Ze hoeft geen Turkse te zijn, als ze maar LIEF is? En ze hoeft geen moslim te zijn, vind het vaag hoor sorry dat ik het zeg. Je trouwt toch voor het leven, dan is LIEF toch niet alles wat je wenst in een vrouw/man? Ik zou vragen, ik wil dat ze een moslim is, of er open voor staat bijvoorbeeld, ik wil een man/vrouw die 5 keer per dag bidt, of gaat bidden, i.p.v. lief, maar goed dit is enkel mijn mening.
ja daarom verbaasde het me ook.. niet om iemand te veroordelen hoor.. iedereen maakt fouten maar ik zou als ik hem was het meer in de ''gelovige islamitische hoek'' gaan zoeken! Dan denk ik dat er ook wel een lieve zuster is die een goede vrouw voor hem gaat zijn voorbij komt!
Dames, ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie antwoorden. En Meryem, dank je voor het compliment. Ik ga dit topic weer verlaten. Ik wens jullie allen een (voor)spoedige zwangerschap en veel plezier met de kleine baby's.
Jammer dat je weer gaat, Moaatje. Wanneer je nog vragen hebt, youre more than welcome. Een dikke knuffel voor Babet. voor alle zwangere met kwaaltjes en pijntjes, Moge Allah swt jullie bijstaan en jullie zonden doen wegnemen.. Amin! Lana: Ik begrijp dat je schoonbroertje dus niet echt praktiserend moslim is?
lieve zusters, zoals jullie weten is het voor een moslimman niet verplicht met een moslimvrouw te trouwen. Naja dat hij zijn hart heeft verloren aan een nl meisje toen maakt hem niet slecht. Toen ik mijn man leerde kennen was hij ook niet praktiserend en ik was een nl katholiek meisje. En kijk we hebben toch van elkaar geleerd. Ik heb me bekeerd, en hij doet ook steeds meer aan zijn geloof. Mag het niet zeggen maar charm hij werkt net als mijn man toen vaak 17 uur per dag, dan ben je dus idd niet zo bezig met het praktiseren van je geloof. Als ik zeg dat ik een mooi meisje heb gezien wat moslim is en praktiserend vind hij dat heel erg mooi. Maakt me eigenlijk best droevig deze opmerkingen Dat hij idd niet 5 keer per dag bidt , maar hij doet aan de ramadan, hij rookt niet, drinkt niet, en is een goed mens in zijn hart Dat vind ik ook heel erg belangrijk.
Ik zeg ook niet dat het een slecht persoon is of dergelijke. Hij mag inderdaad een vrouw 'van het boek' trouwen (hetzij Christelijk of Joods). Ik stelde die vraag meer om een beetje duidelijkheid te krijgen. Wanneer het 'het niet uitmaakt, en als ze maar lief is' kun je bij wijs van spreken ook een meisje van 'om de hoek' op hem afsturen. Ik denk namelijk dat als iemand hier een praktiserend meisje kent voor hem, zij ook wel wat eisen heeft. get it?
ik snap het meryem, ik bedoelde alleen op manier waarop jij en ik ons hebben bekeerd alhamdullilah, zo zal hij ook steeds meer van zijn vrouw leren. Dit heeft hij ook altijd gezegd En het is een jongen die alles voor zijn vrouw zal doen.
Ik bedoelde het echt niet vervelend, als dat zo overkwam mijn oprechte excuses hiervoor. Ik bedoelde meer te zeggen, als je een huwelijk in gaat dat je het dan goed moet doen, dus bidden etc. Ik zou persoonlijk niet willen trouwen met iemand die niet 5 keer per dag bid, uitgesloten voor mij. Bidden is enorm belangrijk in de Islam! Sorry nogmaals.
