Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Moesje, ik heb nooit geinformeerd hoor maar wat ik weet is dat er weeshuizen vol met kinderen zitten : ( Hier is het geloof ik niet zo 'streng' en wachtlijsten, geen idee, maar ik denk het haast niet. Het is natuurlijk wel een ander verhaal als ze de grens over moeten, dat zal de nodige tijd en geregel kosten.

2. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    vrede zij met jullie dames,

adoptie daar heb ik ook weleens over nagedacht, ik heb het proberen uit te zoeken hoe en wat maar weet eigenlijk nog steeds niet precies hoe dat in zijn werk gaat.maar het kan wel!
    ook mijn man en ik denken over adoptie (of wij nou zelf kinderen krijgen of niet!) en dan uit marokko (daar komt mijn man vandaan) of tunesie (daar kom ik vandaan).
    waar ik nou nog steeds niet zeker weet is of je het via nederland moet doen (dus ook met alle regels en kosten die daarbij horen,kan jaren duren) of naar marokko gaan en daar alles regelen en dat dat dan automatisch het ook in nederland geregelt is.
    eigenlijk zou ik gewoon eens moeten bellen met de instanties.
    omdat mijn man en ik toch wat wouden doen in dat wereldje zijn wij pleegouders geworden (ze hebben een tekort aan (islamitische) pleegouders.).
    nederland heeft trouwens wel een regeling met marokko kwa adoptie.

@wardi nou ik ben weer helemaal uitgerust!en zo te zien heb jij een druk schema, moge Allah jouw voor het goede belonen.
    en ik lees dat je (als Allah het wil) voor een tweede gaat,wat leuk! :D

@OemMajahid meid, heel jammer dat je weggaat! ik hoop dat je nog van gedachten zal veranderen.
    zand erover en een nieuw begin ;)

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    o ja, in marokko zelf kan je idd "zo even" een kindje adopteren, dus dat zou geen probleem worden.
    maar of je rekening moet houden met de nederlandse regels dat is dus wat ik mij afvraag.

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    en nog 1 ding, laatste nieuws van tirtil is dat de kleine een sonde heeft en er is een hartfilmpje gemaakt en gelukkig geen hartafwijking.
    hij zit ook een een flow (ofzoiets) voor zuurstof, en ze hadden nog gekeken naar de longentjes die zagen er goed uit, maar het was wel een beetje andere kleur.

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    fijn om te horen dat tir dr kindje het ondanks alles goed doet! Alle lof zij Allah de heer der werelden!

Oemmujahid denk niet dat er iets persoonlijks tegen jou is bedoelt hoor... het is echt een heel gezellig topis iedereen steunt mekaar en maakt mekaar aan het lachen zou jammer zijn als je vertrekt... :(

Ik wilde ook altijd graag een kindje adopteren alleen denk mn man er anders over... hij ondersteunt liever een kindje dat het financieel moeilijk heeft of wees is of half wees zoals bij islamicrelief. Een tijd geleden las ik een oproep van een zuster die een zuster zocht die bv kon geven aan haar baby omdat zij dat niet kon... helaas woonde ze te ver weg maar had op dat moment genoeg melk... zoiets kan je ook overwegen te doen... als je zelf een kindje hebt dan he... ach ja het leven is vol mogelijkheden!

6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Uhmmm even uit de wereld helpen dat we voor een tweede 'gaan'...het is niet zo dat we aan het klussen zijn ervoor. Maar het kriebelt wel (bij mij dan) en als het 'komt' dan is het reuze welkom en kijk ik alweer uit naar de dikke buik (die eerste paar maanden vond ik echt niks aan).

Voordat ik straks elke maand de vraag krijg...EN? EN? EN? hahaha

Ben ook blij te lezen dat het redelijk goed gaat met kleine batuhan, ik hoop op nog meer goed nieuws uit die hoek met Allaah's Wil. Tir, heel veel sterkte en kracht gewenst, je zult wel doodop zijn!

Wat de 'adoptie' betreft, ik heb het geluk in Marokko te wonen en het hier heel snel geregeld kan hebben als de tijd er rijp voor is met Allaah's Wil.

Oh, ik heb vandaag dus de badkamer en toilet staan (nou hurken eigenlijk) schrobben. De allesreiniger was op dus heb heel de tijd in de bleeklucht gestaan, getsie. Heb er gewoon hoofdpijn van. En ik vind het niet fijn schoonmaken met van die handschoenen aan dus heb nu lekker een ruwe hand : S (wat een drama he)

Ik heb nog een ietsiepietsie beetje handscrub liggen, ga ik maar even gebruiken. Dat zal Hamza vast op prijs stellen : )

Oh en morgen heb ik een feesie....want mijn man komt dan thuis. Dus de komende twee weken gaan jullie me missen hahaha. Nee hoor, ik zal af en toe komen kijken hoe het gaat en met al die hoogzwangeren hier...moet natuurlijk wel up to date blijven he!

Tot lees en slaap lekker allemaal.

