Thee met baklavas

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door one of kind, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Ik heb al een kraamverzorgster aangevraagd ja, alleen heb ik nog geen intakegesprek gehad omdat ik heel laat ben geweest met aanmelden voor kraamzorg. Ik ga denk ik zelf erachter aan morgen.

Sakinah, ze heet Oumayma. Ik heb haar nog niet gezien maar het is vast een prinsesje!

Wardi is lekker aan het genieten van de aanwezigheid van manlief. Geniet ervan lieve schat!

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    mooie naam mommy2be! Ben benieuwd hoe dat gaat 4 kindjes! Hoe oud is je zus?

Heb zon zin in lekker winkelen.. grr maar mn man heeft geen geduld als ik 1 min bij een stelling of rek sta is het heb je het gevonden? pfff wordt er moe van hehe... ik kan ook wel bij elk babykleertje stilstaan daar heeft hij wel gelijk in... en de kinderen halen ondertussen de rekken leeg vanuit de buggy...

Ohja dr man is in het land.. fijn voor dr ze moet hem al zo lang missen.. lieverd als je dit lees geniet ervan... niemand ervaring met de femcap? of een ander voorbehoedsmiddel... wil het graag weten omdat ik er echt niet uitkom.. mag ook via pb hoor... hoe doen jullie dat?

mommy ik zou idd even bellen voor het intakegesprek stelt heel weinig voor hoor maar dan heb je je zegje gedaan!

nou sakinah was het maar waar dat nadat ik ze heel vriendelijk had verzorgd om weg te gaan ze echt weggingen... mn man vind het fijn dat ze ons goed nakeken maar schaamde zich vreselijk... hij is heel vriendelijk maar gaat normaal niet met vrouwen om en ja helemaal niet die hem 100.000 vragen stellen...

nou af en toe een pijnlijke kramp... meer niet... ik wil een nieuw fototoestel... ik druk de foto's niet af maar zet ze op een cdtje die ik dan af en toe afspeel zeg maar... maar nu heeft ie het begeven... welke hebben jullie... weet het echt niet welke ik moet kopen.. een beetje goede is fijn maar geen superdeluxe ding waar ik niks van snap hehe...

3. Sahara

Sahara Niet meer actief

Niemand?

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    @sahara; masha Allah betekend volgens mij "wat Allah wil"
    ik heb het net even opgezocht en dit is wat ik heb gevonden

Word: Mashallah
    Meaning: Literally means 'Whatever Allah (God) wills'. It is often used in occasions where there is surprise in someones' good deeds or achievements. For example people say Mashallah when someone does very well in their exams.

@iman: ik snap wel wat je bedoeld. ik denk dat mannen sowieso niet zo erg houden van winkelen. en soms kunnen wij vrouwen een beetje besluiteloos zijn.. haha
    vooral de zwangere vrouwen of niet dan?

@mommy2be: inderdaad een hele mooie naam! en knap hoor 4 kinderen.
    lijkt me echt fantastisch een groot gezin.

trouwens iman, wat onbeleefd dat ze niet weggingen. het is toch jou huis. je zou zeggen dat ze het wel fijn zouden vinden om wat eerder weg te gaan.
    haha ik kan me voorstellen dat je man er een beetje verlegen van wordt. mijn man houd er ook niet van hoor. mijn schoonmoeder was er vooral bij. hij vroeg me om daarna alles tegen hem te vertellen.

Sarah is ook weer lekker aan het slapen. ik ga nu even bidden :)

tot later als Allah het wil.

xxx

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi meiden.

De mri scan was gelukkig goed :D HEt enige wat te zien was, was het bloed rond de hersenvliezen. Maar dat moet van zelf wegtrekken zei de dokter.

Ze gaan nu kijken waarom hij af en toe oppervlakkig ademhaalt. En niet goed oorademt en waarom hij af en toe zo slap is.

Gisteren was het echt erg ik had hem op schoot en ineens werden zijn lippen blauw en blauwer en zijn gezicht ook. ZIjn zuusrtof gehalte was gedaald naar de 74 (hoort tussen 95 en 100 te zitten)

EN toen ik later belde in de avond om te vragen hoe het met hem ging hoorde ik dat het weer was gebeurd en dit keer was gedaald naar de 60. Het was verschrikkelijk om hem zo te zien ik raakte helemaal in paniek.

Ik ga zo weer naar hem toe. Ben als de dood voor de tandarts had al 3 dagen erg veel pijn maar nam steeds paracetamolletjes. Maar nu is mijn gezicht mega erg opgezwollen aan een kant dus ik moet volgens mij nu toch echt gaan alleen (ik beval liever dan naar de tandarts zo bang ben ik :( )

6. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hallo dames (vrede zij met jullie zusters),

Ik kom hier ook babbelen met jullie als ik welkom ben. Ik kende deze topic niet, las dat Tirti (moge Hij jullie bijstaan schat) het erover had en dacht even een kijkje nemen. Zelf ben ik actief bij 'lijst langer dan 1 jaar bezig' en bij 'langer dan 1jr bezig geweest'. Ik zal mezelf even kort voorstellen. Ik ben 25 jaar, 3 jaar getrouwd, huisvrouw en was 2 jaar bezig met het zwangeren. En ben zoals jullie zien bijna 27 weken zwanger van mijn eerste kindje. Dat was het over mij...

