Beginnen met bijvoeden

Discussie in 'Voeding' gestart door Eden28, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Morgen is mijn meisje 4 maanden en dan wil ik bij voeding gaan geven. Ik ga geen rijstenbloem geven omdat ze goed slaapt en ik hier de toegevoegde waarde niet van zie, alleen als ze haar flessen weer slecht gaat drinken doe ik er misschien een beetje in voor de smaak. Nu ga ik morgen beginnen met worteltjes te stomen en te pureren en haar daar wat van te laten proeven. Ben erg benieuwd hoe ze het vind. Ze is geen fan van de fles dus ben blij dat ik haar vanaf morgen ook iets anders kan geven.

Waar zijn jullie mee begonnen en hoe hebben jullie dit opgebouwd?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij zijn met bijna 6 maanden begonnen, ook met worteltjes. Dat ging eigenlijk direct goed. Daarna kwam broccoli, even later bloemkool, pompoen, snijbonen...

In jouw geval (je dochter heeft toch KMA?) zou ik erg op mijn hoede zijn en als ze erop reageert, direct stoppen. Dan is ze er nog niet aan toe. Geef dezelfde groente drie dagen achter elkaar om een allergische reactie uit te sluiten.

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier vanaf 4,5 maand met een paar hapjes per dag begonnen. Eerst worteltjes 3 dagen, toen 's ochtends een paar hapjes fruit gaan geven en met andere groenten gaan 'experimenteren'. Ook hierbij telkens een paar dagen achter elkaar gegeven.
    We geven haar structureel 1 hapje per dag, als het uitkomt 2. We zien het echt nog als extraatje en gaan vanaf 6 maanden structureel 2 hapjes per dag aanbieden.

Het hapje heeft er wel voor gezorgd dat het drink-schema iets mama-vriendelijker is geworden. Voorheen moest ik echt mijn best doen om richting de 3 uur te komen, dronk ze het liefst om de 2 uur. Nu drinkt ze om de 3 a 4 uur ( met uitzondering van regel-, tandjes- en ellende-dagen ).

De smaken die wij al hebben gehad zijn: wortel, pompoen, courgette, bloemkool en sperzieboon.
    Van fruit heeft ze enkele smaken op en inmiddels ook wat combinaties: peer, banaan, witte druif, nectarine, perzik en mango.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

hier gisteren peer uit een potje gehad en daarvoor een plakje banaan, geprakt. Alleen ze slikt niks door.. ze vind het wel lekker en interessant maar wipt het er meteen uit.

ik ga volgende week met worteltjes beginnen. (Bij de oudste ook gedaan).

hier ook KMA en moet je inderdaad voorzichtig beginnen. Een soort per keer, en dan drie dagen achter elkaar. Heb j geen lijst gekregen?

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Mijn zoontje at ook pas met 6 maanden daarvoor duwde hij het ook naar buiten. Heb geen lijst gekregen nee? Maar fruit doe ik pas bij 6 mnd en ga inderdaad eerste dagen zelfde geven en dan steeds iets anders proberen. Ik hou het voorlopig bij wortels en broccoli denk ik

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij zijn iets na 6 maanden begonnen, gewoon met stukjes broccoli, en week later met stukken peen. Ging meteen goed eigenlijk, fruit kwam er een maand later bij.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Maar hoe zitten jullie kindjes dan? Voor de kinderstoel is ze nog veel te klein en onstabiel, dat is nog niet goed. De wipstoel ging niet goed hier ze zakt er zo in weg dan.

dan maar op schoot, deden we bij de oudste ook maar nu hebben we twee kids en hebben we helemaal geen handen meer vrij ;)

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier gewoon in de wipstoel hoor vanaf 4 maanden. In de loungestand, kinderstoel mag ze nog niet in!!

@Eden28: als ze de fles slechter gaat drinken zou ik helemaal geen rijstebloem toevoegen. Dan wordt het dikker en is de kans groter dat ze er nog meer van laat staan (moet meer moeite doen om het op te drinken)

Hier met 4 mnd begonnen ivm verborgen reflux. Sindsdien gaat het super! Ze lust alles wat ze hebben mag :D

9. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
  10. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik heb dat baby zitje van stokke dus ik zet haar daar in. Deze gaat bij ons het hele bedrijf rond, als het ene kind eruit is gegroeid dat is er altijd wel een andere collega die hem wilt gebruiken, vind hem nieuw namelijk te duur dus mooi opgelost zo.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier kon ze een paar minuten in de tripp trapp zitten met 6 maanden toen we begonnen, precies lang genoeg om wat te rommelen met haar eten.
    Op schoot is een heel goed alternatief.

Zou niet zo snel in de wipstoel of andere half liggende houding eten geven, zeker als ze zich verslikken (wat in het begin nog wel eens kan gebeuren) kunnen ze het niet weer naar buiten werken (lees: kokhalzen).

12. kwebbel86

als je dan al met 4 maanden gaat starten met bijvoeding, hoe moet je dat dan geven als je ze niet in de wipstoel wil hebben?

13. 2jees

2jees Niet meer actief

op schoot dus?

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op schoot was hier een heel slecht plan. Klimmen op mama was dan veel leuker dan eten. Ik zie het probleem met een wippertje in rechte stand niet?

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier zat haar nekje dan echt in zon knik, alles droop in haar nek. Bij de oudste heb ik dat ook niet gemerkt misschien was die toch iets steviger dan?

16. kwebbel86

Ik had de wipstoel niet in de ligstand maar 1 stand hoger. Ze verslikte zich echt niet hoor.. ik wilde niet op schoot voeden, dat werd pret en niet eten.

17. adi

adi Niet meer actief

Ja maar gepureerde voeding happen en slikken in een half liggende houding is gewoon gevaarlijk.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik weet niet wat voor wippertje jullie hebben, maar bij ons zat ze toch echt vrij recht hoor. Liggend voeden zou ik ook niet doen. Maar als je wippertje redelijk recht kan, is dat echt geen probleem.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier begonnen met gepureerd eten met 5 maanden en in het wippertje, zat ook aardig rechtop daarin...met 6 maanden kon ie in de kinderstoel (stokke) eten.

In het begin veel gebruik gemaakt van deze site: Babyvoeding en babyweetjes

20. 2jees

2jees Niet meer actief

De wipper zat wel aardig recht, maar goed. Ik ga volgende week weer beginnen en dan eerst op schooot, wie weet.

Deel Deze Pagina