Thee

Discussion in 'Zwangerschap' started by bungakuu, Nov 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bungakuu

bungakuu Nieuw lid

Nov 3, 2008
    3
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik heb gehoord dat er caffeine zit in koffie en thee. Weet je hoeveel kopjes thee wij maximum kunnen drinken per dag zonder dat de baby er last van heeft? het is begint koud te worden, dus het is heerlijk als wij lekker warm thee kunnen drinken, toch ;)

2. Kiimmurd

Kiimmurd Actief lid

Mar 28, 2007
    200
    0
    0
    FulltimeMama
    Rotterdam
    Nou bungakuu
    Volgens mij zit er in thee geen cafeine ..
    En mag je gewoon thee drinken ! ..

3. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    In thee zit theïne, mag je ook niet al te veel van, maar gewoon een paar koppen thee per dag is geen probleem hoor ;)
    Kijk eens op www.voedingscentrum.nl

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    En rooibos en kamillethee mag je onbeperkt.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Klopt; in thee zit ook cafeine, ook wel theeine genoemd, maar is hetzelfde. In energydrinks, cola en zelfs chocola(demelk) zit ook cafeine. Als je een paar koppen koffie en/of thee drinkt per dag is er niks aan de hand. En je hebt heerlijke kruidentheeen als rooibos idd en ook Pickwick heeft kruidentheeen waar geen cafeine in zit.

Hier een stukje van het voedingscentrum:

"Zwangerschap en cafeïne
    Cafeïne is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Aanstaande moeders kunnen daarom beter niet te veel cafeïne binnenkrijgen. Zogenaamde ‘energydrinks’ met een grote hoeveelheid cafeïne kunnen het beste worden vermeden.
    Het advies voor zwangeren is om liever niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.

Voorbeelden van 300 mg cafeïne:

3 koppen koffie, 1 kop thee
    2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola
    2 koppen koffie, 3 koppen thee"

Is nog best aardig wat he, wat je mag! ;)

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hmmm lekker hoor!
    ik heb ook de hele zwangerschap heerlijk aan de thee gezeten hoor....
    en idd groene thee mag je volgens mij ook onbeperkt...

7. zogelukkig

En witte thee! :)

8. Niet meer actief

Niet te druk om makne hoor... zolang jij niet elke dag 2 liter thee drinkt komt het goed :)

9. zogelukkig

Nou, da's net iets teveel hoor!
    Ze zeggen dat de ADH cafeine voor zwangeren 300mg. is. In 1 kop thee van 125ml. zit 45 mg. cafeine. In 838 ml. zit dus 300mg. cafeine, nog geen liter dus, maar wel 6 a 7 koppen! ;)

10. Niet meer actief

Haha achja en zo kan je jezelf om alles druk maken denk k :D

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

de thee van Zonnatura bevat geen theine (caffeine) en looizuur. Dus die kun je onbeperkt drinken (behalve de groene thee van Zonnature, deze heeft wel wat caffeine) Verder is de thee van Pickwick, Earth, Water, Air en Fire caffeinevrij en die nieuw thee van Pickwick, Fruit Wellness zijn ook allemaal caffeinevrij.

Verder is rooibos en kamillethee ook van nature caffeinevrij.

Niet alle groene thee en witte thee is caffeine vrij, dus kijk daarvoor even op de verpakking!

12. zogelukkig

Zo overdreven was het ook bedoeld!
    Ik las laatst ergens dat je nog maar 1 boterham per dag met honing mocht vanwege de ...... bijenpoepjes, dat geloof je toch niet? :)

13. Niet meer actief

Haaaahahaha dat meen je niet!
    Ja en zo valt er echt overal wel wat op te verzinnen hoor :( ze doen soms net alsof dat zwanger zijn een of andere gekke ziekte is ofzo

14. zogelukkig

Je zou haast geen deurknop meer vast durven pakken he! ;)

15. Niet meer actief

Nee.. vooral niet doen ook hoor :p jezelf 9 maanden opsluiten is t beste :)

16. zogelukkig

Nou, dan ben jij weer bijna vrij, hihi! :p

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Alleen in zwarte thee zit cafeine. Witte, groene, rooibos en kruidenthee kun je dus gewoon drinken.
    Met groene thee moet je er wel alert op zijn dta dat vochtafdrijvend werkt en dat je er dus extra naast moet drinken om niet uit te drogen, (eigenlijk net als bij koffie).
    Voordeel van rooibosthee is dat er ook nog eens geen looizuur inzit, waardoor het zachter is voor je maag dan andere theesoorten...

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

behalve die van Zonnatura, die zwarte thee is wel 'veilig' ;)

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    lieverds, ook in groene en witte thee zit theïne. Kijk maar op het pakje. Maar who cares, ik vind het een grootste onzin. Zolang je geen liters per dag drinkt is er niets aan het handje, zoals met de meeste dingen (uitzonderingen daargelaten, we weten allemaal wel wat die zijn ;) ).

groetjes

20. Makkie

Makkie Niet meer actief

dat dacht ik ook al ja! maar idd een paar koppen is niet erg per dag! Ik drink ook nog wel koffie en cappucino hoor, maar dan met mate!

Share This Page