Lieve zusters, Sorry dat ik nu niet kan reageren op jullie maar ik wil jullie allemaal vragen om ons zoontje in jullie smeekgebedes te noemen. Hij is erg geel. De verlos heeft net bloed van hem afgenomen en de kraamverzogster heeft het naar het zh gebracht. Over een paar uur krijg ik te horen of het goed is of we naar het zh moeten en hij daar moet blijven. AUB willen jullie allemaal smeekgebeden doen. Ik wil hem niet daar achterlaten ik niet zonder hem in dit huis zitten. Ik wil niet zonder hem slapen........ Ik wil hem bij me ik wil niet zonder hem....
natuurlijk lieve zuster, ik zal je meenemen in mijn gebeden, heel veel sterkte toegewenst Moge Allah jou en je dierbare en vooral je kindje alle kracht, geduld toewensen die jullie nodig hebben, Moge Allah je kindje de gezondheid schenken die hij nodig heeft Amien.
daar ben ik weer lieve zusters! Ohhh Tir wat vervelend meid! Hoeft niets ergs te zijn hoor ik heb ook onder een lamp gelegen dat ik babytje was omdat ik zo geel was! Hoe gaat het voor de rest met je? Hoe voelt het om mama te zijn? Kom net van de verloskundige poeh wat een onderneming maar het is gelukt alle lof zij Allah! Alles is goed bloeddruk hartje.. en de kleine is alle lof zij Allah ingedaald! Een hele geruststelling. Dus het mag nu gebeuren! Daarna even Firdaous laten rennen in de speeltuin.. en van de glijbaan En puddingbroodjes met rozijnen gehaald bij de Marokkaanse bakker.. die had ik wel verdiend hehe! Toen weer teruggelopen en alle gangen en deuren door tot 4 hoog mn huisje... poeh wel ff bijkomen hoor... wilde vandaag mahsi maken maar of ik daar nog de energie voor heb.. nou ja het is nog vroeg half 5... ff denken.. wat eten jullie vandaag?
Hallo moderators..ik had geen buitenlandse tekst neergezet! de nicknaam van dat meisje is oemmujahid!
dames, de kleine van tirtilsko moet nu naar het ziekenhuis, hij moet minstens 3 dagen blijven. hoe en wat verder weten we nog niet, tirtil belt me als ze meer weet. ze vind het super moeilijk om de kleine daar achter te laten met de wil van Allah zal batuhan snel opknappen. @iman zo druk in de weer geweest zie ik! rust je zo ver het kan wel lekker uit? ik ga vandaag lekker makkelijk eten, ik maak briek en stukje vis enzo (briek is iets tunesies). mijn man is pas 20.00 klaar met werken dus ik eet laat (zoals bijna elke avond haha) de rest van de meiden: hoe gaat het? nog even over islam en vruchtbaarheid, wat sommige meiden al zeiden, het doet pijn. ik ben ongewenst kinderloos en ga daar zo goed mogelijk mee om, maar ook hier thuis hebben we het er vaak over. ik heb mijn up's en down's maar het is niet makkelijk. als Allah het wil zal hij ons een wondertje schenken, want ik blijf altijd hopen! @OemMujahid Allah weet of ik kinderen krijg, en ik doe wat ik kan/mag doen. het lot is bepaalt naar handelingen die wij verichten (je snapt t wel ,toch?) . het is al eerder gezegt maar je mag niet zeggen van het is niet toegestaan, en ook omgekeerd. als je wil google eens wat meer over behandelingen en islaam.wie weet dat je wat meer inzicht krijgt op hetgeen wat ik bedoel? ik weet niet of ik begrijp wat je zei over ontwetendheid (anders moet je het even zeggen ), maar wat ik lees wil ik mijzelf niet ontwetend noemen op dat gebied. ik zit nu al vanaf 2007 in de medische molen, en heb zoveel als ik kan erover gelezen. mijn man is ook een kind van een vruchtbaarheidsbehandeling. dus zijn ouders (1ste generatie) hebben het ook gedaan, ik wil niet daarmee zeggen dat als mijn schoonouders het hebben gedaan het goed is,maar vooral de 1ste generatie is wat strenger in bepaalde dingen. en nogmaals in saoudi is het de normaalste zaak om een IUI/IVF/ICSI behandeling te doen. ik typ weer eens veel te veel en lieve zuster ik wil je vragen om niet te snel een oordeel te geven(islam), je mening mag je natuurlijk altijd laten horen! dus begrijp me niet verkeerd trouwens in het ziekenhuis bij ons lopen heel wat (praktiserende) moslima's , met de wil van Allah zal hij hun een wondertje schenken. liefs mounia