Liefs Roosje,

7. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    lieve roosje, welkom bij ons clubje, en gefeliciteerd met je zwangerschap!
    je zal wel heeeeel blij geweest zijn toen je zwanger bleek te zijn!
    ik ben heel blij voor je zuster:)

waar kom je vandaan? (oorspronkelijk) ben je bekeerd of geboren moslim?
    (niet dat het uitmaakt maar ben gewoon nieuwsgierig)

in ieder geval leuk dat je er bent.:D. weet je al wat het wordt? of is dat een geheimpje :rolleyes:

ik dacht net dat Sarah sliep.. maar ze is weer wakker geworden... tja.. dan ga ik maar weer even naar haar toe

tot morgen als Allah het wil en slaap lekker iedereen
    xx

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dank je Sakinah, en idd ik was (nog steeds) reuze blij met het geschenk wat ik heb gekregen van Hem. Het was vallen en opstaan maar geduld loont!
    Ben een geboren moslima. Leuk voor het verwelkomen meissie.
    Mijn gevoel zegt een meisje, maar ja Hij weet beter!

Tot morgen.
    Liefs,

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Lieve meiden weer heel snel ben vandaag weer wat later. Ik ben gisteren voor die ontsteking naar de tandarts geweest want de verpleegster van mijn zoontje zei als het erger wordt en je krijgt koorts kan je niet meer bij je zoontje langs komen. Ik heb nu antibiotica gekregen. Maar vanochtend toen ik wakker werd wowwww het is veel erger geworden het zit nu tot aan mijn oog mijn oog is piep klein geworden.

Maaaaaaaaaaaaar ik heb goed nieuws hoop dat het zo blijft gaan. Met batuhan gaat het sinds gisteren iets beter hij is meer alert en meer wakker. Zijn bloedgas waardes waren eerst 13 normaal tussen 4 en 6 toen gezakt naar de 9 waren ze erg blij nog steeds hoog maar voor het eerst zo laag bij hem en ik belde net gister avond was hij weer geprikt en was het gezakt naar de 7 Ik hoop dat het steeds beter met hem gaat en dat hij vol gezondheid weer naar huis kan komen.

10. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ohhh tir wat een goed nieuws meid! Met de wil van Allah knapt ie snel op en kunnen jullie lekker gaan genieten thuis van het nieuwe gezin! Weten ze nou al hoe het komt?

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    meiden, tirtil had ik net nog gesproken door de telefoon, en de kleine is nu een medium care patient (ipv intensive care) hij ligt nog wel op de IC omdat medium care vol is.
    het gaat dus steeds beter :D

@roosje leuk je hier te zien ;) welkom!

@iman wat ik weet van tirtil is dat ze niet weten waardoor het komt, ze denken door de snelle bevalling. en wat balen dat je camara stuk is, heb er niet veel verstand van ook, maar ik hoop dat je snel een leuke en goeie hebt!

@mommy2be gefeliciteerd met je nichtje! :D

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden vandaag het ''echte'' gesprek met de dokter :D hij zei gisteren al dat Batuhan geen ic patient meer is maar dat de meidum care vol was. Ze willen hem weer terug sturen naar het zh bij ons in de buurt. Maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil vind dat het hier veel beter gaat kwa verzorging etc maar misschien is dat wel omdat dit de ic is. Hij zei dat hij de brief van overdracht al aan het schrijven was :D EINDELIJK goed nieuws dacht ik :D Maar hij zei dat ze vandaag ook nog bloed zouden afnemen en dat ik dan meer zou horen. Ik hoop dat ik gisteren niet al te veel heb gejuicht ben bang dat ik te vroeg heb gejuicht en dat ze nu weer zeggen van nee hij blijft hier. MAar aan de andere kant denk ik als hij maar helemaal gezond weer thuis komt.

Willen jullie allemaal toch nog dua's blijven doen. Misschien gek dat ik het zo zeg maar ik ben bang dat als ik bijvoorbeeld vertel dat het beter gaat we stoppen met dua's en dat het dan weer gaat verslechteren. Ik heb steeds bij mijn zoontje in zijn oortje verteld hoe iedereen bezig is met dua's voor hem af en toe geeft hij dan zo een glimlach :D echt prachtig om te zien

Allemaal heeeeeeel erg bedankt ik ben er helemaal van overtuigd dat het hmdl beter gaat met de wil van Allah en jullie dua's

Mounia lieve schat heel erg bedankt voor alle updates en alle andere meiden als batuhan weer thuis is met de wil van Allah dan wil ik weer op iedereen reageren ik ga nu weer naar hem toe

Trouwens mijn gezicht was gisteren veel dikker geworden het zit nu ook tot mn oog :(

13. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    gekopieerde tekst van tirtil:

