Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goh meissie, wat een verhaal zeg!

Ik lees het nu pas! Ik zal zeker dua voor je doen lieve zuster, Moge Allah swt je bijstaan.

En wat fijn dat je vriendin is gekomen, dat is echte zusterliefde :) . Moge Allah swt ook haar en haar man belonen voor hun inzet, Ameen.

Heel veel sterkte meid, en goed blijven drinken zoals de arts heeft gezegd ;)

2. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Oh zo spannend Tir, inshallah komt het gauw en kunnen jullie de kleine in jullie armen sluiten.
    Wat is die Mounia toch een lieverd, als Allah het wil zal zij heeeeel snel zwanger raken, want ze verdient het dik, iedereen overigens die graag zwanger wil raken met Allah's hulp.

Hier menstruatiekrampen, heel de dag door. Soms gaan ze even weg, maar vooral in de nacht zijn ze aanwezig. Het lijkt alsof mijn maandstonden doorkomen, zo'n gevoel is het.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik word helemaal zenuwachtig van jullie hahaha..

Heb bijna het gevoel dat ik zelf ook moet bevallen :)

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik breek hier even in hoor :D

tirtilisko meid je weet het was echt geen moeite!ik wil niet meer lezen en horen dat je de tijd wilt terugdraaien ;) beter een keer teveel komen dan te weinig!
    dank je wel voor je lieve woorden (beertje en meryem ook!) dat doet mij goed en is genoeg voor mij lieve schat.
    rust nog lekker uit en hopelijk als Allah het wil heb je snel een gezond kindje in je armen.
    dikke kus je zus!

en voor de rest van de meiden hier die bezig zijn met zwanger worden als Allah het wil zal Hij jullie belonen met een prachtig gezond kindje,ameen!

en natuurlijk voor de meiden die al gezegend zijn met een kind(eren) wens ik veel gezondheid en geluk toe als Allah het wil,ameen!

mounia

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Heey meiden,

Hoe is het met jullie? Hier gaat alles wel zn gangetje al ben ik niet zo blij met de harde buiken en mn bilspiertje alle lof is aan Allah! Keek net even op mn banner en ik moet het nog 4 dagen rekken hehe... nou ja zo snel zal ook wel niet hehe.. maar zou toch mooi zijn he! :) gisteren een weeenachtige pijn maar hield niet aan een soort erge ongie pijn.. nu af en toe ook... maja niks bijzonders om de verloskundige voor te bellen!

Tirtilisko meid jeetje schrok van je verhaal met de wil van Allah voel je je inmiddels ietsje beter! Ik hoop dat Allah je de kracht geeft om vol energie aan de bevalling te beginnen!

Weet iemand nog waar ik online voedingsbh's kan bestellen? Ik heb echt overal gekeken wordt er gek van... ze zijn nu gegroeid maar mn omtrek niet dus heb nu blijkbaar een maat die niet echt gangbaar is pffff.... ik kan nog bij de hema kijken.. das de laatste optie geloof ik... hunkemoller en h&m hadden ze niet op voorraad grrr....

Voor de rest niet veel te vertellen eigenlijk...

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Lieve meiden enen snel een berichtje van mij had vandaag weer een controle in het zh.

Ik word aanstaande donderdag ingeleid :( dat wil ik helemaal niet ik wil het zo graag spontaan :( Moet ook tot de bevalling echt begint etc (kan wel dagen duren zei de gyn) in het zh slapen dus woensdag is mijn laatste dagje thuis :( wat vind ik dit toch tegenvallen hoop toch zo erg dat het spontaan voor donderdag begint. :( De gyn zei ook dat mijn man sávond's rond 20:00 21:00 weg moet en pas gebeld gaat worden als ik 8 a 9 cm ontsluiting heb. Daar ben ik het echt totaal niet mee eens ik wil hem echt wel bij me hebben. Wil niet alles alleen mee maken :(

Willen jullie aub allemaal dua's voor ons doen dat het voor donderdag toch spontaan begint :(

7. supermummy

supermummy Niet meer actief

*INBRAAK*
    Tirtilisko waarom wordt je dan al donderdag ingeleid?
    Omdat je over tijd loopt of zijn er andere medische redenen? Als er geen andere medische redenen zijn zou ik ze vragen of je nog een paar dagen mag wachten, tot eventueel na het weekend.

