Thee met honing dreumes 17 maanden

Discussie in 'De lounge' gestart door Jonon, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Dames,

Even een spoedvraag. Mijn dochter van bijna 17 maanden hoest al 3 dagen en nachten lang. Ze is helemaal op.

Mag ik haar lauwe thee met een lepel honing geven? Het zou mijn laatste redmiddel zijn.

Graag jullie reactie.

2. Metire

Metire Niet meer actief

volgens mij mag het als je kind ouder is dan een jaar, dus het lijkt me veilig nu :)

3. Metire

Metire Niet meer actief

al vind ik thee met honing niet echt tegen hoesten helpen, meer tegen een zere keel. maargoed wie weet helpt het wel!

4. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Dank je voor snelle reactie!

Ik weet ook niet of het helpt, maar al het andere hebben we al geprobeerd. Bedje omhoog, ui, Luuf ed.

Kan een theelepel honing ook zo gegeven worden?

5. Metire

Metire Niet meer actief

ja, dat kan :) let wel op de tandjes (goed tandjes poetsen) en dat het echte honing is. de honing uit de supermarkt is vaak gewoon suikersiroop met honingsmaak.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar de dingen die je noemt helpen ook bijna niet tegen hoesten.
    Luuf kan de luchtwegen zelfs irriteren als ze niet verkouden zijn.
    Bedje omhoog helpt iets maar ook niet heel veel
    Een ui is ook tegen verkoudheid en dan vooral een verstopte neus.

Als je kindje hoest dan kun je het beste een hoestdrankje halen geschikt voor de hoest die zij heeft.

7. Metire

Metire Niet meer actief

oh en heb je al luuf onder de voetjes gesmeerd en daarna sokjes aangedaan? ik kreeg die tip hier ook en vond het een vreemd idee dat dat tegen hoesten zou helpen maar ik geloof dat het echt hielp!

8. Metire

Metire Niet meer actief

hoestdrank wordt afgeraden door onze huisarts, weet even niet meer waarom maar wij mochten het niet geven.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Inderdaad Luuf onder voetjes en sokjes aan..En niet te veel melkproducten.. Stimuleert slijmvorming.

10. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske

Ja gedaan. Werkt normaliter heel goed. Alleen nu dus niet. Hoestdrank hebben we ook al gegeven. VSM druppels ook...

11. Metire

Metire Niet meer actief

morgen dan maar even naar de huisarts? aangezien niets helpt en ze er zo moe van wordt :)

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Als je een hoestdrankje gebruikt geschikt voor de leeftijd kan het geen kwaad.
    Je kan alleen niet zomaar alles gaan geven wat geschikt is voor een volwassene....

13. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Wat hier echt helpt tegen het hoesten zijn de zetpillen van balsoclase.

Met één zo'n zetpil slapen ze een nacht lekker door zonder te hoesten. En alleen van een goede nachtrust knappen ze (en jij ook) al heel erg op!

Je mag ze al geven vanaf baby geloof ik. Even vragen bij de apotheek.

Heel veel sterkte!

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  15. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Dit dus, of gewoon paracetamol. Dit remt nl de hoestprikkel, net zo goed als het de zenuwprikkels bij pijn remt

Beterschap voor je meisje

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Op het internet staat dat de balsoclase uit de handel is genomen....

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier luuf onder de voetjes met dikke sokken aan in bed, zoutoplossing, DARO hoestdrank , en overdag kamille thee met honing.Vlak voor het naar bed gaan douchen zonder raam open of ventilatie aan dus lekker stomen. Deken onder matras zodat ze een stuk hoger ligt. Oja en nog een paracetamol, dit was ons avondritueel 3 dagen lang en toen was het weg :)

18. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik dacht ook altijd dat melkproducten uit den boze waren in verband met slijmvorming, maar mijn huisarts gaf aan een bekertje warme melk met schep honing erdoor te geven...en het werkt hier perfect!

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    honing mag best, hier ook op advies van huisarts altijd honing. en het werkt hier wel redelijk voor de nacht met hoesten
    hoestdrank liever niet voor de 2 jaar (behalve die van vsm dan) ivm de broomhexine wat in hoestdrank zit. (denk dat jouw huisarts dat ook bedoeld blijzwanger)

20. Metire

Metire Niet meer actief

ohja dat was het!

Deel Deze Pagina