Hallo, Ik was gister bij Gyn wegens een te hoge bloeddruk en hij heeft ook gekeken naar het vruchtwater. Nu vroeg hij aan mij of ik wel eens vruchtwater verlies, ik zei niet dat ik weet. Ik had 3 cm vruchtwater en hij zei dat dit genoeg was, de ondergrens ligt op 2 cm. Alleen begon de vk hier een paar weken geleden ook al over en zit er nu toch over te piekeren. Ik ben nl beetje bang dat het ineens minder kan worden en vraag me af of 3 cm net voldoende is of gewoon goed. Ik vroeg het nog wel aan hem en hij zei dat het voldoende was maar kan me voorstellen dat hun niet iemand ongerust willen maken door te zeggen dat het NET genoeg is....
Ik had bij 38 weken 1.5 en dat was echt te weinig. Mn keizersnee stond eigenlijk gepland voor morgen, maar omdat ik zo weinig vruchtwater had hebben ze het zondag al gedaan. 3 is volgens mij gewoon goed, maar niet heel ruim. Krijg je nu niet extra controle? Bij mij checkten ze op het laatst om de paar dagen omdat ik toen ook al minder had. En ik kreeg om de dag ctg.
Nou hij zei er verder niks meer over maar aangezien ze je gewoon tot na 41 weken rond laten lopen en ik daar al wat horrorverhalen over heb gehoord, zit me dat toch niet zo lekker. Ik ga wel vragen of ze het in de gaten willen houden idd...ook voor mijn gemoedstoestand
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, ik weet dat ik van me dochter niet veel had maar hoeveel cm geen idee ?? Ik woog 65 op de bevallingsdag en daarna maar 60.... Zij woog mooi 3 kilo dus ging er maar 2 kilo naar de placenta en vruchtwater.... Dan zal dat niet veel vruchtwater zijn geweest...
als het echt niet goed was hadden ze alles dan niet in gang gezet denk je? Bij mij gaan ze het om 11 uur checken ! (ben 39W3D volgens men aller eerste echo.. 38 weken en half volgens laatste echo)