen! Lieve meiden willen jullie nog even zeggen wie jullie zijn... anders krijg je van die reacties wie is die en die? groetjes Iman
Overzicht Thee met baklavas Mama's 12 februari 2009 tirtilisko - 1e kindje - geslacht: jongen 3 maart 2009 Beertje09 - 1e kindje - geslacht: geheim 13 maart 2009 Iman - 3e kindje - geslacht: meisje 21 maart 2009 Mommy2be - 1e kindje - geslacht: geheim ? april 2009 Ilja - 2e kindje - geslacht: meisje GEBOREN 05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje) 15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje) 11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)
vrede zij met jullie meiden, ik weet dat iman hier laatst commentaar op heeft gekregen, maar hier ben ik met dezelfde vraag. Mijn schoonbroertje heeft al veel pech in de liefde gehad , telkens laten ze hem zitten of gaan ze vreemd. Nu is hij echt op zoek naar een lief meisje voor een huwelijk iets serieus. Hij woont nu nog in turkije. Hij zou niet perse naar hier willen komen tenzij dat meisje het zo zou willen. daarin kunnen wij hem ook helpen. Hij is 25 jaar, zijn naam is ibrahim en woont momenteel in antalya. Ik hoop dat ik hier geen commentaar op ga krijgen maar is het zo dan moet het zo zijn. mvg lana
haha van mij niet hoor! Ik denk dat we allebei een oprechte intentie hebben.. alleen ze gaan vreemd? dat klinkt dan meer als een relatie? En hij zoekt een Turks meisje neem ik aan? Spreekt hij ook Nederlands of alleen Turks? Misschien handig om te weten als zusters hier iemand kennen! Mommy2be leuk weer het lijstje tussendoor! Jij zou nog zo eerder dan mij kunnen zijn spannend! Hoe voel je je? Heb je het al een beetje gehad? Ik begin een beetje moe te worden van de pijn in mn onderrug en de vele harde buiken.. hmdl! Het is zo lekker weer als je bent bevallen en weer een beetje opgeknapt bent.. ik kijk er naar uit! Ben benieuwd hoe Ilja dr vakantie verloopt!
Ik ben ook echt doodmoe en misselijk, en dan heb ik het nog niet eens over maagzuur De meeste mensen zeggen 'het mag nu wel komen', maar jij zegt ik wil dat het nog even zo blijft hahaha, grappig. Als Allah het wil krijgen jullie (je man en jij) een lief, gezond kindje. 12 februari is al in zicht, wat gaat de tijd toch snel he.
hij heeft een nl vriendin gehad , daar heeft hij 1.5 jaar op zitten wachten iman maar ze is uiteindelijk nooit gekomen. Hij zoekt niet perse een turks meisje, als ze maar lief is de rest maakt hem niet uit. Hij kan heel goed duits en zijn nl word steeds beter iman. het is zo''n lieve jongen, maar helaas