Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    hihi nee ik ben een Nederlandse moslima alhamdulilah al 7 jaar! Mijn man is Egyptenaar dus vandaar hier geen harira!

Insha Allah gaan we de op de helft van de Ramadan naar Egypte joepie! Ommie here i come.. maak de mahshi maar alvast klaar! OOh ze kan zoo heerlijk koken mashallah! Het is zooo leuk daar ik ben er twee jaar geleden geweest met de Ramadan toen hadden we nog geen kinderen en konden we ook qiyaam al leil bidden (vrijwillig nachtgebed wat in de Ramadan ook gezamelijk gebeden wordt) ook hebben we Taraweeh gebeden op straat haha alle autos door mensen letterlijk neergekwakt.. net een snelweg vol met overal autos in de straten was een heel gedoe weer weg te komen na afloop maja dat mag de pret niet drukken hehe! Dit jaar zal ik waarschijnlijk niet vaak mee gaan om te bidden omdat het toch wel zon 1,5 uur duurt en ik niet denk dat de kindjes dat vol kunnen houden... nou ja.. wie weet!

Ilja sterkte met je man wat jammer subhan Allah maja wordt een dagje inhalen.. voelt hij zich al wat beter?

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    vandaag voor mij de 2e dag en ik moet zeggen dat het op zich mee vealt.Ik heb alleen erg veel dorst en een droge mond en keel. verder gaat het wel.

vandaag op het menu
    macaronie met aubergines tomaten saus
    gegrilde aubergines paprika salade
    yoghurt met stukjes aardappel soep

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hier gaat het alhamdullilah gelukkig nog erg goed momenteel
    ,geen last van honger of een droge mond gelukkig.
    maar wel mijn maag wat soms knort.
    maar dat is maar eventjes dan is het weer weg.
    vandaag tonijnsalade( nog over van gisteren niet weggooien heh)
    met turkse frietjes( friet, gebakken aubergine, uien tomaten en paprika) mmmmmmmmmmm
    en daarna lekker kopje thee of koffie heb ik echt zin op!
    xxx

4. Esin

Esin Niet meer actief

Ik voel me echt uitgeput en energieloos... :cry:

Ik ben echt aan het aftellen wanneer we kunnen eten...

Ik heb Manti gemaakt, 2 kippenbouten voor manlief, nog rijst van gisteren, salade en baklava...

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    sterkte esin.dat allah je sterkte mag geven .
    xxx

6. Esin

Esin Niet meer actief

Dank je lieverd....

Iedereen verder een fijne ramadan gewenst......

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ja idd Allah heeft niet voor niks een zogende vrouw vrijgesteld, insallah zal het dan volgend jaar wel lukken.
    ga wel extra Koran lezen en dua doen voor iedereen.
    veel succes een al de meiden die wel vasten.

@iman: een vriendin van me is 2 jaar geleden voorgoed naar egypte verhuisd ze woont in hurghada insallah kan ik in november naar haar toe.

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik lees elke dag in deze ramadan 1 hoofdstuk uit de koran.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dat was ook mijn voornemen moet het ook echt gaan doen, maar werk bijna elke dag tot half 7 vandaag nu net thuis en moet mannetje halen:(
    ga toch echt een poging wagen

10. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ilja, je schreef dat je man heeft moeten braken en dat hij daardoor een dag moet inhalen.....

Braken zonder dit zelf op te wekken is geen zaak die het vasten verbreekt. Dus is zijn vastendag gewoon geldig in shaa Allaah.

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever vomits involuntarily does not have to make up the fast, but whoever vomits deliberately let him make up the fast.” Narrated by al-Tirmidhi, 720, classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi, 577.

Mocht je geinteresseerd zijn in een uitgebreide fatwa omtrent de zaken die het vasten verbreken:

http://www.islamqa.com/en/ref/38023/invalid%20fast

11. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    weet iemand trouwens of tandarts verdoving het vasten ongeldig maakt of dat het toch gewoon mag?
    als ik op internet zoek lees ik veel verschillende dingen.

12. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Op de vraag wat er vanavond gegeten wordt: heb nog zat harira (maak altijd lekker veel voor een paar dagen) en verder een kaas-ui-tomaat broodje erbij, wat dadels en verse vijgen uit de vijgenboom : )

Daarmee zit ik al proppie vol. Later op de avond ga ik nog voor wat crackers met beleg en heeeeeel veel drinken!

13. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Wardi, bedankt voor je uitgebreide uitleg! Super, ik zal het hem vanavond zeggen.

Ik heb voor vanavond een pasta maaltijd. Wij houden er allebei niet van om zo laat nog eerst een heleboel zoetigheden te eten en dan heel laat nog een maaltijd. Vandaar dat wij het vasten breken met melk en dadels, en dan een "gewone" maar wel lichte maaltijd nemen (zoals vanavond pasta met garnalen) en dan later op de avond nog een kom soep ofzo.

14. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    In de link die ik voor Ilja gepost had staat ook het een en ander over injecties. Niet-voedende injecties zijn toegestaan dus verdoving voor een gebitsbehandeling is toegestaan.

Succes ermee en sterkte alvast : )

15. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    het is mijn man die moet gaan (hihi sadistisch lachje).

16. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
  17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Vast jij zelf ook? Je bent toch zwanger, dan hoeft dat toch niet?

18. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    @Talia.. leuk man! Mijn schoonfamilie komt uit het Noorden uit Alexandrie!

Wij hebben ons altijd aan de regel gehouden dat een injectie niet is toegestaan om het vasten geldig te laten zijn. Wardi van wie is die fatwa?

Umm soefian ik ging ervan uit dat hij na het braken wel wat had gegeten of gedronken vandaar dat ik zei inhalen anders hoeft het idd niet!

Vandaag even makkelijk kibda.. gebakken lever met patat erdoorheen.. wel zelfgemaakte patat.. met salade.. heb nog eten van gisteren voor de kinderen want lever is niet zon succes voor hun!

Krokus een aantal pagina's terug staat uitgelegd dat je wel moet vasten als je zwanger bent alleen dat als je een medische reden hebt je niet hoeft te vasten en het later in mag halen. Ook als je natuurlijk begint flauw te vallen etc mag je stoppen. Ik vast gewoon mee en het valt mee het is zeker te doen wel eet ik laat op de avond nog een keer omdat ik anders me wel heel leeg voel.. maja das dan ook 3 maaltijden per dag zoals normaal eigenlijk. Alhamdulilah mijn borstvoeding gaat ook nog prima! Talia ben je nu definitief gestopt?

19. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Lieve mensen een heel ander vraagje:

Insha Allah willen wij mijn man en ik dit jaar de hadj verrichten! We moeten echt nu in deze dagen gaan boeken alleen wilde ik weten of er iemand ervaring heeft met een instantie of reisbureau? Alle tips negatief en positief zijn welkom! Een optie zou voor ons ook nog kunnen zijn dat we vanuit Egypte erheen gaan... scheelt niet veel in de kosten trouwens wat het is schrikbarend duur dit jaar maar ja qadr allah!

20. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Het klopt niet wat je zegt, je mag deze zaken gewoon verrichten, behalve eten, drinken en geslachtsgemeenschap, that's it.

Ik doe ook mee aan de ramadan, net zoals elk jaar (ben moslima) en ik moet zeggen dat ik heel blij ben met deze maand alhemdoelillah! Ik ervaar het als een grote zegening.

Je enkel bezighouden met het feit dat je niet mag eten en drinken zal je niet beter maken, maar juist leren jezelf te beheersen etc. Het is een hele opvoeding voor zowel je hart als ziel.

Ramadan moebarak overigens! Wie is er ook zwanger en vast gewoon mee? Ik wel en ik vind het niet zo moeilijk. Ik ben sowieso sinds mijn zwangerschap gewend dat ik heeel weinig eet, door het braken, dus de honger is er niet echt.

Groetjes

Deel Deze Pagina