Peace! Wat klinkt dat stoer he : D Hoe is het met iedereen? Er wordt weer lekker geschreven hier. @ Tir (ja ik doe ook maar de afkorting hoef ik niet na te denken hoe het ook alweer was, haha, ik vergeet het telkens!) Met Allaah's Wil zal je kleine mannetje het goed doen in het ziekenhuis. Ze zullen goed voor hem zorgen. Zo kan jij thuis misschien ook even goed bijkomen en proberen te ontspannen zodat batuhan straks een energieke mama heeft als hij thuis komt. Sterkte en kop op! Ik doe maar niet mee met de discussie, heb geen kennis, maar ik denk dat wat betreft het welles/nietus te maken heeft met de status van de geleerden die de uitspraken gegeven hebben. Je hebt geleerden en je hebt geleerden....maar 1 advies: als je opzoek gaat naar kennis, zoek dan oprecht naar de Waarheid en niet naar wat voor jezelf het beste uit zou komen (is tevens advies voor mezelf). Moge Allaah ons kennis en wijsheid schenken en ons ernaar laten handelen. @Ilja, ja de Arabische termen schieten er weer lekker in, en het ging net zo goed. Komt doordat er nieuwe bij zijn en dat is voor hun natuurlijk even wennen, ik moest in het begin ook steeds backspace-en en/of editten : ) Met Allaah's Wil denkt iedereen er even aan om het op z'n Nederlands te houden. Hoe is het trouwens met jouw kleine, grote kerel? Hij wordt grote broer straks met Allaah's Wil, is hij er erg meebezig? @mounia, welkom bij het clubje. Ook ik wens voor jou wat ik voor mezelf wens: een lief kindje en daarna nog een paar met Allaah's Wil. Altijd hoop houden en er zijn bepaalde momenten waarop de smeekbeden van de dienaren geaccepteerd worden zoals tijdens het neerknielen (met hoofd op grond) tijdens het gebed en in de laatste deel van de nacht en zo waren er nog een paar die iknu even vergeten ben *bloos*. Maak gebruik van deze momenten om de Schenker van Leven aan te roepen en te vragen wat je wenst. En ook heel belangrijk: gehoorzaamheid aan Allaah. We moeten onze verplichtingen kennen en nakomen opdat onze smeekbeden met Zijn verlof geaccepteerd worden. Moge Hij het voor jullie mogelijk maken, en ook voor jou Eslin en Karagoz is geloof ik ook druk bezig... @moesje, tijdje niet gelezen. Hoe is het met jou? Is het definitief over tussen jou en je man of is het misschien toch goed gekomen? Ik hoop dat je het ondanks je situatie toch goed maakt. Laat wat van je horen met Allaah's Wil. @Allahinkullu, doe je zo je best om alles in het NL te schrijven wordt het alsnog verwijderd, hahaha, moest ff lachen toen ik je berichtje zag. Hoe is het met jou en muslime? Hier gaat alles zijn gangetje, alle lof is voor Allaah. Van het weekend komt manlief weer thuis na een tijdje weggeweest te zijn dus we zijn in de feeststemming hier : ) Ben het huis dus extra netjes aan het maken, beetje schuiven en doen. Straks even een lekker maskertje op en mijn handjes eens een manicure geven, dat getut is lang geleden! Oh dat brengt me op de volgende vraag: ik heb last van ingegroeide haartjes op mijn benen. Baal ik zo van! Heeft iemand tips om daar wat tegen te doen? Ter voorkoming... Ik scrub regelmatig (2 a 3 keer per week) en ik gebruik geen scheermesjes, ik epileer mijn benen met een epilady. O Hamza wordt wakker...gotta go! : )
@wardi dank je wel! tutse!en vervelend zeg ingegroeide haartjes, ik weet niet een oplossing dus ik hoop dat iemand anders het hier weet.
