Thee tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tibo, 21 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Daar gaat het niet om!

Heb zelf aan me gyn gevraagd met koffiedrinken en zelfs vorige zw schap met bitterlemon (word volgens voedingscentrum ook afgeraden)

Waar het omgaat je moet echt liters drinken wil het schade brengen of iets elders
    Dus bv 5 koppen koffie kan echt geen kwaad zelf liter cola of bitterlemon ook niet

Gaat om liters!! dat red men echt niet per dag!;)

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Gelukkig ben niet de enigste die zo denkt;)

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nou, waar is je bron waarop je dit baseert?
    Zo stellig valt dat helemaal niet te zeggen.

En als onderzoeken elkaar tegenspreken (wat ze doen op dit onderwerp) dan wordt standaard aangehouden better safe than sorry.
    Wil niet zeggen dat het per definitie zo is.

Bij koffie ligt het er ook maar wee net aan hoe sterk je het zet.

Je moet toch ook nog kunnen leven? Als je veel cafeïne/theïne tot je nam kun je toch wel minderen tijdens je zwangerschap? Je hoeft niet meteen op enkel water te leven.
    Ik mis een beetje de gulden tussenweg hier.

Ik vind het absurd om te zeggen dat je van 1 kopje koffie een mk zou kunnen krijgen maar ik vind het ook niet slim om liters te drinken.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

IK zeg niet dat je van 1 kopje een miskraam krijgt, maar ik lees hier bij sommige 4-5 koppen koffie ja dan ben je wel het aan het uittesten dat is toch dan een liter per dag zowat en je kunt dan best een beetje minderen uit voorzorg, ja so what als het better safe than sorry is, dan heb je er zelf in elk geval alles aan gedaan en kan je met een gerust hart zeggen dat je het geprobeerd hebt in plaats van gewoon eigenwijs doorgaan zoals je voorheen deed.

5. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Teveel, is nooit goed, ook niet als je niet zwanger bent.

Ik gebruik caffeine vrije koffie , en als ik trek heb in een bakkie thee of icethee dan neem ik dat omdat ik dan de koffie al gelaten heb. Ik vind het ook niet verstandig om té veel caffeine binnen te krijgen, maar dat vind ik met alles zo.

Ik heb een hekel aan mensen die zich té veel bezig houden met wat anderen doen, en niet naar zichzelf kijken. zolang je zelf niet rookt, drinkt...is er niks aan de hand... vraag ik me dan af, wat de ander doet moeten ze zelf weten, gelukkig heeft ons "god" vrije wil toebedeeld:D

6. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    oja en bouwjaar .. haha

de euro is ervoor in de plaats gekomen:p

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Het gaat wel om een onschuldig kind wat er niet voor kiest om überhaupt op de aarde gezet te worden, het is onze plicht (als moeder) om ons uiterste best te doen om het zo gezond mogelijk groot te laten worden (dat begin in je buik al) dus dat jij de andere kant op kan kijken als jij iets slechts ziet gebeuren met iemand zo'n persoon ben jij dan, ik mag hopen dat 1 zwanger iemand dit leest nadenkt en denk "hey weet je wat het mag wel wat minder ik houd het bij 2-3 koppen op een dag gewoon uit voorzorg" dat is beter dan je mond houden, de andere kant op kijken, dan heb je ergens bij stilgestaan, ervan geleerd alleen omdat iemand het wel belangrijk genoeg vond om er even bij stil te staan dat het wel een onnodig risico nemen is als je zoveel koffie e.d. drinkt.

8. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    Ja maar jij bent niet verantwoordelijk voor wat iedereen doet, een ieder is zelf verantwoordelijk en jij kan ook niemand anders doen veranderen dat kan een persoon alleen maar zelf. Mijn punt is gewoon dat als jij je aan de regels houd, waarom ga je dan moeilijk doen tegen andere mensen zoals roepen "een hekel hebben aan", jij doet het niet toch..dus jij bent dan de beste..

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    :D

Nog even weer terug naar de vraag van TS:
    Je vraag wat 'mag' laat ik even voor wat t is gezien de roering die dat te weeg brengt.

Theïne vrije thee (Van de pickwick site)
    Theïne is een stof welke van nature voorkomt in theeblaadjes. Zodoende zit er theïne in alle Pickwick varianten die daadwerkelijk thee bevatten (zwarte thee, groene thee en witte thee). Alleen de zogenaamde "kruidentheeën" waaraan geen thee is toegevoegd bevatten geen theïne.

Dus je kan vele kruidenthee's drinken (zelfs drink ik bijv rooibos en kamille thee) Anijs en venkel zijn kruiden waar je mee he wordt geadviseerd op te passen. Dus persoonlijk zou ik theeën die dat bevatten laten staan of beperkt drinken.