Hebben ze je uitgelegd hoe ze je gaan inleiden? Meestal als er nog geen
    ontsluiting is beginnen ze met een soort tampon met het hormoon prostaglandine. Dat gaat normaal gesproken heel geleidelijk, dus je hebt grote kans dat je de eerste nacht nog helemaal niks merkt.

Wat rot dat je man niet bij je mag blijven! Ik zou hem gewoon zelf bellen zodra je voelt dat de bevalling begint.

Heel veel sterkte en succes!

Er zijn nog een aantal dingetjes (fabeltjes :confused: ) die je kan proberen om de bevalling natuurlijk te laten beginnen zoals sex, acupuntuur, homeopathie, ananashart, tonic.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Waarom mag hij pas gebeld worden als er 8 a 9 cm ontsluiting is? Wat een onzin! Hij hoeft natuurlijk niet perse te blijven slapen, maar wanneer het 'echt gaat beginnen' en het zwaarder word wil je hem er toch wel bij hebben. Gewoon op je strepen staan hoor, meid! Ik zal zeker dua voor je doen.

Iman: Ik weet ook niet zo goed waar je verder nog online voedingsbh's zou kunnen bestellen. Ik zie op de site van Hema alleen een meegroeibh..

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden even een vraagje ik word toch aanstaande donderdag ingeleid. dan moet mijn man donderdag vrijdag en zaterdag vrij nemen. maar ik weet niet of hij dan ook na de bevalling vrij kan nemen. Dus ik wilde vragen aan de gyn of ik zaterdag ingeleid kan worden zodat mijn man zaterdag alleen vrij neemt. En dat hij dan na de bevalling nog een weekje vrij neemt? Zou dat kunnen denken jullie of vinden jullie dit geen echt reden om te vragen of ik zaterdag ingeleid kan worden

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ja trouwens ik heb gisteren de verloskamers gebeld en myn mag de gewoon by me blyven (de gyn die van niet zei heb ik niet echt een goede ervaring mee) alleen als ik in de avond nog geen voldoende ontsluiting heb moet hy om 20:00 uur weg en als het dan snachts begint gaan ze myn man bellen ik ben vergeten te vragen wat voor hun onveldoende ontsluiting is dus byv by hoeveel cm myn man mag blyven en by hoeveel cm hy naar huis moet en ook zo dom ook vergeten te vragen by hoeveel ontsl. Hy byvoorbeeld snachts wordt gebeld.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Je zou het kunnen proberen, maar geef je niet veel kans. Een ziekenhuis is sowieso al wat minder bezet in het weekend, dus weet niet of ze het inleiden willen verzetten.

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hoi Tir,

Als Allah het wil beval je voor donderdag, ik hoop het echt heeel erg voor je, dan hoef je niet ingeleid te worden etc.

Doe rustig aan, laat je niet stressen is niet goed voor jullie beiden. Als Allah het wil komt alles goed, vertrouw op Allah. Wel fijn dat je man er toch bij kan zijn, zou raar zijn als hij pas bij 8/9 cm mocht komen (zou heel vreemd zijn).

Heel veel succes donderdag, en inshallah heb je je kleine donderdag in je handen, dan ben je weer alles vergeten.

O ja, wat is eigenlijk de reden dat je ingeleid wordt? Gezondheidsredenen of iets dergelijks?

13. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Lieve meiden, mag ik nog meedoen?

Ik ben 3 weken op vakantie geweest en daarna niet meer in de mood geweest om alles terug te lezen en er weer "in te komen".
    Maar ik ben er weer / nog hoor!

De vakantie is letterlijk in het water gevallen. We waren dus 3 weken in Marokko (Taza) en we hebben veel, heel veel regen gehad. En KOU! Mensen, wat een kou. Lieve Wardi, ik heb heel veel aan jou en kleine Hamza moeten denken, dat moet wat zijn zeg, zulke koude huizen en dan met zo'n klein baby'tje.....Het was binnen niet warmer dan 14 graden, dat was echt het maximaal haalbare. Dikke lagen kleren over elkaar aan, op ee ngegeven moment was ik het goed beu. We hebben al met al 2 dagen droog weer gehad waarop we naar buiten konden. Voor de rest alleen maar binnen gezeten.

Ik ben heel erg blij dat ik mijn schoonfamilie weer eens gezien heb, maar als het een "gewone" vakantie was geweest, waren we na 1 week al weer naar huis gegaan.....

