benauwd, hart op hol.. wat moet ik doen? hoort dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mimi83, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoi,

Ik voel me al een paar dagen een beetje apart, soms voel ik niets maar net als nu heb ik al 3 uur het benauwd alsof er een blok beton op mijn borst staat, heb hoofdpijn, regelmatig voelt het alsof mijn hart op hol slaat, als ik iets doe hijg ik als een oud paard en kan ik even helemaal niets.

wat moet ik doen?

ben ruim 15 weken zwanger heb bekkeninstabieliteit, 2 benen ischias en spuit 0.4 fraxiparine (bloedverdunner) prefentief tegen trombose.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Mimi83,

je hebt niet echt een vlekkeloos begin van de zwangerschap als ik het zo lees. Dat wordt goed op jezelf letten komende maanden! Dat benauwde gevoel wordt wel door meer zwangeren aangegeven. Het heeft waarschijnlijk te maken met de nieuwe hoeveelheid bloedvolume. Je lichaam moet meer bloed rondpompen en af en toe wordt het een beetje zwaar voor het lichaam. Dit kun je merken aan hartkloppingen, benauwdheid, kortademigheid en hoofdpijn. Je kunt er eigenlijk niet echt iets tegen doen, behalve pcm pakken als je teveel pijnklachtne hebt en rust en regelmaat in je leven in proberen te bouwen. Als je je zo naar voelt echt rustig aan doen, even gaan liggen, goed drinken en zodra het weer een beetje gaat langzaam je dingen weer hervatten. Dus houdt je lichaam wel een beetje in conditie voor zover dat gaat en toegeven als het even niet meer gaat.

Groetjes Brigitte

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dank jewel voor het snelle antwoord.

ik doe al bijna niets op een dag, normaal ruim ik de keuken rustig op, kijk tv, prbeer oefeningen te doen van cecile rost voor mijn bekken en op goede dagen kook ik. probeer min. 1 x in de week te zwemmen.(met aqua jog band om lopen in water Ong 25 min. op eigen tempo), soms met iemand in de rolstoel boodschapje doen,verder doe ik weinig omdat het gewoon niet gaat en de afgelopen twee dagen slaap ik tot half 12/ 1 uur en slaap s avonds weer rond 10/11 uur. en doe tussendoor bijna niets.

Dus nog minder doe gaat niet denk?
    hoelang kan/mag dat benauwde gevoel enz. duren achter elkaar?

sorry dat ik zoveel vraag, maar voel me nu erg beroerd en ben bang dat er nu iets is waar ik niet zelf iets aan kan doen..

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Je doet inderdaad al een hoop goede dingen zeg. Ik denk dat ik anders eens met de huisarts zo overleggen of je er niet iets voor kan innnemen. Want zoals je zegt, je doet het al heel rustig aan en ik denk niet dat het iets ergs is, en die kleine pakt gewoon lekker wat ie nodig heeft (vaak toch een beetje ten koste van jou helaas), maar ik ben geen arts, dus bel je HA gewoon even op.

Groetjes Brigitte

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ben bij de ha geweest.

hij heeft goed geluisterd, hoort geen ruis/piep e.d. dus geen astma of embolie (ook omdat ik al bloedverd. spuiti.v.m. trombose verleden)

Hart reageert op mijn ademhaling want ik ben onbewust een beetje aan het hyperventileren. moet proberen rustiger te ademen, niets doen wat mijn ademhaling versneld, en als het echt te erg wordt heb ik en paar tabletjes oxazepam gekregen en mag ik 1 van nemen.

dus helemaal niks doen even en kijken of het beter wordt, ik ga proberen te slapen, nu ik weet dat het geen embolie is durf ik dat wel en da wordt hopelijk mijn ademhaling vanzelf rustiger.

temp wel iets hoger maar niet veel en bloeddruk 110/65 normaal voor mij nu

Deel Deze Pagina