ook kan je veel dingen vragen in je smeekgebed als je vast! Vooral op de maandag en donderdag! Nu vraag ik mn man ook om extra smeekbedes te doen die dagen want ik vind het nu even te zwaar om zelf te vasten.. met de wil van Allah komt dat weer na de bevalling! Bel net mn vader op even vertellen hoe de controle ging.. zegt ie heel blij hallooooo.... en... ik zo nou de baby zit er nog in hoor... hahha hij denkt normaal belt ze nooit om deze tijd haha.. nou hehe... Eten is bijna klaar tis paella geworden.. mannetje is nog niet thuis en voor mahshi heb ik wat meer tijd en energie nodig dus morgen met de wil van Allah!
Iman , ja het word spannend nu he lekker paella! mijn man komt ook zo thuis, eindelijk! wat een verveel dag was het vandaag haha , zit al bijna de hele middag achter de computer *schaam*
dames ik heb even zitten lezen over de onvruchtbaarheid etc etc.... en heb er de hele dag over nagedacht ! als je helemaal onvruchtbaar bent, dan heeft het ook helemaal geen zin om IVF te doen etc. maar, als het zwanger worden niet lukt (je bent wel vruchtbaar), dus je er hulp bij nodig hebt door middel van IVF, dan lijkt het mij wel te mogen, omdat je er alleen hulp bij nodig hebt, maar alle '''natuurlijke middelen'' van onszelf worden gebruikt. Ik las hier ergens omdat de dokters niet jou ''privé delen'' mochten zien, maar voor een dokter bestaar er geen schaamte als het gaat om genezing. En er bestaan natuurlijk altijd nog vrouwelijk dokters he. @ Wardi: Thankss meid dat je nog aan me denkt! het gaat wel wat beter met me (met Allah's wil).. we zijn niet terug bij elkaar gekomen, maar we hebben wel goede gesprekken gehad.. en het zit er voor 99% niet meer in dat we nog bij elkaar zullen komen... hoe gaat het met kleine Hamza? Ik ben nu echt voor de volle 100% ook met het geloof bezig.. het helpt me er zo goed doorheen, hiervoor moet ik eerlijk toegeven dat ik niet alles deed ervoor.. het is alleen wel moeilijk met de kritiek van mijn familie.. maar elke keer dat ik bid, weet ik dat dat het enige belangrijke op het moment voor me is... @Tirtilisko: Succes met je kleintje, hij komt er als Allah het wilt weer helemaal bovenop! is het niet mogelijk om bij je kleintje te slapen in het ziekenhuis? @Iman: helaas, je vader al helemaal blij in de verwachting dat zijn kleinkind er al was! maar zo te zien duurt het niet lang meer (als Allah het wilt) Nou.. als ik een berichtje post is hij teminste wel lang!
oo en Wardi.. een middeltje voor ingegroeide haren kan je hier bij de drogist kopen.. heb er ook vaak last van en het is echt heeeel vervelend.. moet ik ook maar een keer kopen!