Succes in je thee zoektocht :)

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Ja ik ben niet zo egoïstisch ingesteld, en als iedereen maar nooit wat zegt en zijn kop het zand insteekt kan een andere ook er nooit van leren, er zijn genoeg mensen die wel iets doen met andere meningen.

Ik vind jouw houding wel erg makkelijk zo van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken (ik zeg niet dat je perse zo bent maar zo komt je tekst wel een beetje over), zolang ik het maar goed doe mag iedereen zijn baby lekker in gevaar brengen, onnodig, want er zitten uit zichzelf al genoeg risico's in een zwangerschap / het leven an sich) dit is juist iets waar je zelf iets aan KAN doen, als is het maar uit voorzorg..

11. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Je komt wel zo over dat je echt alles beter weet

ook van 5 koppen koffie of thee pd is er niks mis mee
    zelfde geld voor cola/bitterlemon ect

Om nu gelijk te zeggen dat mensen dan bewust hun kindje daarmee in gevaar brengen vind ik iets te ver gaan!!

Drink zowel bij me vorige zw schap als nu gewoon als altijd 4 a 5 koppen koffie en rest water of 7up!
    Die koppen koffie brengen me kindje echt niet in gevaar hoor!

Dit topic ging over of je thee mag drinken tijdens zwangerschap en je mag gerust 5 koppen thee of zelfs wat meer drinken!
    Dit is gewoonweg wat jij nu doet mensen een schuldgevoel aanpraten die een MK hebben gehad

@bouwjaar...wil de midden guldenweg ook wel terug helaas de euro verpest alles haha

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Daarbij wat andere doen...is jouw pakkie aan niet tygermommy!

Hun zijn niks slechters als jou omdat hun (en ik) 5 koppen koffie drink pd

13. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    + ++++ 1:d:d:d

14. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    mensen leren niet door te zeggen dat je een hekel aan ze hebt..mensen leren wanneer hun daar klaar voor zijn en op hun eigen manier en tempo en niet omdat het opgelegd wordt door mensen als jij met zulke uitspraken.

ik ga niet tegen andere mensen zeggen wat ze wel en niet moeten doen tigermommy, en dat is geen egoisme of ikke ikke ikke (dat is jouw interpretatie) .. het is wijsheid dat voorkomt uit de ervaring dat iedereen zelf mag kiezen uit vrije wil.
    Ik , of ik het goed doe? jij bent toch diegene die het goed doet want jij hebt een hekel aan mensen die roken en drinken tijdens de zwangerschap.

nogmaals iedereen is zelfverantwoordelijk voor zichzelf, en vele mensen kunnen geen bemoeials gebruiken die hun willen vertellen hoe het wel moet..en logisch. Topic ging immers om thee en niet om rokers en drinkers.

anyway, je hebt ook met dit weer rooibos ijsthee, die is heel erg lekker en fris tegen de dorst.:D

15. Derbi

Derbi Niet meer actief

pfff ik ga denk ik maar even koffie zetten!! Ben ik na het lezen van dit topic wel aan toe!

16. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    haha heb net een heerlijke groene ijsthee genomen met citrus heerlijk!

17. Derbi

Derbi Niet meer actief

Heerlijk!! Geniet ervan! En thee kan best, niet teveel, geen sloten ofzo. Ikzelf werd er op gewezen dat teveel koffie niet goed is en daar ben ik blij om, want ik dronk best veel koffie. Nu 2-4 bakkies per dag en het bevalt me goed! Verder gewoon water, maar dat is omdat ik dat lekker vind.

18. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    koffie doe ik caffeine vrij, en van die ijsthee neem ik 2 kleine bekertjes..en soms neem ik nog een beker cola voor de rest drink ik veel water, dus ik ben ook voorzichtig ermee.

Normaal drink ik 4-5 bakken gewone koffie en alles wat los en vast zit hahaha maar nu hou ik wel rekening met caffeine..

maar goed ik ben/was dan ook geen koffie verslaafd ofzo je hebt mensen erbij die kunnen echt niet zonder en dan is het moeilijker. In de ochtend moet ik koffie:$ haha

19. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Zou het dan ook weeën opwekken?
    ;)

Ik snap dat je die conclusie trekt, echter hier heb ik een kind rondrennen die ondanks de caffeïne er is en nu weer in verwachting en drink koffie.
    Men moet eens ophouden alles zo letterlijk te nemen, dat je voorzichtig bent oke, maar kom op, niet te voorzichtig gaan worden, dan kan ik net zo goed ophouden met eten en drinken.

20. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ach ts haar vraag is beantwoord, het is warm. Laten we geen discussie voeren, voor je het weet zijn we allemaal in de (koffie) bonen.

Deel Deze Pagina