Baby ingedaald, nu urineverlies :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door koekwaus, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ben hoogzwanger van mijn 2e kindje. Sinds een paar dagen, eigenlijk sinds de baby is ingedaald, verlies ik druppels urine. Vooral 's avonds en 's nachts. Wie heeft dit ook (gehad) en hield dit vanzelf op na de bevalling? Volgens de verloskundige komt dit door het indalen, door de toegenomen druk op de blaas. Ik denk zelf niet dat het - daarnaast - aan een zwakke bekkenbodem ligt, want ik ben tussen de zwangerschappen door juist behandeld bij de fysio voor een te sterke bekkenbodem. Daar kun je ook urineverlies door krijgen, alleen had ik dat gelukkig toen niet, maar wel pijn.

Behh, ik baal hiervan, ben bang dat ik straks de rest van mij leven incontinent ben....

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik dacht dat iedere vrouw wel wat druppels urine verloor als ze hoogzwanger zijn. Ik heb hier tenminste wel last van en draag nu maar van die kleine tena ladys die op maandverband lijken:D Ja die kleine ligt toch met zijn gewicht op mijn blaas te duwen:)

3. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie Piepie, het stelt me wat gerust. Hopelijk houdt het idd op als de kleine er is.

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik had het ook op het eind van mijn zwangerschap en nog een hele tijd daarna. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik een extreem zwakke blaas heb.
    Inlegkruisjes zorgen er inderdaad wel voor dat je je iets prettiger voelt.

5. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    hier zwanger van de 4 de en ik heb het ook, bij de eerste 2 niet gehad,maar bij 3 en 4 dus wel. maar na de zwangerschap gewoon je blaas goed trainen en dan gaat het over en anders naar een bekkenbodem terapheut die kan je ook tips geven

6. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Esje81, dankjewel voor je reactie. Had je dat alleen op het laatst of al vrij vroeg in de zwangerschap?

7. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    bij deze al vrij vroeg en bij de 3 de op het einde. en het is logisch want er zit hier niet zoveel verschil tussen 3 en 4. en met een maandverbandje kan ik het prima opvangen.
    gewoon lekker genieten van de laatste lootjes en de rest komt echt wel goed

8. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Esje81, ik geniet wel van de laatste loodjes, maar ergens maak ik me toch wat ongerust. Heb nu een vraag hierover gesteld aan de verloskundigen hier op het forum. Hopelijk kunnen zij me wat duidelijkheid geven. Aan het eind van de week zal ik het ook met mijn eigen verloskundige bespreken.

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik heb daar geen last van maar snap dat het
    vervelend is misschien kun je er inlegkruisjes in
    je onderbroek leggen.

10. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vandaag naar de verloskundige geweest. Die maakte zich er niet druk om. Ze gaat ervan uit dat het komt doordat de baby de blaas wegdrukt en voorspelt dat het over is zodra ik bevallen ben. Dat heeft me wel enigszins gerustgesteld!

Deel Deze Pagina