En nu? Nu ben ik 33 weken zwanger en volop in voorbereiding op wat er komen gaat. De geboortekaartjes zijn uitgezocht en besteld, ik heb in Marokko van die amandel-dingen gekocht en zakjes om ze in te doen, nog 3 weken werken en dan heb ik verlof!
    Van het weekend heb ik de babykleertjes uitgezocht, gelukkig had ik heel veel neutrale dingen en niet zo heel veel typisch-jongsn-blauw, dus ik kan voorlopig wel even vooruit.

Voor degene die onze bevallings-lijst bij houdt.... Mijn uitgerekende datum is 9 april 2009.

Verder wil ik nog even zeggen dat ik wel met jullie meegelezen en -geleefd heb hoor! Maar er is in de afgelopen weken te veel geschreven om op iedereen persoonlijk te reageren.

Lieve groeten voor allemaal!

Ilja

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    heeey ilja... ik was er al bang voor met dat slechte weer... zag ik de weermannetjes op al jazeera d8 ik oej en zij zit daar... wel fijn dat je iedereen weer hebt gezien daar.. maar voor herhaling vatbaar is het niet tenminste in deze periode denk ik ;)
    Hoe gaat het met je zwangerschap?

Tirtilisko met de wil van Allah komt je kindje voor donderdag... ik wil je nog even zeggen dat als je weeen krijgt je van onderen je benen en je onderkantje niet moet aanspannen.. proberen met puffen en blazen het weg te puffen... anders (helaas uit ervaring bij de eerste) hou je het opengaan tegen! Trouwens meis als je in het ziekenhuis bevalt vergeet dan niet de kraamhulp op tijd te bellen dan is ze er meteen voor je als je thuiskomt! Omdat je zei dat je alle hulp kan gebruiken moest ik daaraan denken!

beertje je schiet ook al aardig op he! Nog geen tekenen? ben je er helemaal klaar voor?

Ik ben er wel klaar voor hehe.. probeer vanaf nu al alles strikt bij te houden voor het geval dat haha... maja ben al een piet precies dus mn huisje is altijd schoon! Over een paar dagen als Allah het wil even die steuntjes voor onder het bed bestellen! Vrijdag naar de tandarts.... vreselijk... heb het ook veel te lang uitgesteld.. was eerst een klein stukje afgebroken van mn kies waar al een oude vulling in zit die vervangen moet worden.. maar het wordt steeds erger... heb al zo'n fijn gebid grrrr.... dus voordat er helemaal geen kies meer staat moet ik wel gaan.. mn tandarts is een Egyptische dus wel een fijne vrouw maar toch dat gegraai in je mond vind ik zoooo vreselijk... het duurt ook allemaal zo lang.... doen jullie doe'a voor me! :)

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hey lieve meiden.

Wat is het toch fijn om zo met jullie hier over te kunnen kletsen. ELkde dag is het super spannend he :D Ik hoop ook insaAllah dat het uitzichzelf nog begint. IN het zh slapen valt mij heel erg tegen mijn moeder is in dat zh overleden. Ik vind het gewoon niet fijn wil gewoon thuis bij mijn man blijven :( Wil gewoon vanaf wee 1 alles met mijn man samen maken :( Maar Allah weet het beste. Het komt goed met de wil van Allah.

Beertje ik word ingeleid omdat ik al een week overtijd ben. In het zh waar ik loop laten ze je max tot 41 weken lopen.

Iman bedankt meid voor je tip. Ik zal gelijk vragen of ze de kraamhulp willen bellen. Ik hoop dat het een aardig iemand is. Ze gaat tenslotte 8 dagen langs komen. en dat 8 uur per dag. DUs ik hoop dat het goed klikt tussen ons. Iman meid jij mag ook al bijna gewoon thuis bevallen spannend zeg :D dalijk beval je nog voor mij hihihi :D Van je benen enz fijn knijpen :oops: dat doe ik steeds als ik krampen krijg je moet me echt zien ik knijp me zelf helemaal bij elkaar hahah

Ilja meid wat jammer van je vakantie :( EN subhanallah wat gaat het snel zeg je bent al 33 weken :D leuk joh :D veel succes verder

16. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Lieve Iman,

In de laatste 3 maanden van je zwschap mag er geen vulling vervangen worden hoor! En in de eerste 3 maanden ook niet trouwens, maar dat is nu voor jou niet van toepassing. ;)

Ik was vorige week bij de tandarts en die vertelde me dat (Had hij me eerder ook al eens verteld). Mijn vulling moet ook vervangen worden, maar ik mag pas na de bevalling bellen voor een afspraak.

