Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    nee he een heel bericht getypt valt mn internet uit grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    nou kort samengevat dan nog een keer:

skipakjes misschien op MP kinderen en babys zoeken op skipakje en dan kijken onder nieuw met kaartje nieuw zonder kaartje of tweedehands.. vaak komen er ook webwinkels uit.

Kraamzorg ga ik nog even bellen vertellen dat ik ermee zit en hopen dat we een afspraak kunnen maken voor alleen de controles misschien...

Ja met de wil van Allah van smeekgebed naar gezonde baby!

41 weken kan erg snel zijn ik was 41+2 dagen!

Hier nog een pyama/huispak nodig en wat extra onderbroeken hehe

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi lieve meiden.

@beertje ja ik zag de link ik ga zometeen ook even kijken en daarna snel mijn bed weer iun duiken heb zwaaaaaar de griep te pakken heb heel erg keelpijn. Mijn oren lijken helemaal verstopt te zitten en doen vreselijk pijn. Ik heb heel erge hoofdpijn. Kan niks eten van de misselijkheid. Hoop dat het snel over gaat met de wil van Allah en dat ik weer een beetje kracht kan opbouwen voor de bevalling. Ow ja trouwens de gyn zei dat ze tegenwoordig niet meer tot 42 weken bleven wachten maar al met 41 weken inleiden :( Ik hoop dat het niet nodig zal zijn met de wil van Allah

@meryem ik hoop ook dat het inleiden met de wil van Allah niet nodig zal zijn en dat ik zo ongeveer over 2 weken beval.

@Iman heb ik soms ook typ ik een heel stuk tekst raak ik het weer kwijt :D bedankt voor je smeekgebeden lieverd

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ow ja trouwens Met de wil van Allah gaat ons kleintje Hamza heten. Ik zag het bij Wardi en ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen maar had gelijk zoiets van jaaaaa :D toen tegen mijn man gezegd en dit was ook de eerste naam waarvan hij zei ja een prachtige naam met een hele mooi betekenis.
    Ik wilde jullie iets vragen bij de feb mama's lees ik eigenlijk heel vaak dat de kindjes zo rond de 2500-3000 gram zijn. Mu heeft de gyn tegen mij gezegd dat "kleine" Hamza tussen de 3800-4250 zal wegen is dat dan niet erg groot?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tirtilisko: Beterschap meissie, Moge Allah swt je genezen.

3800-4250 g is wel een lekkere baby hoor. Niet overdreven groot, maar ook niet klein. Vind 2500-3000 gram wel wat aan de kleine kant eigenlijk.
    Irem was 3620 gram, maar zij was een meisje. Jongens zijn vaak al wat groter.

Ik vind Hamza ook een prachtige naam, trouwens.

Iman: Ik begrijp je helemaal met de kraamzorg. Mijn man had vrij genomen die week en we wonen in een appartementje waar niet veel te boenen valt. Ook kregen we praktisch geen visite, dus daar hoefde ze zich ook niet over te ontfermen. Het ging allemaal goed qwa verzorging en alles, dus na 2 dagen kwam ze nog maar zo'n 2 uurtjes per dag (soms kwam ze ook pas s middags, konden we lekker uitslapen) en de laatste 2 dagen zelfs maar een half uurtje. Anders zit je ook maar zo naar elkaar te koekeloeren. Van het kraambureau willen ze het liefste dat de kv haar uren volmaakt, volgens mijn kv destijds zeiden ze zelfs dat ze anders maar een taart moesten gaan bakken bij mensen thuis ofzo :( . Ik heb op het laatst gewoon haar formuliertje ingevuld alsof ze iedere dag zo'n 3 uurtjes was geweest, want kreeg het toch gewoon vergoed. En daarbij was het in die tijd hoogzomer, dus vond de kv ook niet verkeerd dat ze altijd vroeg weg kon :) . Daarbij gaf ze haar telefoonnummer en smste ze zo nu en dan of het goed ging.

6. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    kijk das nog eens kraamzorg! hehe :)

Is idd een lekkere baby maar absoluut niet extreem groot of dik hoor! Gewoon gezond!

2500 is wel weinig hoor!