@beertje je hoeft echt geen sorry te zeggen. Het is alleen dat ik en mijn man dagelijks nog van elkaar leren. Ik snap wat je bedoelt idd met het bidden. En mensen kunnen bv ook zeggen goh werken is een smoesje dat kan ook natuurlijk wel zo zijn maar er zijn daar geen werkuren zoals hier van 9 tot 17 bv. Maar ik geloof wel dat een goede vrouw hem ook die kant op kan leiden met allah''s wil
Salaam AlaykuM! hier ben ik ook weer eventjes heb het heel druk gehad de laatste tijd. maar alles is goed hoor Alle lof zei aan Allah. Sarah is lekker gegroeid en ik geniet heel erg van haar leuk om te horen dat het allemaal goed met jullie gaat zwangere dames (en ook de niet zwangeren natuurlijk) ik wilde wel gaan naar die dag (bekeerlingendag) alleen het is toch was lastig met zo'n jong kindje. kan haar natuurlijk wel thuis laten maar het was wel een lange tijd volgens mij. hoe is het daar geweest voor die gene die geweest zijn? hoe was de spreker? en zijn er nog mensen bekeerd? dat is altijd zo mooi om te zien. vorige keer waren er ook 2 dames in utrecht die naar voren kwamen om de shahade uit te spreken.. Alle lof zei aan Allah het raakte me echt moet al weer beginnen met de eerste kleertjes op te ruimen.. Sarah past 50 niet meer hoor maarja kan ook weer beginnen aan maat 62 en daar heb ik ngo wel een paar leuke pakjes van nou iedereen fijne dag verder en ik spreek jullie als Allah het wil binnenkort xxx Sakinah
Vrede zij met jullie dames, Wat fijn dat het zo goed gaat met Sarah, alle lof zij aan Allah. Bekeerlingendag was leuk. Er heeft geloof ik wel iemand de shahada (geloofsgetuigenis) opgezegd, maar wij zijn niet de hele dag geweest ivm Irem. Het was erg druk dus heb niet heel goed kunnen luisteren naar de lezingen. Remy Soekirman en Khalid Yasin heb ik wel een stukje van meegekregen, maar was vooral veel aan het beppen met de zusters daar. Er waren trouwens best een hoop dames met babies, maar begrijp wel dat het ingewikkeld is met zo'n heel kleintje. Ennuh nieuwe kleertjes kopen is altijd leuk he!
hi meiden... Ik ben er nog hoor, maar via mijn mobiel want mijn laptop wordt gerepareerd... Ik ben gisteren naar het erasmusmc gegaan, ze gaan onderzoeken doen volgende week en over 6 weken is er uitslag. Dan gaan ze kijken wat we kunnen doen om zwanger te raken. Als allah het wilt snel. Ik wil zo graag weer zwanger zijn, bevallen etc. Heb zo veel gemist bij Tamer. Het duurt allen nog zo lang... Veel liefs layla
Hallo allemaal, Hoe is het met iedereen? Weet iemand hoe het met Tir is? Ik kort haar naam maar ff af, want weet niet hoe je het helemaal schrijft hihi.