Meiden kom jullie snel goed nieuws vertelen ga weer zo richting zh kwam thuis om even kleertjes te halen. Maaaaaaaaaaaaaar Batuhan is van de Intensive Care af! We zijn terug gebracht naar het zh waar hij is geboren Hij heeft nog wel een zuurstof neusbrilletje en ligt nog wel aan de monitor maar... hij is iedergeval wel van de ic af en nog meer super nieuws ik mag bij hem slapen dus heb mijn piyama etc gepakt ga lekker vanacht bij de kleine slapen Blijven jullie wel duimen dat het steeds beter met hem gaat en dat we snel gezond naar huis kunnen

14. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    salaam aleikoum meiden!
    ik zag dit topic ( ik vind baklava heeerlijk :) )
    en het lijkt me leuk om 'mee' te schrijven,als dat mag van jullie ;)
    ik ben een bekeerde moslima van 25 jaar, alhamdullilah! en ben de trotse mamma van yasmina, die alweer bijna 4 maandjes is,mash'Allah!

ik las ergens iets over een kindje wat nog in het ziekenhuis ligt, veel sterkte en moge Allah jullie bijstaan,amien!

fijne avond!

15. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

welkom marietje! leuk dat je erbij komt!

ik zal me ook even voorstellen ;)
    ik heet esme, 20 jaar en sinds een paar jaar bekeerde moslim (ben nederlands) no kids!

alleen 1 opmerking, er mag hier alleen nederlands gepraat worden.. dat is de afspraak met de Moderators.
    Dus zeg ik meestal hier gewoon: met Allah's wil ets. alles naar NL vertalen ;)

16. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    welkom nieuwe zuster in het topic! Kom gezellig meeschrijven :) Idd we moeten alles vertalen zodat ze moderaters ook kunnen begrijpen wat we zeggen ;)

Niet veel te melden hier... wat krampjes af en toe maare geen baby hoor hahahah...!

Heb eergisteren de hele keuken op zn kop gezet.. pas nog gedaan 1 week geleden hehe.. nu ook achter mn fornuis mn hele oven/fornuis... wordt er gek van hoe snel dingen eigenlijk vies worden.. grr kan niet een dag overslaan met stoffen en stofzuigen... mijn dochter heeft een roze kleed in dr kamer en daar komen van die leuke pluisjes vanaf.. mn huiskamerkleed is zwart dus je snapt de opvallendheid... grrr.... gisteren de gehele badkamer... had een lekker bleekgoedje gekocht dus werd lekker bedwelmd...(schrijf je dat zo :S ?) maar lekker schoon... ach ja zo blijf je bezig he

Tis wel stil hier he... ben blij dat het met de kleine van tir beter gaat! Met de wil van Allah komt er snel goed nieuws! :)

17. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    excuus voor de arabische woorden :oops: krijg ze niet meer gewijzigd zie ik, maar ik zal er opletten!

moesje: aangenaam!
    en iman...spannend zeg, bijna zover dus! en je hebt lekker 'last' van nesteldrang zo te lezen met dat schoonmaken,hahaha,
    met Allah's wil heb je binnenkort je baby-tje!
    succes zuster!

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vrede zij met jullie zusters,

Hier sinds gisteren weer de griep te pakken (al de 5de x sinds mijn zw), dus niks veel te vermelden behalve dat ik in bed lig. Ik kwam jullie even groeten, merk wel dat het stilletjes hier is is dat altijd zo?

Mounia, dank je schat!
    Tirti, met dank aan Hem dat het beter gaat met Batuhan. Hopelijk duurt het niet lang meer voordat jullie naar huis kunnen met zijn allen. Geef hem een dikke knuff van tante Roosje.
    Marietje en Moesje, welkom dames.
    Iman, voor jou duurt het ook niet lang meer. Moge Hij je een gemakkelijke bevalling en gezond kindje schenken, Amen. Duidelijk last van nesteldrang gehad gisteren hahaha.

Liefs Roosje,

19. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

Moesje welkom? :D ik zit hier al een jaar haha ;)

20. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    zo net klaar weer hier.. kindjes zijn met baba naar de moskee :) mama een uurtje rust hehe lekker een geurolie aangedaan met limoen ruikt het huis straks heerlijk fris! de schoonmaak is gedaan pfff ff bijkomen! haha denk elke dag als ik vandaag ga bevallen dan is alles lekker superschoon haha... niemand die dr dan op let waarschijnlijk haha... maar ik wel. De dag dat ik ben bevallen van Ameen heb ik alles ook lekker nog kunnen doen tussen de weeen door lag te persen en d8 nog heel ffies he wat heerlijk niks meer te doen! het is niet zo zeer dat alles hier zo snel smerig wordt maar met een witte vloer en vooral witte meubels zie je elk stofje... erg mooi maar erg bewerkelijk!

Roosje alweer over de helft hoe verloopt je zwangerschap? Wilden jullie niet weten wat het wordt? sterkte met je griep. Moge Allah je genezen!

Heeey trouwens ik mis al daaagen anslack en beertje? die liepen al overtijd toch? ga zo ff terugbladeren

mommy2be waar hang je uit? kan je de lijst er nog een keer opzetten? en roosje er ook op zetten ? :)

Deel Deze Pagina