Misschien iets om in overweging te nemen!

Liefs
    Ilja

17. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Oh en Tirtilisko....tegen jou wil ik ook nog iets zeggen wat mij heel goed geholpen heeft bij mijn eerste bevalling. Ga MEE in de weeen, verzet je niet. Dat is echt het toverwoord. Geloof me, het gaat over! Het gaat allemaal voorbij.

En wat bij mij ook heeeeeel goed hielp, is meepuffen met in je hoofd het volgende "ritme":
    deze-wee-komt-nooit-meer-terug.......deze-wee-komt-nooit-meer-terug....en zo maar door en door.

Met de wil van Allah komt het écht allemaal goed, vergeet ons geloof niet. Hij zal je leiden.

Als we je niet meer spreken, wens ik je alle goeds voor je bevalling en ik hoop hier snel te horen hoe het allemaal is gegaan.

18. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja ben bij beide zwangerschappen geweest om een kies te laten trekken... verstandkies heerlijk....
    Fotos heb ze gemaakt na de bevalling... ik had echt pijn van die kiezen dus kon niet wachten... nu zit er echt een groot gat in dus elke keer flossen en tandenpoetsen na het eten om geen geurtjes te krijgen hehe.. maar af en toe begint er al een zeurende pijn te komen.. dus ja ben bang als ik het nog 2 maanden uitstel er misschien geen kies meer zit haha of ik tijdens of net na de bevalling misschien met kiespijn loop... ach ja dus moet wel... helaas...

8 uurtjes is lang joh! Maar wel lekker denk ik bij een eerste.. ik had 3 uur was ook meer als genoeg maar mijn man was er ook! Ik ben ook iemand die niet graag en gauw wat uit handen geef.. dom misschien maja karakter he doe je niks aan.... maar omdat jij al weken/maanden met pijn en vermoeidheid loopt zou ik zeggen laat haar lekker schoonmaken en jou zo veel mogelijk helpen! :) Ik hoop met de wil van Allah dat je een hele lieve krijgt waar je je bij op je gemak voelt! Hoe werkt dat precies in het ziekenhuis.. hebben ze een internetcafe of een laptop? dat je kan internetten?
    Je moet idd zo veel mogelijk ontspannen (voor zover dat gaat :) ) anders heb je alleen jezelf ermee want dan duurt het nog langer!

haha nou eerder bevallen theoretisch kan het hahaha... nou ff tellen vanaf zaterdag.. nee joh gekkert dan heb jij allang je kindje al! Maare als ik ergens kan tekenen hahahahha... nee geduld is een schone zaak met de wil van Allah komt de kleine op een mooie dag!

19. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja idd wat ilja zegt.. je moet zo denken nu heb ik pijn maar straks is hij eruit en is alles over!

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ilja hahaha je moest mij net zien. Ik heb geen puf cursus ofzo gehad dus zat echt de oefenen met deze wee komt nooit meer terug hahahah :D Ja ik hoor idd vaak dat je gewoon mee moet gaan. Dat het anders alleen maar moeilijker wordt. Dankje wel lieve meid.

Iman lieverd bij mij moet de kraamzorg wel 8 uurtjes komen maar volgens mij is dat de eerste 3 dagen zo ofzo en daarna gaan ze het afbouwen volgens mij. Maar ik moet wel mijn man moet werken. Ik denk dat hij aanstaande donderdag vrijdag zaterdag vrij neemt. Zondag heeft hij dan al vrij. EN dan na de bevalling als de kraamhulp weg is dan ook een donderdag vrijdag zaterdag en zondag eraan is toch weer 4 dagen hij zou eigenlijk na de bevalling 10 dagen nemen. Maar nu ik word ingeleid gaat het iets anders lopen. En ow ja van de kraamzorg ze moet echt wel komen omdat ik eigenlijk niemand heb die mijn kan helpen ja mijn lieve vriendin Mounia :D (wat is zij toch een schat moge Allah haar insaAllah belonen voor haar daden ze staat altijd voor me klaar) Maar ik heb dus niemand die mij kan helpen ja wel fam maar die zijn met hun eigen kinderen etc bezig. En ik denk als ze zouden komen dan alleen sávonds kunnen komen. En ik weet echt niks. Hihihi ik zie mij al met het kindje alleen thuis van en nu :D

Deel Deze Pagina