al toe aan vast voedsel?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sunshine09, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Ons zoontje is volgende week 4 maanden. Sinds een week of 2 loopt hij vreselijk te smakken als wij aan het eten zijn, handjes in de mond ed.

Herkennen jullie dit? Zou het een teken zijn dat hij behoefte heeft aan vast voedsel?

Nog een paar andere vragen trouwens begin je eerst met het fruithapje of het groentehapje.

En wanneer en waarom doe je rijstebloem door de fles?

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nee, dat smakken is imiteren en heeft niks te maken met de drang naar vast voedsel.
    Als je baby tekenen geeft dat hij/zij nog erge honger heeft ondanks de fles/bv dan kan je eventueel beginnen.

Ik zou persoonlijk nog eventjes wachten, ik zie dat je kindje ook te vroeg is geboren dan zou ik zeker tot minimaal 5, liefst 6 maanden wachten hoor!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal met MamaDeluxe eens.

Het is gewoon de ontwikkeling. Als jullie aan tafel gaan zitten en heel smakelijk een rammelaar in je mond gaat zitten stoppen en zo dus samen rammelaars eten, zal hij precies hetzelfde doen, gewoon ontwikkeling en immitatie van de ouders.

En als de kleine honger heeft en toe is aan meer voedsel, zul je het merken aan het volume dat eruit komt, want honger betekend bij de meeste baby's toch wel janken ;)!

4. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Kon het me ook niet echt voorstellen, maar ja je weet het nooit. Wil ook wachten tot in ieder geval 5 maanden.

Leuke beschrijving hanneke rammelaars eten :):p.

Maar hoe zit dat dan met rijstebloem, wanneer kan je dat geven en waarom geef je het?

Bedankt voor jullie antwoorden!

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb rijstebloem als ontbijtpapje gebruikt, en je mag het vanaf 4 maanden geven, dat staat ook op de verpakking.
    Ik zie rijstebloem toch ook als vaste voeding waar dus geen haast bij zit nog. Ik geloof dat het ook gebruikt wordt bij erg hongerige baby's of baby's die veel teruggeven om de voeding wat te verdikken.

Hanneke, rammelaars eten hahaha, goede beschrijving want zo werkt het wel! :D

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Goh, ik ben het weet met MamaDeluxe eens!
    Wij hebben het zelf overigens nooit gegeven, pas met 15/16 maanden bambix ontbijtgranen aan een fles kv ;), tot die tijd alleen melk bv/kv zonder iets erdoor!

Enne eten jullie nooit rammelaars dan? Wij wel hoor :p!

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hier doe ik rijstebloem door de avondfles sinds een maandje ofzo (de fles van 19.30 uur). Zo vult die fles meer en slaapt ze heerlijk de hele nacht door. Eerst geprobeerd op een gewone fles, maar toen werd ze nog wel wakker. Nu met 5 schepjes rijstebloem gaat dit prima: van 19.30 tot 7.30! 's Morgens krijgt ze Bambix Fijne granen in d'r fles. Meer omdat dit granen zijn en om naar een 'normaal' ontbijt toe te werken.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Nee, hoor, je kindje imiteert je gewoon. Tot een half jaar kan het het nog prima doen op melk (zelfs tot een jaar....), maar het wordt aangeraden om met een half jaar te beginnen.

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nou nou wat gaat het gemoedelijk voor een keer in een voedingtopic :p

Enne nee ik heb nooit rammelaars gegeten, maar aangezien ik op het moment van gekkigheid niet meer weet wat we moeten eten savonds, zal ik het overwegen :p

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja idd, lekker toch! Ook weleens fijn! Werd eens tijd ;)! En toch zeggen wij beide iets waar sommige het absoluut niet mee eens zijn, dus ergens had ik wel gedacht dat die reacties zouden komen, maar gelukkig niet ;)!

Haha, vanavond rammelaars op het menu gestaan? Ik vind die van de Hema het lekkerst, met zo een poppetje van pluche erin! Haha!

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
  12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Best erg eigenlijk he ;)! Sorry Sunshine, ik zou ophouden!

13. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Geeft niks hoor :) lag ook helemaal in een kreuk! Ga gezellig door zou ik zeggen :)

Deel Deze Pagina