ik voel me zo leeg zonder myn zoontje ik mis hem zo erg. Wat is het huis saai en leeg zonder hem. k voel me helemaal verdoofd. Heb net het zh gebeld om te vragen hoe het met myn schat gaat ze hebben weer bloed afgenomen. Hy zat vanmiddag een beetje over de grens en nu heel hoog hy heeft nu van onder ook zo een soort lamp maar dan als deken ofzo. k mis hem zo. k mis hem zooo het is achteruit gegaan moge ALLAH over ons zoontje waken en hem zyn gezondheid geven. Ze zei we moeten hem nu echt in de gaten houden ze gaan om 00uur dus straks weer prikken met de wil van ALLAH zullen de waardes dalen
Nog even snel ga nu naar het zh. Ik had dus vanacht gebeld en toen waren de waardes erg verhoogd en toen om 3 uur snachts weer gebeld troen waren ze weer iets lager. Nu bel ik net zegt ze (zei ze gister avond ook al ) dat hij zijn voeding niet wilt drinken en dat hij erg slapjes is. Hij mag normaal 40cc gister avond net voor ik weg ging heeft hij als een gek aan 60cc gezogen ik kreeg het flesje niet uit zn mond. Hoe kan het dat mijn mannetje nu ineens niets wilt drinken gister avond zei de kinderarts is hij in je buik ook zo druk geweest wat een druk jongetje (van beweging huilen doet hij haast nooit) hij was de hele tijd met zn benen en armen aan het bewegen ze konden hem niet stil leggen. En nu zegt ze hij is wel erg slapjes hij wordt niet wakker. Het gaat volgens mij alleen achteruit ik sta helemaal met trillende handen te typen. Wat gebeurt er met ons kleintje. Gister avond was het allemaal nog zo ''goed'' iedergeval beter Aub zusters, aub, aub,aub,aub willen jullie Batuhan nog een keer en nog een keer steeds weer in jullie smeekgebedes nemen.
och lieverd, ik zit verschrikt je verhaal te lezen. Dit kan toch niet. Ik zal dua doen voor jullie zoontje dat hij snel helemaal gezond zal zijn. dikke knuffel lieverd xxx
Lieve Tir, Waarom mag je niet bij hem blijven eigenlijk? Hij is nog geen week oud! Dan zou het normaal gesproken toch normaal zijn dat jij als zijn mama bij hem mag blijven? Ja toch? Ik zou daar eens achteraan gaan als ik jou was. Verder hoop ik met Allahs wil en kracht dat je zoontje heel snel opknapt zodat jullie weer lekker samen naar huis mogen. Liefs Ilja
Het gaat hartstikke goed met Soufian. Hij is sinds een week overdag zonder luier en sinds afgelopen maandag kan hij ook op het potje poepen! Hij vindt het helemaal leuk dat hij een zusje krijgt, hoe dat in de praktijk uit gaat pakken moeten we natuurlijk nog even zien Nog 2 weekjes werken en dan ga ik met verlof. Ik kijk er naar uit! Liefs Ilja
ik ben het met ilja eens lieve zuster waarom mag jij niet bij hem blijven hij heeft 9 maanden jou gevoeld je hartslag enz en nu is hij daar alleen miss voelt hij zich veel beter met jou in de buurt?(heb hier geen ervaring zelf mee hoor maar dit denk ik zo) ik zou eisen ( heel subiel natuurlijk) dat ik bij mijn kind wil zijn ,dag en nacht overleg dat maar eens als Allah het wilt mag het en ben jij ook geruster. ik doe dua voor jou en je kleine mannetje Moge Allah het verhoren Amien
lieve zusters ik wil toch even reageren nogmaals ik ben hier NIET om iemand aan te vallen ik heb alleen een aantal fatawa's neergezet ik ben er ook niet om de discussie te openen of om iemand te kwetsen... ik vroeg me alleen af of je ervan op de hoogte was mijn plicht als moslima is dat ik jou daarvan op de hoogte ben...Ik veroordeel niemand en iedereen moet zelf weten wat ze doen.. uiteindelijk is Allah degene waartegenover iemand zich moet verantwoorden en niet bij mij... dus nogmaals als iemand denkt dat ik het niet begrijp dan zitten jullie mis... niemand kent mijn verleden (voor degene die zegt dat ik makkelijk praat heb en dat ik net een gezond kind gebaard heb) (vond het geen leuke opmerking)! Anyway ik zal ME BEST DOEN OM IN HET NL TE TYPEN soms gaat het vanzelf dat ik arabaische woorden type omdat ik het gewend ben.. maar ik zal er in het vervolg op letten jammer dat veel zusters mij zo aanvallen en vooroordelen hebben, terwijl ze niet weten in welke context ik het geschreven heb... Lieve Tir: Moge Allah waken over je kleine zoontje ook hoop dat hij snel de oude is.!