Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Oem, ja je mag dus alleen de vertaalde tekst gebruiken...misschien was mijn uitleg niet duidelijk.

Aparte naam heb je voor je meisje, ik had er nog nooit van gehoord. Wat betekent het? : )

Hoe doet ze het? Heb je een heftige bevalling gehad? (vanwege dat je herstel moeilijk verliep). Fijn dat je je weer goed voelt, alle Lof is voor Allaah.

@ Allahinkullu en Lana...Batuhan, dat is eenTurkse naam denk ik? Kan iemand vertellen wat het betekent, vind het altijd leuk om te weten.

Hoop dat het goed gaat met iedereen...hier gaat het lekker, alle Lof is voor Allaah. Heb een poetsdag achter de rug en straks nadat Hamza zijn badje heeft gehad ga ik lekker uitgebreid douchen. Mijn (schoon)tante slaapt hier dus die kan de kleine dan in de gaten houden, hoef ik me niet te haasten als ie het op een krijsen zet : D

Tot lees...

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    batuhan was de beheerder van de vroegere turkse altınordu staat..(1204-1255) en het was de kleinzoon van cengiz han..

sorry voor de korte antwoorden steeds..wil ook graag meeschrijven hier maar kan zo kort op het internet..het is hier een grote chaos..eslem is werkelijk een ramp sinds müslime is geboren en müslime is heel moeilijk in slaap te krijgen...ellende dus..
    willen jullie dua doen.. :(

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zal ik zeker doen meid..

Ben je onderhand niet gesloopt dan? Heb je mensen om je heen die je een beetje helpen? Helpt je man ook een beetje mee?

4. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik ben ook benieuwd naar de betekenissen! :)

Zullen we een beetje husselen met de lijst :p

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik mis allahinkullu ook op de msn :(

6. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    heb erg harde buiken... zou het?

7. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wardi ik nam ze vaak mee als ik ging douchen in de maxi cosi hehe... beetje liedje zingen of gekke bek trekken.... maja tis wel eens lekker douchen als de kleine slaapt of bezig gehouden wordt! lekker scrubben of een maskertje... doe dat meestal smiddags als ze hun middagslaapje doen... wat nu helaas niet zo goed gaat met firdaous maja...

8. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Tirtilisko GEFELICITEERD met jullie zoon Batuhan!
    Ik hoor nog wel van je hoe het allemaal gegaan is :)

pff ben zelf dinsdag al uitgerekend begin nu wel ongeduldig te worden zeg.. Ik wil dat het nu gewoon begint! ben het hellemaal zat! En ik wil ook niet ingeleid worden.. Ach ja we zien het wel. probeer me rustig te houden. Lekker vandaag met me mannetje samen huisje heellleemaal schoongemaakt.. nou ja samen? Me schatje heeft de ramen gelapt, douche schoongemaakt, keuken kasten hellemaal schoongemaakt. En ik ff een paar shirtjes van hem gestreken en wc schoongemaakt. Denk dat hij het toch zwaarder dan mij heeft gehad. Af en toe moest ik rusten van me schatje tijdens het strijken :)

Ik ben er nu hellemaal klaar voor! Niks hoeft meer schoongemaakt te worden behalve de dagelijkse dingen dan :)

Nou ik stop nu maar.. heb weer harde buiken dus ik ga proberen te slapen.

Doei doeiii

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Meryem: mijn schoonmoeder is hier dus die helpt wel..maarja ze kan eslem niet naar bed brengen..en müslime ook niet hehe..dus dat is toch aan ons.
    Mijn man helpt wel..dat moet ook wel..eerst ik met müslime en dan hij met eslem..en vervolgens gaat eslem om mij roepen en dan ruilen we :p:p
    Eslem is een ramp met het naar bed brengen..ze luisterd gewoon absoluut niet en zet het op een krijsen en zegt dat ze niet moe is en niet wilt gaan slapen..

Müslime..daar weet ik niet wat het mee is..ik blijf er bij tot ze slaapt en sus dan en wieg haar wat..en dan slaapt ze ..en 2 minuten later begint ze weer te huilen en is ze dus weer wakker..zo blijft het maar doorgaan..ze is heeeel moeilijk in slaap te krijgen.
    Iemand ervaring mee hier? hihi

Ik ben zo benieuwd naar tir..hoe ze het heeft ervaren uiteindelijk en hoe het met haar gaat en met de kleine..

Iman: mis jou ook :D
    wat bedoel je husselen met de lijst? hihi

en en? zit ze er nog in? :) of ben je bevallen hihi..

aslanck..wou wat heerlijk zo'n vent die je helpt in het huishouden..
    mijn man heeft een aantal keer gezogen en eens eten gemaakt..maar verder doet hij dus echt niets in het huishouden hoor :p

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo mensen,

Hier rommelt het ook wat, heel veel druk aan de onderkant met name aan de achterkant zeg maar, alsof er iets tegen aan drukt. En ook steken aan de onderkant.
    Harde buiken die zijn hier standaard, heb ik iedere dag, en ze doen nou ook pijn.
    Ook al dagen wat bruinverlies, volgens de VK hoort het erbij en KAN het een begin zijn. We zullen het moeten afwachten!

