Heey lady's Een vraagje, je leest eigenlijk altijd dat koffie niet zo goed is tijdens je zwangerschap.. Maar weet iemand of dat ook met thee zo is.. Ik was echt een enrome thee drinker.. het liefst altijd! Maar ben geminderd van 8 koppies naar nix.. omdat ik het nie zeker wist.. En kruidenthee? Want het blijft erg lekker zoiets! Liefs ikk!
Hoi ikk, Overal waar TE voor staat is niet goed. Dus teveel thee ook niet. Je mag wel thee blijven drinken, maar het wordt afgeraden om dit tijdens een maaltijd te drinken. Het schijnt zo te zijn dat de theeïne het ijzer aan de voeding onttrekt. Dus als je thee wilt drinken, gerust doen tussen de maaltijden door en niet te veel. Geniet ze!
Ik was al voor mijn zwangerschap kruidenthee gaan drinken. Maar nu heb ik ook weer gelezen dat kruidenthee niet goed is. Ik wissel thee dan ook maar af met ander drinken.
Volgens mij gaat het om theeine als je dat teveel krijgt is het niet goed. Sommige kruidenthee hebben dan wel en sommige niet. Ik denk dat je ff het etiket moet lezen. En idd gewoon alles met mate.
@Nemo. Ik drink kruidenthee zonder theeïne. Ik heb gelezen dat teveel venkel niet goed is en dat zit in een hoop kruidenthee. En volgens mij was er nog wat, maar dat ben ik even kwijt.
ik ben inderdaad ook een enorme theeleut. sommige kruidenthee heeft een geneeskrachtige werking, vandaar dat je niet zomaar alle kruidenthee mag drinken. ik denk dat je het beste jouw soort kan googlen in combinatie met zwanger. (inderdaad venkel niet drinken, maar ook absoluut geen salie bijv.; zoethout wordt uberhaupt al afgeraden, dus ik denk dat je die tijdens zwangerschap al helemaal moet laten staan) Ik heb ergens een lijstje gevonden met soorten die je beter kan laten (maar weet niet meer waar). als je je hieraan houdt kan het volgens mij niet zoveel kwaad.
Pfff nou als kruidenthee ook al niet zou mogen wat moet je dan drinken. Ik dronk tijdens mn 1e zw. schap vnl. Rooibosthee en 100% fruitsappen, nu drink ik het eigenlijk weer. Van venkel heb ik eigenlijk nooit wat gehoord, ik zal zo eens gaan googlen. Maar ik denk dat als je de kruidenthee's (theine vrije) afwisselt met water en een vruchtensapje dat er niks aan de hand is hoor.
Bij Zonnatura iig dit gevonden: 6. Mag ik kruidenthee drinken tijdens mijn zwangerschap? Ja, natuurlijk. Er zijn echter een aantal kruidentheeën die vanwege hun werking niet geschikt zijn om te drinken tijdens de zwangerschap: Ideaal Gewicht Natuurlijke Stoelgang Maandbalans Luchtwegen
hoi hoi En anders kun je toch gewoon ff in de reformzaak ofzo na vragen..... Die verkoopsters zouden dat eigenlijk ook moeten weten....... Drink ook graag thee......dat is de eerste plaats waar ik na zou gaan vragen......... grtjs Twinny
rooibos mag je volgens mij gerust drinken want daar zit helemaal geen theine in. succes. Groetjes labmuisje
En groene thee kun je volgens mij ook gewoon doordrinken. Ach mijn motto is, alles met mate! Ik drink heus nog wel eens een paar glaasjes cola of een paar bekers thee. Gewoon niet TE.
ik heb nu weer een boek voor me liggen waarin de volgende kruidenthee wordt aangeraden (maar met mate, max 3 kopjes per dag) in wisselend gebruik: - limoenbalsem of olmkruidthee (tegen indigestie) na de maaltijd; - Venkelthee (hierover staat verder: zoals bij veel kruiden kunnen grote hoeveelheden schadelijk zijn tijdens de zwangerschap) voor het slapen gaan: kalmerend voor spijsvertering en helpt bij constipatie; - Limoen- of Lindebloesem of kamillethee: tegen zorgen en stress en zorgt voor beter slapen; - Paardenbloemthee: tegen opgeblazen gevoel en tegen overtollig vocht; heel geschikt bij bloemarmoede - gemberthee: tegen ochtendmisselijkheid en bevordering van spijsvertering Te vermijden kruiden (en dus ook thee ervan): absintalsem, alruin, bijvoet, bloedwortel, boerenwormkruid, Candese geelwortel, chinchona, citroenkruid, engelwortel, jeneverbes, kaneel, karmozijnbes, katoenplant, klein kruiskruid, mannetjesvaren, maretak, moederkruid, nootmuskaat, polei, rabarber, rozemarijn, saffraan, salie, selderij, stinkende gouwe, tijm wegedoorn, westerse levenboom, wijnruit, zilverkaars, zuurbes
Hey ladys! Thnx voor de vele reactie's!!! Was erg benieuwd.. heb ook maar 'cafeine' vrije thee gekocht want het is toch wel lekker zon koppie thee.. Nu is het nog niet zo ver.. maar je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen toch?? Ik wens jullie een fijn weekend!!! En succes met alles! Liefs ikk!
Teveel thee is niet goed, maar om het nou gelijk helemaal maar niet meer te drinken... als je 4 koppen thee per dag drinkt is er niks aan de hand... Dus dat is best nog wel wat, als je daarnaast gewoon goed je water drinkt....