Ja het is weer laat geworden MAAR het is hier wel 1 uur eerder dan daar...dus kwart voor 12, mooie tijd om erin te duiken!

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ik heb net tirtil gesproken, ze was erg verdrietig, ik kon moeilijk mijn tranen inhouden.
    het laatste nieuws is dat de kleine word beademt voor 100% (als ik het goed heb begrepen van dr ze vertelde het huilend) de kleine was erg aan het huilen daardoor.
    maandag of dinsdag word er een MRI gemaakt, ze weten nog steeds niet wat er aan de hand is.
    de artsen zeiden ook dat tirtil er rekening mee moet houden dat het nog lang kan duren. :(

@wardi nou wou net vragen aan je EN EN EN? haha nee hoor, maar leuk dat jullie eraan denken.
    en veel plezier met het feest!

@iman ik heb ook eens gehoord van islamicrelief, met de wil van Allah zal ik mij daar binnenkort meer in gaan verdiepen.lijkt mij ook iets heel moois.

8. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Wat erg om te lezen Mounia ben wel blij dat je hier af en toe bericht kan geven over Hamza. Ik hoop echt dat alles goed komt! En met Allah zijn wil zal het ook wel goed komen Insallah!

Zoals jullie zien ben ik nu 4 dagen overtijd... Gisteren was ik best wel bang geworden want ik kreeg oppeens bloed verlies. En nu heb ik het nog steeds bij het afvegen licht roze. En ik krijg best wel vaak harde buiken die ook pijnlijk zijn. We zijn langs de vk geweest maar nog hellemaal geen ontsluiting of zo. Ze zei dat het een begin van de bevalling kan zijn. Ik hoop dat het zo spoedig mogelijk begint want deze harde buiken zijn echt pijnlijk en ik wil er gewoon van af nu ben het hellemaal zat!

Hoe gaat het verder met jullie allemaal?

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    @OemMujahid, gek zeg, wij moeten tegen kritiek kunnen en jij niet? Als jij de keuze maakt om te gaan, dan ga je, je bent er vrij in!

Verder wilde ik even doorgeven dat ik gisteren de slijmprop heb verloren, gebeld met de VK, die vertelde me dat het best nog 2 weken kan duren hihi. Geduld is een schone zaak!

10. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    welke kritiek?
    ik heb geen mening gegeven
    dat waren NOGMAAAAAAAAALS de geleerde
    die ik citeerde
    dus waarom moet ik tegen kritiek kunnen?
    het is immers niet mijn mening die ik gaf!

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    anslack je bedoelt de kleine Batuhan... niet Hamza... verwarrend een beetje ik wil ook steeds schrijven Hamza omdat tir dat ook zon leuke naam vond... :)

Nu wordt het toch wel heel spannend voor anslack en beertje! Wie komt er als eerste met het goede nieuws?

Jeetje ik schrik elke keer weer van de berichten van mounia... (niet negatief bedoelt hoor) leef zo mee met tir en dr man.. vind het zo erg voor ze... laat dit een beproeving zijn die voor veel hasanaat zorgt als Allah het wil! Het lijkt me zo moeilijk die onzekerheid.. als je weet wat het is kan je ook een beeld voor ogen houden hoe nu verder...!

Lieve zusters kunnen we stoppen met de discussie.. het is gewoon een gevoelig onderwerp en iedereen wilt gelijk hebben en mekaar adviseren.. laten we alsjeblieft gezellig doen ipv steeds naar mekaar te wijzen met het vingertje!

Hier gaat het zn gangetje... al ben ik wel wat meer moe.. maja logisch nog even... Dank aan Allah de voedingsbh is gekocht! Dacht ook even een shirtje te ruilen bij h&m hebben ze hier geen mama-afdeling grrrrr moet ik helemaal het centrum voor in naja dan maar geld terug...

grrrr de kinderen vinden het leuk om met hard speelgoed overal op te lopen rammen... ja mama mag niet computeren... hehe... moet als ze in bed liggen of heel snel tussendoor...

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Dus jij vergelijkt jezelf met onze profeet? :(

naaa jaaa zeg.

Sorry ik reageer normaal niet, ik lees wel altijd mee, en leef ook met iedereen mee. Maar deze uitspraak van deze persoon vind ik niet kunnen.

Tir heel veel sterkte. Aan alle nog zwangere, een prettige bevalling gewenst.

Groetjes,

Krokus

13. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    nog wat olie op het vuur graag...........

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    dus ik mag mijn mening niet geven? :(

of het nou olie op het vuur is of niet, ik vind niet dat iemand zo'n reactie mag geven, jezelf vergelijken met onze profeet? Ik vind dat niet normaal, en ik mag mijn mening geven.

Tevens vind ik het heel erg als iemand geen kindjes kan krijgen op de normale manier. Er is degene die die Fatwa's schrijft geen mening gevraagd. Ik vind haar opmerkingen erg kwetsend, zij zou es in de schoenen moeten staan van een vrouw waarbij het niet vanzelfsprekend is om kinderen te krijgen. Ik snap dat het met Allah's wil wel komt, maar op dat moment is het gewoon wel zwaar voor diegene.