En Tir ben echt superblij voor je, van harte gefeliciteerd, moge Allah jullie zoontje doen opgroeien tot een goede Moslim als Allah het wil.

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hey lieve meiden even snel snel een berichtje omdat ik jullie allemaal heel erg wil bedanken. Heb nog niet alles goed kunnen lezen slaap al vanaf donderdag helemaal niet (alleen vrijdag nacht een beetje geslapen) Ben nu erg moe en duizelig dus ga zo even een dutje doen moet van de kraamverzorgster :D

Maar wilde jullie allemaal heel erg bedanken we zijn gisteren thuis gekomen. Mounia is gelukkig nu ook weer bij me wat is zij toch een schat ik heb heel veel aan haar gehad tijdens de bevalling :D
    Ze is nu even een borstkolf aan het halen voor de kleine. Met de kleine gaat gelukkig alles goed hij heeft wel moeite met zich warm te houden dus dat moeten we even goed in de gaten houden. De bevalling.... ehhh dat was een hel echt ik schaam me dood heb mijn longen uit mijn lijf geschreeuwt hahah maar zoals ze vaker zeggen echt na het persen en als hij dan op de wereld komt is ook echt alle pijn weeen etc allemaal weg en het is het echt waard. Ik laat jullie wat meer weten zodra ik weer kan

allemaal een dikke kus

Lieverds ik heb niet op iedereen kunnen reageren maar zei tegen de kraamverzorgster dat ik jullie wel even wilde laten weten hoe of wat :D

Maar allemaal hartstikke bedankt nogmaals en wow subhanAllah wat is dit bijzonder. Moge Allah iedereen met een kinderwens hem/haar hier mee belonen.

Het was idd een hele heftige bevalling maar als ik hem dan nu zo zie *smelt* Met de wil van Allah kan hij hoop ik ook snel zijn temp goed warm houden voor de rest gaat het hmdl goed.

Ik heb 5 hechtingen wow ik wil het zo uitgebreid vertellen hahaha maar denk nu dat ik alles door elkaar haal hihi :D als de kraamverzorgster straks weg is en mounia weer bij me is zal ik wel ff op iedereen reageren met de wil van Allah en ff in een normale volgorde vertellen haha :D

(dat eerste stukje heb ik gekopieerd van een ander topic)

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    vrede zij met je meis..wat super om van je te horen.

Jammer om te horen dat je zo'n zware bevalling hebt gehad..maar goed hij is er..en gelukkig 'vergeet' je de pijn snel.

Ben super benieuwd naar je zoontje..met de wil van Allah zie ik snel een fotootje van hem :)

en mounia: Moge Allah je belonen voor hetgeen je voor haar doet. Ik vond het zo erg dat tir niemand bij haar in de buurt had die haar kon helpen en ben blij om te horen dat jij er voor haar bent geweest en nog steeds bent! Moge Allah tevreden over je zijn meis!

nog niets gehoord of gezien van iman..ze is ook nog niet online geweest...zou het...? :)

13. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wahahhaha nou mn man zat op de computer.... grrrrrr heb me hier suf gewerkt Firdaous is een ramp doet sochtends dr luierbroekje uit en plast lekker in bed... heerlijk dus dr hele matras uit mekaar moeten halen en wassen.... ik was toch boos! Hele huis weer gedaan nu aan het koken... wel veel harde buiken maja dat is standaard geworden.... de bedsteunen komen morgen met de wil van Allah... woensdag tandarts... mn controle moet ik verplaatsen dan maar ik hoop een dag later... ik wil graag weten of ze is ingedaald... dan weet ik ook of ik moet gaan liggen mochten de vliezen breken~!

Ohhh ben zooooo blij voor Tir~!

straks even nog meer schrijven!

Ik wil wel eerst hoor zo bedoel ik husselen met de lijst hehe

pfff ben zo vreselijk emotioneel jank om een scheet!

14. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    Vrede zij met jou

ja ik dacht dat je na de arabische tekst gewoon een vertaling
    erbij moest zetten maar goed, alle goeds van Allah
    Rana betekend: Mooi, Zacht, Knap en Staren
    wij hebben ervan gemaakt zo mooi dat je ervan gaat Staren ;)

ik heb alle lof aan Allah een best wel zware bevalling gehad
    maar nogmaals alle lof aan Allah...
    heb 3dagen bevallen, uiteindelijk vaccuumpomp knip 7hechtingen
    binnen en buiten.
    Maar elhmd alle lofe aan Allah.
    we moeten niet klagen ;)
    daarna was het herstel ook moeizaam wat betreft, borstontsteking,
    tepelkloven, aambeien etc.
    ik denk niet dat het heel anders is als de meeste hier meegemaakt hebben...
    hoe is het met jou
    ik moest laatst aan je denken
    maar wist niet meer hoe je nickname was..
    nu hebben we mekaar weer gevonden Alle lof aan Allah.
    ik hoop dat alles goed ismet die kleine Hamza
    heeeele mooie naam maschallah( kweet niet hoe je dat zegt in t nl)

15. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Vrede zij met jullie dames,
    zoals jullie hierboven bij tirtil lezen was ik vandaag bij haar.het was heel gezellig!maar ook stressend,want de kleine had de hele tijd een te lage tempratuur,en hij wou maar niet drinken.na alles te hebben geprobeerd heeft tirtil de verloskundige gebeld,en die is al vrij snel gekomen.toen zij de fles probeerde te geven dronk de kleine hem vrij snel leeg!na een uurtje lekker bij tirtil op haar buik te hebben gelegen is z'n tempratuur ook gestegen (alle lof aan Allah).dus toen waren wij weer helemaal gerustgesteld!

en nu ik hier sinds de bevalling van tirtil al steeds wat heb geschreven (en ook meteen met jullie heb meegelezen) zal ik mij maar even voorstellen haha.ik ben dus mounia ben getrouwd , en zijn een tijd bezig met onze kinderwens.en die (als Allah t wil) via een medische weg zal moeten gaan.

en ik wil jullie ook allemaal super bedanken voor de lieve woorden die ik lees voor mij en mijn man!en ik zal jullie niet vergeten in mijn smeekbedes.

@Allahinkullu dank je wel meid!Ik zie het als mijn taak om te doen wat ik kan doen voor anderen, en ik moet zeggen dat ik het ook super leuk vind! tirtil heeft idd niet veel mensen om haar heen, en ik zie haar als mijn zus, dus doe het met heel mijn hart.zij is er ook altijd voor mij, echt een schat.

ik zie dat een aantal meiden op het punt staan om te bevallen, ik wens jullie heel veel kracht en succes toe!

16. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Mounia gezellig dat je ook hier komt schrijven!
    Met de wil van Allah is het jullie binnenkort ook gegund! Lopen jullie al in het ziekenhuis.. weten jullie al wat de mogelijkheden zijn?

Ik hoop dat alles goed gaat met Tir en de kleine en dat ze lekker aan het genieten zijn :) Ik weet nog wel dat Ameen het warm had en dat hij daardoor steeds in slaap viel ipv ging drinken.. maar dit is andersom!

Oummujahid dat klinkt wel echt zwaar hoor meid! Hoe voel je je inmiddels? Ben je trouwens ook een nederlandse moslima?

Hier is de sfeer echt top hahahaha.... allebei de kinderen super saggie... mn man is werken... Ameen verkouden... Firdaous luistert voor geen meter ach gezellie! Heb gisteren een hoop in huis gedaan dus hoef nu gelukkig minder.. de was is al gevouwen en de kamers netjes... even gaan eten zo en daarna stofzuigen en dan kijken we wel weer verder...

Hier voor de rest af en toe een hele flinke harde buik die wel even aanhoud zoals een wee.. maar ja niks nieuws... de steuntjes zijn net gebracht dus het feest kan beginnen haha! Vandaag anslack uitgerekend toch? en hoe gaat het met beertje die laat ons ook in spanning heb je nog bruinverlies? al krampjes?

Morgen weer voor controle hopelijk met de wil van Allah is ze ingedaald... mn man moet werken dus hoop dat die op tijd terug is om me te brengen.. tis al een hele onderneming en ik woon 4 hoog dus moet alle trappen af... Firdaous loopt zelf maar Ameen moet ik wel tillen... buggy uit de box halen en ernaartoe... ach ja we zien wel! tandarts wordt weer verplaatst... dit is toch even belangerijker... ben zo bang dat als mn vliezen breken ik niet weet of ik meteen moet gaan liggen.....
    Gisteren de kraamzorg gebeld.. duidelijk gemaakt dat ik alleen de zorg tijdens de bevalling wil... de dagen erna liever niet.... nou alleen als er moge Allah het behoeden iets mis zou zijn komt ze wel.. nou das al fijn...

17. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @Iman dank je! ja we lopen al sinds eind 2007 in het ziekenhuis. wij gaan voor icsi (als Allah het wil) vanmiddag 3 uur hebben wij het startgesprek in het ziekenhuis. dat houdt oa in dat we dan horen wanneer we precies gaan beginnen en ik krijg een prikinstructie.spannend, ben al helemaal zenuwachtig!
    beterschap voor ameen,en succes morgen met de controle!

18. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    nou ben terug van het ziekenhuis en we gaan 3 juni starten met de ICSI! als Allah het wil.
    nog langer wachten dus...maar ja het schiet nu wel eindelijk op!

19. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    jeetje jullie wachten al zo lang... juni mijn hemel.. staan jullie op een wachtlijst? Moge Allah het voor jullie verspoedigen! :)

Tir alles goed daaro?

Mn computer doet wat die wil valt steeds uit grrr... en ik ben al verslaafd... hehe...

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja we staan op een w8lijst, dus die datum staat vast (3 juni).
    als Allah het wil hoop ik dat de tijd gaat vliegen, ik heb ook de recepten gekregen in het ziekenhuis, kan niet wachten om het op te halen.
    ik leg het wel achter in een laatje zodat ik niet teveel ga kijken hihi

haha o jee ja ik raak ook in paniek als mijn comp raar doet haha

Deel Deze Pagina