mama's ik heb echt jullie hulp nodig. Ik geef borstvoeding op verzoek, maar merk aan F. dat ze toe is aan meer vastigheid en ritme, maar doordat wij hier nooit echt iets op tijd doen,wel op volgorde overigens aangezien zij nogal wisseld wil ik wel op vaste tijden beetje fruit etc gaan introduceren, ik werk nooit met schema's dus weet natuurlijk niet of dit wel beetje redelijk schema is of er meer slaapmomenten inmoeten ofzo, maar ze is een heel wakkere baby & valt ook nog weleens in slaap aan de borst waarna ik haar daarna wegleg in het voedingskussen of kinderwagenbak. Haar bed is momenteel nog echt drama vandaar dat ik er kinderwagenbak achter heb gezet, maar eehhh? is het wat of echt helemaal totaal NIKS? please i need some advice! 07.00/09.00 wakker voeding in bed. 10.00/10.30 fruithap evt met liga, evt borstvoeding 11.00 op bed/kinderwagenbak 12.00 wakker en borstvoeding 13.00` zo nodig naar buiten/slapen 14.30 borstvoeding 15.00 op bed/kinderwagenbak ? borstvoeding 17.00 groentehap 17.45 badje/douche borstvoeding 18.30 op bed/kinderwagenbak 20.00 vaak nog mamahonger 21.30 borstvoeding 23.00 borstvoeding soms komt ze snachts ook nog, maar we slapen samen, dus dat ligt er net aan. alvast bedankt !
Ik vind het er best fijn uitzien ! Ik denk dat je ook echt je kleine hierin mket volgen. Wij hebben ook een straks schema ..hier is onze dochter echt gebaat bij..maar ze heeft het wel zelf geregeld. Als we dan wat anders doen js ze gelijk van de rel. Wij hebben het zo : 7:00 fles en veder slapen 09:00 wakkee 09:30 fruit 11:00 naar bed 12:00 a 12:30 fles 14:30 naar bed 15:30 wakker 16:00 fles 17:30 groente 18:00 slapen 19:00 wakker en in bad. 20:30 laatste fles en rond 22u gaat xe slapen
Pff, ik zou je niet teveel vasthouden aan een schema. Want je maakt het jezelf wel erg ingewikkeld zo. Probeer gewoon als volgt te denken: - ze heeft ongeveer 3 slaapjes nodig overdag - je wil een groente en een fruithap geven - ze is ongeveer anderhalf uur / twee uur wakker tussen de slaapjes Je kunt alles wel op uur en tijd doen, maar dan raak je zelf weer helemaal van de leg als ze langer of korter slaapt en dan klopt het allemaal niet meer. Bedenk dus: * Wakker, voeden en weer verder slapen * Wakker, fruithap, voeden en weer slapen * Wakker, uitje, voeden en slapen * Wakker, groentehap, badje, voeden en de nacht in Dit geeft zoveel meer rust dan een heel schema vol tijden.
Dat vind ik een hele goede inderdaad. wij hadden hier bewust geen vast schema, maar aangezien we merken dat zij dat wel nodig gaat hebben, ivm slaapjes enzo want doordat ik voed op verzoek doet ze vaak hazeslaapjes en aan de borst. dacht mss beetje ritme enzo dat het wat zou helpen, maar dit is inderdaad ook een idee! Thanks!
hier geen schema, mn zoontje heeft een schema ontwikkeld en ik volg hem daarin snachts is de fles wisselens, soms 2.30 en soms 6u daarna meld hij zich altijd tussen 8u en 9.30, hij word eerder wakker maar kan dan gerust een tijdje spelen of in de sitter zitten een half uur na het flesje doet hij een slaapje, kan 20min zijn maar ook een uur of langer volgend flesje tussen 12 en 13u flesje tussen 16 en 17u dan is het weer wisselend, kan 21u zijn maar ook 12u na het ochtendslaapje heeft hij geen vaste slaapjes meer, is wisselend
Hier hebben we het volgende schema: 7u fles. 7.45 weer slapen 9.30 fruit. 10.45 weer slapen 12u fles. 1345 weer slapen 16ufles 1730 groente. 18u bedje in ( om de dag badje om 19u) 20u fles. 2030 de nacht in.
Hier geen vaste tijden. Toen we starten met de bijvoeding kreeg ze voor en na elk slaapje bv en tussendoor de bijvoeding rond een logische tijd. Nu heeft ze nog geen vaste slaapjes/duur slaap dus kijk ik qua tijd wat handig is om te geven (fruit of brood). Ze krijgt nu na elk slaapje bijvoeding en voor het slapen bv. Ze is nu ongeveer 2 uur wakker tussendoor en slaapt 2-3x, afhankelijk van hoe laat ze s morgens wakker is en of ze korte of lange slaapjes doet. Ze slaapt 4-5u overdag en in de nacht gemiddeld 12u (met 1-3 voedingen tussendoor).