Firdaous was 3500 gram bij 41 weken en 2 dagen
    Ameen was 3350 bij 38 weken.

Maak je maar niet druk om het gewicht hoor zegt niet zo heel veel over hoe het kindje het doet! Als je gewoon netjes je weekjes afmaakt zal alles met de wil van Allah goedgaan! Meis wat erg voor je dat je je zo rot voelt gets.. ik had dat in het begin van de zwangerschap met voedselvergiftiging erge griep.. maar zo voor de bevalling... lieverd ik zal zeker even doea voor je doen en mijn zusterkringetje hier inlichten jou te noemen in hun doea! Zo te horen heb je die hard nodig! :)

nou lieve meiden ik doe de kindjes even in bed.. mn mannetje is thuis dus hebben we ff tijd met zn 2tjes! Hebben jullie trouwens alles in huis van de uitzetlijst?

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    @ tir; het gemiddelde geboortegewicht is 3450 gram, jongetjes zijn idd iets zwaarder, meestal een gram of 200. En wat de artsen doen is een schatting maken, vaak zitten ze er naast hoor. Maar wat maakt het uit, waar het om gaat is dat Hamza lekker gezond is als Allah het wil, dat is het belangrijkste.

@ Iman; ik koop echt geen kleding van MP, vind het niet zo'n fris idee maar zo ben ik dan weer, ben ook niet echt iemand die gaat reizen om wat kleding op te halen snap je. MP heeft prima spullen hoor daar niet van. Maar liever niet. Bovendien heb ik een bestelling geplaatst via het internet van een webwinkel.

Wat betreft het kraamzorgverhaal, ik denk er ook precies hetzelfde over, je hebt recht op 49 uur kraamzorg, nou ik wil dus echt niet dat ze 8 uur per dag bij mij over de vloer is, zou er helemaal gek van worden. Ik heb goed afgesproken dat ik haar maar 3 uur per dag wil, en dan puur voor de kleine en ik. De rest doet mijn familie en mijn schoonfamilie en mijn man als Allah het wil.
    Ik vind het ook niet prettig als iemand aan mijn spullen zit, zeg maar een onbekende.
    Ze hoeft geen toiletten te doen, ze hoeft geen badkamer te doen, ze hoeft niet te stofzuigen, ze hoeft al helemaal niet voor mij te koken, afwassen hoeft ze ook niet, de vaatwasser doet zijn werk.
    Ik wil haar alleen voor mezelf, controles en voor de baby.

Ze zei oh, en als je meer uren wilt dan horen we het wel hoor, ik zei ja is goed als ik meer wil dan hoor je het wel, kan altijd nog beslissen dus.

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb vandaag alle laatste dingetjes gehaald voor mezelf, voor 'vluchtkoffer' zeg maar. Voor de kleine hadden we alhamdoulilah alles al.

Moet alleen nog labello halen, helemaal vergeten!
    Heb een roze pyama gekocht bij de Zeeman vandaag hahahaha, knalroze hij is echt leuk zo'n lang ding.

9. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    nee kan me voorstellen dat tweedehands niet zo fris is maar vaak hebben ze dus nieuwe dingen te koop dan kom je vaak via zon advertentie uit bij een webwinkel!

speciaal voor wardi een liedje met hamza in de hoofdrol.. is een arabisch kinderliedje over je gezicht wassen je tandjes haha enz.. het druppeltje verteld hoe belangerijk water eigenlijk is... voor de vertaling haha wie het wil weten zeg het maar!

http://www.youtube.com/watch?v=aEC0P9So ... re=related

10. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
  11. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik ben net teurg van het erasmus bezoek...
    heb een echo gehad...
    mijn slijmvlies is nog dun dus heb nog geen eisprong gehad
    ik heb ongeveer 30-35 eicellen in mijn eierstokken dat best veel is normaal rond de 8 eicellen...
    ze zeggen ook dat ik veel symptomen heb van het pco...buisjes
    onregelmatige cyclus
    veel eicellen in de eierstokken

daarna hebben ze 7 buisjes bloed afgenomen
    en mijn bloeddruk is gemeten die was 105/60
    opzich niet ernstigs maar wel laag..maar daaar ben ik er mee bekend...

