Hoi Eveline, ik zit met het volgende probleem. Tim woog afgelopen maandag 4,7 kg en op het cb werd tegen mij gezegd dat de 5 flessen op een dag die hij drinkt echt de max is. Nu ben ik dus enorm aan het twijffelen omdat hij een beetje aan het rommelen is qua tijden van drinken. Hij kwam mooi om de 5 uur voor een fles en daar zat dan ook nog een nachtvoeding bij. Maar nu heeft ie bijv gisteravond om 21.00 een fles gehad en de dagen ervoor sliep ie dan tot 03.00 en dan tot 7.30 Alleen vannacht kwam hij om 1.30 al, nu dacht ik hem 180+6 te geven, zodat hij misschien het tot de ochtend zou redden. Maar om 5.30 werd hij alweer wakker en ik kon het met moeite rekken tot 6.00. Dit betekent dat hij nu alweer 4 flessen op heeft. De 5e zal hij rond 19.00 willen gok ik en dan zou hij er nog eentje moeten vanavond. Anders komt hij weer 2x in de nacht en dat vind ik ook weer niet echt prettig. Is het nu aan te raden om gewoon 6x 150 te gaan geven of over te gaan op 180? Ik zat zelfs te denken aan voeding voor hongerige baby's, alleen weet ik niet of dit echt wel nodig is. Heb jij wat adviezen of tips? Zodat ik iets zekerder wordt.....
Hallo, Kindjes van 4-5 kg mogen maximaal 5 flessen van 165 ml per 24 uur. Is je kindje 5 kilo dan mag je als maximum 5 flessen van 200 ml of 6 flessen van 165 ml aanhouden. Is je kindje daarop niet tevreden, dan kun je ook overwegen om een voeding voor hongerige kindjes te gebruiken. Groeten eveline