hmdl hier alles goed hoor er wordt weinig geschreven he hiero...! heb even pauze de kindjes liggen in bed ben klaar in huis zometeen aan het eten beginnen... Heb vorige week nog wat dingetjes van de lijst gekocht dus het begint er op te lijken, vandaag de box omhoog gedaan Ameen zit er toch niet meer in hem helemaal weer gesopt en boxkleedje erin gedaan die ik in Egypte had gekocht Firdaous is alle lof zij Allah zindelijk! In een week tijd.. we hebben er een heel feest van gemaakt.. ze heeft een ini mini wctje lijkt op een gewone wc zal dr eens een foto van maken en in mn album zetten hehe... dus daar gaat ze met veel plezier op nieuwe onderbroekjes en hempjes gekocht dus mevrouwtje is weer een grote stap verder.... en mama vind het heeeeeeeeeeeerlijk! Vooral die poepbroeken zijn zo smerig op het laatst! En als met de wil van Allah straks de baby er is heb ik er 2 ipv 3 te verschonen scheelt een hele hoop+ dat ik hoop als ze eerdaags opgeroepen wordt voor de voorschool ze het gewend is en daar ook netjes gaat plassen op de wc! Ameen vind het wctje ook bijzonder interessant maar daar wacht ik nog even mee tot van de zomer.. dan is ie tegen de 2 jaar aan (sept) en ach wie weet al eerder! Ik zit de hele tijd met de kraamzorg in mn hoofd of liever gezegd in mn maag... ben al gebeld de uren besproken.. nummer voor de bedverhogers gekregen enz... maar heb er zo geen zin in... 3 uur zo'n mens over de vloer... even controle vind ik meer dan genoeg... kleine aanwijzingen.. meer zal het niet zijn... Ik heb er zo geen zin in dat als je sochtends nog slaapt.. wat natuurlijk zo is als ze komt.. je toch de wekker moet zetten op tijd aangekleed bent voor haar.. ja zo ben ik ik wil dan al gedoucht hebben en de kindjes gedaan hebben.. de baby niet maar de 2 oudste.. ik kan er niet tegen dat iemand vreemd dat over gaat nemen... ik geef het niet graag uit handen zeg maar *schaam* Vaak zijn ze heel aardig hoor niks mis mee.. maar het duurt me gewoon te lang... ze zei tegen me dat ze me min 3 uur MOEST geven en ik moest het maar aankijken.. na 3/4 dagen kon ik het afbellen of verminderen... nou lekker dan.... een stemmetje in mn hoofd zegt zeg het maar af heb je dat gedoe niet... maja de controles vind ik toch wel fijn! pfffff nou ik heb weer lekker zitten zeuren.. hehe waar is tartilisko? al bevallen meid?
Lieve meiden hoe gaat het met jullie? Wat lief dat jullie om mij vragen nee ik ben nog niet bevallen als het zover is zal ik er wel voor zorgen dat jullie het ook gelijk te weten komen Als ik niet binnen 2 weken spontaan beval word ik met 41 weken ingeleid. InsaAllah zal dat niet hoeven. Willen jullie aub allemaal smeekgebeden doen dat de bevalling goed gaat en dat kleine Hamzatje gezond terwereld komt. @Iman kan je je kraamzorg niet gewoon wegsturen nadat ze de controles etc heeft verricht? Ik denk dat ik de kraamzorg wel nodig heb omdat ik echt helemaal niks weet hoe of wat. Jij bent ook al weer bijna 35 weken wat gaat de tijd snel he. Ik weet nog dat ik aan je vroeg of je smeekgebeden wilde doen omdat ik niet zwanger raakte En kijk nu hmdl ben ik al bijna uitgerekend Moge Allah het iedereen laten beleven. @Beertje jij was nog opzoek naar een skipakje wat een gedoe he? Nergens te vinden Ik heb er een gekregen van een nicht van me Ik wilde ook heelgraag een nieuwe maar dit is iedergeval beter dan niks. Ik hoop dat je er snel eentje vindt.
Hoi lieve schat, Waarom kies je ervoor om je te laten inleiden bij 41 weken, kun je niet beter wachten wanneer het kindje zelf wil komen? Ga je je baby Hamza noemen, wat vind ik dat toch een mooie naam zeg, masallah. Moge Allah je een gemakkelijke bevalling geven, en een schitterend mooi en gezond zoontje. Ja ik heb toevalllig net een site gekregen van een lid hier, zie mijn topic, heel goedkoop, en hele mooie dingen hadden ze, ook maxicosivoetenzakjes etc. Ik zal morgen meteen een bestelling plaatsen, kijk ook maar eens op die site. Houdt ons vooral op de hoogte, ik hoop echt dat het allemaal gauw komt de kleine van jullie, en dat het gemakkelijk voor je zal zijn als Allah het wil. Dikke knuffel.
Ik zou ook worden ingeleid met 41+5 (afspraak stond al) aangezien het vruchtwater bijna op was en de placenta zijn beste tijd had gehad. Uiteindelijk is ze uit zichzelf gekomen met 41+3 hmdl.