zat er helemaal door heen in de tram...
    voor sommige mensen is het helemaal van zelf srpekend dat ze snel zwanger zijn en voor andere waaronder ik niet...
    Ik zei het ook tegen adbullah...hij zei dat ik niet onvruchtbaar en dat ik er niet te veel over moet na denken beter dan helemaal niet zwanger kunnen raken...
    Daar heeft hij ook wel gelijk maar toch...maakt het je verdrietig...
    ik wil geen hormonen slikken of prikken, wil geen echo maken etc. wil gewoon gelijk in 1 keer zwanger raken, bevallen met 40 weken van een gezond kind, 2 jaar borst voeding geven en verder helemaal niets..

maar dat is moeilijk dus...

12. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Je bent mij er tussen vergeten :( Ik ben de laatste paar dagen niet zo vaak op internet dus daardoor kan ik niet echt reageren maar ik lees wel heel vaak mee.. en ik had me hier ook al voorgesteld hoor ;)
    ik ben trouwens 24 februari uitgerekend ....

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    :baby: Overzicht Thee met baklavas Mama's :baby:

12 februari 2009
    tirtilisko - 1e kindje - geslacht: jongen
    24 februari 2009
    Aslanck - 1e kindje - geslacht: jongen
    3 maart 2009
    Beertje09 - 1e kindje - geslacht: geheim
    13 maart 2009
    Iman - 3e kindje - geslacht: meisje
    21 maart 2009
    Mommy2be - 1e kindje - geslacht: geheim
    ? april 2009
    Ilja - 2e kindje - geslacht: meisje

GEBOREN
    05 november 2008 - Sakinah van een meisje Sarah (1e kindje)
    15 december 2008 - Wardi van een jongetje Hamza (1e kindje)
    11 januari 2009 - AllahinKullu van een meisje Müslime Isra (2e kindje)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ;)

15. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    hehe nu voel ik me niet zo buitengesloten :oops:

16. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Wat kunnen eigenlijk een beetje de tekenen zijn voordat de bevalling begint ?
    Ik ben heel erg misselijk sinds gisteren en heb vaker krampen in me buik.. of zegt dat niets? Ik ben eigenlijk niet zo vaak misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap behalve de eerste 3 maanden..

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Aslanck youre welcome hoor

Lieverd, probeer asjeblieft niet te wanhopen. Allah beproefd de mensen van wie Hij houdt. Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden op dit gebied. En zoals je man zei: Je bent niet onvruchtbaar hmdl. Probeer positief te blijven!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik zou het eigenlijk niet weten.. Ikzelf heb namelijk helemaal geen tekenen gehad van bevallen. Lag s ochtends nog wat te liggen in bed en zei 'vandaag ga ik bevallen' (waarom weet ik ook niet, had geen kramp niks). 5 minuten later stond ik op uit bed en braken me vliezen :) .

Zou het gewoon rustig afwachten ;)

19. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Vrede zij met jullie ladies,

Nou er is na wat stilte meteen een boel bijgeschreven...stilte voor de storm : D

Karagoz, geduld is een bloem die in weinig tuinen groeit en die met de dag mooier bloeit. Heb geduld en zoals je man zegt: niet teveel mee bezig zijn. Weet dat Allaah, en Allaah alleen, Degene is die leven schenkt...als Hij het wilt dan zul je nog vele kindjes krijgen. *knuffel*

Aslanck, ik zat er zelf op te wachten, liep 4 dagen over tijd. Had inmiddels slijmprop verloren in kleine beetjes, had ook helder bloed verloren paar dagen ervoor. Had verder weinig voorween, toen ik eenmaal echt iets voelde toen was de bevalling als het ware begonnen, en uur of 14 later was ie er : )

Tirtilisko, leuk hoor nog een Hamzaatje erbij! Moet helemaal wennen als ik die naam zo zie staan in je berichtjes, denk telkens dat het over mijn kleine Hamza gaat...haha Moge Allaah je bevalling vergemakkelijken en voorspoedig laten lopen, amien.

Iman, ik ga die linkjes strakjes even beluisteren, ben benieuwd!

20. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    hey meiden...

bedankt voor jullie lieve woordjes...

hier gaat alles zijn gangetje...
    zo meteen huis schoonmaken en opruimen