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    meiden ik ben op heb echt geen kracht meer wil iedereen snel bedanken. Ben vandaag iets eerder naar huis gekomen ben net thuis. Hij ligt nu aan een ntp ? ofzo soort beademing maar de gas? waardes ofzo van zuurstof zijn te hoog. ze hebbn net weer bloed geprikt voor die waardes over een uur krijg ik de uitslag dan gaan ze kijken als hij nog erg hoog is moet hij aan de beademing ik heb echt geen kract huil dag en nach slaap met zijn laatst aangetrokken rompertje en truitje. Als hij aan de beademing moet gaat dat slangetje tot zijn longen langs zijn stembanden en dan kan hij dus geen eluid meer maken dus als hij dan huilt gaan wij dat niet horen. Ik voel me zo leeg ik kan er niet tegen om hem zo te zien overal slangetjes infuusjes zijn voeten zijn bond en blauw van het prikken. hij is ook op. maandag of dinsdag maken ze een mri en een uitgebreid bloedonderzoek. Nu weten ze hebben ze niks te zeggen. ze zei ze kunnen niet zeggen o het een paar dagen paar weken of paar maanden gaat duren.

Wil iemand dit stuk voor mij bij de feb mama's kopieren en plakken en bij thee met baklavas ik heb geen kracht echt ben op ga morgen vroeg weer naar hem toe wil alleen bij hem zij. Ze zeiden dat ze merken dat hij rustig als ik er ben tijdens het prikken dus ik moest een spuugdoekje de hele dag bij me houden in mijn bh en die hebben ze nu onder zijn hoofd gelegt voor mijn geur. sorry als er tikfouten ziijn

ow ja alle meiden die mij hebben gesmst allemaal heel erg bedankt maar mijn tel slaat op hol als ik een sms typ valt steeds het scherm weg dus kan niet goed typen en heb er eigenlijk niet heel veel tijd voor gehad omdat je op de ic je tel niet aan mag hebben hij staat wel aan maar ver van ons ben bang dat iets gebeurd met de apparaten

16. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik begrijp je krokus alleen is het zo jammer de hele sfeer gaat eraan....

Lieve Tir bedankt voor je berichtje... wat moet het zwaar voor je zijn lieverd! Vertrouw op Allah alles licht in zijn handen! Wat er ook beslist wordt het zal goed zijn! Probeer wel een beetje op jezelf te letten.. wel goed eten en drinken en proberen te slapen he.. anders ga je er ook lichamelijk aan onderdoor!

17. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    tirtil schreef dat ze de uitslag van de waardes nog zal krijgen, die zijn helaas weer te hoog :( hij ademt nu voor een gedeelte zelfstandig, als het morgen hetzelfde is gaat hij aan de volledige beademing.

@tirtil je weet he ik sta altijd voor je klaar, ik wens je heel veel kracht en sterkte toe ook voor de kleine! dikke kus!

heeft iemand dat berichtje bij de febr mama's al gekopieerd? anders doe ik het wel even

ik moet volgende maand de pil halen ivm de ICSI, heel tegenstrijdig voelt dat maar ja alles voor het goede doel!
    (de pil moet ik gaan slikken zodat ik precies op 3 juni kan gaan spuiten)

iedereen een fijne avond nog!
    liefs mounia

18. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    (ik zie dat tirtil dat stukje zelf al gekopieerd heeft bij de febr mama's)

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    meiden even heel snel ben vandaag wat later ga zo naar het zh de waardes in zijn bloed zijn nog steeds hoog maar niet nog meer verhoogd dus hij ligt hmdl nog niet aan de beademing vanochtend hebben ze weer bloedgeprikt weer r vean de beademing hmdl maar ze hebben zo een gesprek met de arts ik hoor vanmiddag meer dus hoe ze dat gaan doen of hij er wel aan gaat of (nog) niet. Ik hoop met de wil van Allah dat het niet hoieft. Alleen dit was de zuster die gistermiddag ook dienst had ze zei dat hij veel levendiger is dan gisteren. Daar ben ik echt super blij om (dat je zo blij kan zijn met zulke ''kleine'' dingetjes) Ik heb hem heel erg gemist ga zo weer naar hem toe.

Allemaal heel erg bedankt ik kan de reacties niet lezen kom alleen af en toe om te laten weten hoe of wat. Sorry daar voor

Meiden willen jullie aub aub aub allemaal door blijven gaan met jullie smeekgebedes voor Batuhan

Aslanck lieverd ik zie dat je nu al een paar dagen overtijd bent ik hoop dat de kleine niet langer op zich laat wachten want je hebt zoveel last van die hardebuiken

Mounia jij bedankt voor Alles! en de rest natuurlijk ook

20. vrijheid

vrijheid Actief lid

17 sep 2008
    310
    0
    0
    hoi dames, ik zie deze topic nu pas..kom me ook even melden bij jullie

tirtilisko Allahiesjefik je zoontje!

Deel Deze Pagina