dreumes 15 maanden eet hele dag

Discussion in 'Voeding' started by Dorianne, Apr 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik lees allemaal verhalen over kindjes die niet wilen eten.
    zijn er ook kindjes die net zoals mijn zoon ALLEEN maaar willen eten. :$

Hij mag aan tafel eten zoveel hij wil en tussendoortjes zo klein mogelijk. als het aan hem ligt eet hij de hele dag. ik heb veel "strijd" momenten op een dag. Hij vraagt het (op zijn manier) maar hij krijgt het niet.

Hij eet nu (buiten de strijd momenten)::D
    * 210/7 pap en cracker of 120/4, 1 boterham en 1 cracker
    * tussendoortje en 1 a 2 bekers drinken;
    * 1 boterham en 120/4 soms 2 boterhammen;
    * tussendoortje en 1 a 2 bekers drinken
    * avondeten, net zoveel als een volwassene, toetje
    * 1 bekertje drinken na het eten/voor het slapen

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Die fases hebben we hier ook hoor... Op dit moment ook weer. De heel dag roept ze dat ze honger heeft! :$
    Wil dit niet negeren, maar haar ook niet onbeperkt maar alles laten eten. Want ook al heeft ze zo'n 'honger', de groenten wil ze dan toch vaak laten liggen... ;)
    Ik geef in zo'n periodes vaker een extra stuk fruit, of 's middags nog een volkoren cracotte met kaas oid.

De ervaring leert dat het over een tijd echt weer minder wordt. Vaak zitten ze dan in een groeispurt! Dochter was laatst in 5-6 mnd tijd 7cm gegroeid!!!

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    hier een mannetje van 8 maanden dat bijna altijd boos wordt als zijn eten op is :) ... ik geef hem dan een speeltje of loop even met hem rond en dan is het snel weer goed... met tussendoortjes nog niet zo een probleem, omdat hij natuurlijk nog nergens om kan vragen.

4. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

Jun 15, 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    ik heb een kind dat heel erg veel drinkt. als ik kijk naar jou schema dan eet ze eigenlijk een stuk minder maar drinkt wel heel veel.

Ach ze zullen het wel nodig hebben, een groeispurt ofzo.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het een nette hoeveelheid hoor. Geen zorgen en ik zou niet bezuinigen op de tussendoortjes: fruit, een rijstwafel, rauwkost etc.. geen snoep e.d. Drinken: water, thee, heel slappe diksap e.d.

Het is verstandiger om de maaltijden juist 'gewoon' te houden en goed tussendoortjes te geven. Juist jonge kinderen verbruiken veel energie en hebben dus regelmatig een nieuwe dosis energie (voeding) nodig.
    Bij de maaltijd duurt het 20 minuten voor dat de hersenen door hebben dat ze vol zijn, als een kind geniet van eten, kan hij / zij zich dus over eten.

Ik zou de hoofdmaaltijden dus beperken en goeie tussendoortjes geven.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Hier ook een klein hongernekje. Ze krijgt de 3 hoofdmaaltijden, 1x een koekje (omdat grote zus dan ook krijgt) en verder alleen fruit, cherry tomaatjes, komkommer, worteltjes, soepstengel.

Mijn oudste had het ook heel erg op deze leeftijd, zal er wel bij horen :).

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ik vind het ook een nette hoeveelheid. Mis alleen fruit ? Misschien kan je dat ook aanbieden.

8. EYA

EYA Actief lid

Jan 19, 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedoel je met boterhammen 1 of 2 sneeën brood? Als je 1 snee bedoelt vind ik het wat weinig.

Als voorbeeld het schema van onze dochter van 15 maanden:
    - 3 sneeën brood met beker melk
    - 1-2 stuks fruit (afhankelijk van soort fruit) met beker drinken
    - 2 sneeën brood met beker melk
    - koekje/rozijntjes met beker drinken
    - ca. 250-300 gram avondeten en toetje (vanilleyoghurt)

Ik weet niet hoe hij met eten is, proppen of stukje voor stukje. Maar misschien helpt het om hem als tussendoortje iets te geven waar hij langer over doet. Bijvoorbeeld mandarijn partjes en rozijntjes.

Ik denk dat het daarnaast ook nog erg afhankelijk is van de beweeglijkheid, lengte en gewicht van je zoon.
    Onze dochter is aan de kleine en smalle kant en begint nu net te lopen. Het ene kind heeft ook meer nodig als het andere.

9. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hier een dreumes van 14 maanden en als ik hem de hele dag iets geef eet hij ook de hele dag door.

Hier krijgt hij:
    Ontbijt: Pap op basis van 200 ml melk
    Tussendoor: Fruit
    Lunch: 2 sneeen brood of 1 snee brood en iets van een krentenbol en een beker lauwe thee (helaas wil meneer geen beker melk, maar ja die is ook niet zo zoet als de opvolgmelk hihihi)
    Tussendoor: varieert, een koekje, nog een keer fruit oid
    Avondmaal: eet met de pot mee en een toetje, iets van yogurt of vla
    En de hele dag dag door een beker met water of lauwe the en soms ranja of een verdunt sapje tot zijn beschikking.

10. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    tussendoortjes zijn meestal fruit. tomaatjes, mandarijn, komkommer daar moet hij van overgeven hij kan nog niets eten met velletjes ;)

op zich een mooie hoeveel ja omdat ik hem niet meer aanbiedt maar hij vraagt veeeeeeeel meer. ik heb hem eens zijn gang laten gaan....nou nou nou toen at hij nog meer als mijn man op 1 dag :p

11. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    1 snee brood soms wil hij er 2 daarbij krijgt hij nog cracker of peperkoek maar wil dit niet. maar hij wil wel van tafel af en komt dan met een doos koekjes aangelopen :p:D. Hij mag alles kiezen, crackers, peperkoek, boterham, beschuit. Hij drinkt wel graag heeeeeeel veeeeeel.;)
    verder eet hij netjes en met de handen dit mag hij alle maaltijden.
    rozijntjes is een goed idee misschien.

Hij loopt al ruim 2 maanden en hij is 12 kilo, lengte weet ik niet uit mijn hoofd maar dat is gemiddeld bij zijn leeftijd.

Hij weegt net zoveel als mijn dochter van bijna 3 :$ :p
    zijn zus eet slecht maar doet dit al vanaf dag 1 dus vraag met natuurlijk af wat is normaal?:D
    ik heb echt 2 uiterste

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#12 MMarianne, Apr 8, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 8, 2013
    Hier eentje die nooit aangegeven heeft vol te zitten of honger te hebben maar nu is het als ie eten ziet 'njamnjam happiehappie' :D

Hier eet ie dit ongeveer op een dag:

2 broodjes met melk
    1 broodje met fruit
    tussendoortje (fruit, rozijntjes, ontbijtkoekje, goodies knijpfruit)
    avondeten + toetje
    flesje warme melk voor het slapen gaan
    En drinkt iets van twee bekers thee/sap/water over de dag verspreid.

Denk dat als ik 'm z'n gang laat gaan het veel meer zal zijn maar lijkt me niet nodig.
    Vind 5 broodjes overigens wel een beetje veel, geef dan eerder een fruitje extra.

Gistermiddag hadden we visite en zette wat snackjes neer en hij had zo een doosje rozijntjes, een kaal toastje en twee knakworsten op en bleef 'njamnjam' zeggen.

Zal wel weer een fase zijn ;)

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter eet ongeveer net zoveel, en zij is nog geen jaar. Ik vind het dus ook niet veel. Van de drinkmomenten krijgt ze bv (6 a 7 keer op een dag) en water uit een rietjesbeker (bij de lunch en avondeten).

Avondeten eet ze ook heel behoorlijk, nog niet zoveel als een volwassene natuurlijk, maar wel een goede portie groentes en rijst/pasta/aardappelen.

Zou hem dus altijd wat gezonds aanbieden als hij erom vraagt, hij heeft het nodig.

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier eet mijn dochtertje van 15,5 mnd oud.

8.00) 1 fles Nutrinidrink 200 cc +1 boterham.
    10.00) 2 stuks fruit +drinken en koekje.
    12.00) 3 boterhammen + 150 cc yogolino melkpapje.
    14.00) fruit + koekje+ drinken.
    16.00) koekje+ drinken.
    17.30) 1,5 bordje groente en aardappeltjes met vlees en toetje.
    18.45) fles Nutrinidrink 200 cc.

Ze eet best veel.

Ze was met 11 mnd nog 82,5 cm en 10,7 kilo.
    Nu 4,5 mnd later is ze 92 cm en 10,3 kilo.
    Ze is 9,5 cm gegroeit in 4,5 mnd tijd.

Groeispurtje?
    Weet het wel zeker hihi.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik noem mijn zoontje wel eens liefkozend "Bob de stouwer":)

Tis net een kliko: Alles lust hij, en alles gaat erin het liefste de hele dag door.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier ook een alles eter..

Hier is het:

Pap of brood als ontbijt. Na pap altijd een cracker en brood 1/1,5 snee
    Tussendoor 1a2 stuks fruit
    Middageten 2 boterhammen of 1 en een krentenbol (is hij verzot op)
    Koekje/rijstewafel/krentjes oid.
    Avondeten een flinke portie met yoghurt na
    Klein beetje warme melk voor het slapen.

Verder drinkt hij : melk/thee/water of Diksap.

En als het aan hem ligt eet hij hiernaast nog alles wat hij te pakken krijgt, ik snoep dus niet waar hij bij zit en ben verplicht mijn fruit oid ook met hem te delen haha..

Ach ja beter zo als anders!

(Al moet ik zeggen dat hij sinds gisteravond met z'n eten speelt en het uit zijn mond vist.. Tanden?)

17. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik he nooit geremd met eten, mijn zoontje at ook vergelijkbaar met de jouwe op deze leeftijd. Gaf 's ochtends tussendoor fruit (max 2 stuks, en verder 'kale' rijstwafel of volkoren soepstengel als hij nog iets wilde) en smiddags bijvoorbeeld snoeptomaatjes ofzo.

Share This Page