Ik zat me ineens wat af te vragen van de week. Als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen dan kost het je een hoop geld (350 euro als ik het goed heb) Maar stel nou dat de bedoeling is dat je thuis bevalt en je wilt iets voor de pijn? Thuis geven ze je niks omdat de baby in de gaten gehouden moet worden. Dus ze moeten je doorsturen naar het ziekenhuis dan voor eventueel ruggenprik. Word het dan automatisch medische indicatie of moet je dan ook die 350 euro betalen? Groetjes Debby
nee dat is eigen keuze (of je pijnbestrijding) wilt dus geen noodzaak (je kan immers gewoon bevallen zonder) dus die kosten betaal je gewoon zelf, bij een goede verzekering (uitgebreid pakket) vallen de kosten wel mee... Thuis mogen ze je zoiezo niets geven tegen de pijn, in het ziekenhuis werd ik gek gevraagd of ik iets wilde terwijl ik perse niet wilde (denk aan complicaties bij de geboorte, het duurt vaak langer en vaak is er assistentie nodig) pijnbestrijding blijft onnatuurlijk dus meer gevaren..
ja dat vroeg ik me ook af ik betaal zonder medische indicatie 160 euro voor in zikenhuis bevallen alleen ik hbe het probleem ik heb wel redelijke pijngrens maar bij persen dus kan ik weinig druk in me hoofd aan dan val ik erg snel en vaak flauw maar ze zeiden gebeurd dat dan kunnen we als nog na het ziekenhuis . maar twijfel dus ook wat we gaan doen
Als je flauw valt en je vk vindt dat je naar het ziekenhuis moet en je krijgt daar pijnstilling heb je een goeie kans dat je als medisch gezien zal worden. Maar overleg het eens met je vk!
de druk in je hoofd heeft niets met pijn te maken maar met het persen, tuurlijk als je flauw gaat vallen word je medisch maar dat staat los van pijnbestrijding, zoiezo heb je zoveel adrenaline in je lijf dat flauwvallen niet snel voorkomt..
Daarnaast wordt bv een ruggeprik uitgezet om te persen. Dat is meteen ook het nadeel van een ruggeprik, soms moet je lang wachten tot je mag gaan persen. Maar pijnbestrijding is volgens mij geen medische indicatie. Als het puur en alleen om pijnbestrijding gaat dan he...
Je moet ook niet 'op je hoofd' persen, maar omlaag Ogen open houden en 'poepen' zeg maar. En de vraag van de ts is al beantwoord, dus hoef daar verder niets aan toe te voegen. @ Imd, er zijn bevallingen waarin pijnbestrijding wel noodzaak wordt...
Sorrie dat ik je woorden ga tegen spreken, maar wat hierboven staat klopt niet. Als jij aangeeft thuis dat je wat voor de pijn wilt hebben wordt je door je verloskundige ingestuurd naar het ziekenhuis. Op dat moment (of je nu een prik pethedine krijgt of een ruggenprik ) val je onder medisch bevallen / opname. Dus pijnbestrijding is altijd een klinische partus. Kwebbel
De vk hier op het forum zei dat als zij je naar het ziekenhuis sturen voor pijnbestrijding, dat je medisch bent. En dan word het vergoed.
Wat kwebbeltje zegt klopt als een bus. Een ruggeprik of injectie is een medische handeling die je alleen krijgt met toestemming van een arts. Dus is vergoed. Weet niet hoe het zit als je naar het ziekenhuis gaat voor pijnstilling maar deze niet krijgt.
ik heb dat dus wel ik loop er al meer dan 5 jaar mee en weet het heb met de vk overlegt ook alsik dus veel meer pijn heb dan ik aankan ga ik gestrekt . heb dat5 de vk voorgelegt en die wilde het eerstthuis proberen mocht de kleine dus nog gaan draaien hij ligt nu al een week lang met kopje boven haha vlinder ja dat snap ik maar als ik op de wc zit en moet poepen ja en heb spastische darm en ik pers perongelijk 1 a 2 keer dan lig ik al om hahahahahhaa najah het is gewoon niet anders dus we zullen wel zien hoe het loopt
okay weer wat geleerd mij is verteld van niet, je bevalt of thuis zonder of je gaat naar het ziekenhuis voor als je een ruggeprik wilt, halverwege word dat niet besloten vaak, anders zou iedereen niets hoeven betalen als je maar snel even een prikkie laat zetten (goede manier trouwens kan je toch in het ziekenhuis gratis bevallen) gewoon even vragen om een prikje... maar tegen flauwvallen zou je misschien een goede cursus moeten volgen want dan pers je duidelijk verkeerd..
nou ik heb dus allerlij onderzoeken gehad in arnhem ziekenhuis bij neuroloog en die zegt dat er niets aan te doen is. vandaar ook met pijn heb ik dat even iets boven me pijngrens die toch wel redelijk hoog is dan val ik flauw we zien allemaal wel de vk weet ervan dus die kunnen er rekening mee houden mocht de kleine niet in stuit blijven liggen
als het echt zo erg is als jij zegt MAG je geeneens thuis gaan bevallen (naar mijn mening) en zou ik dat ook niet gaan proberen en is het dus automatisch een medische indicatie..
nou ik ga het dus ook overleggen weer morgen hoor want ik vind het dus niet verantwoord om op deze manier thuis te bevallen heb dus zo mijn verhaal verteld qua geschieddenis. bedoel wil best graag thuis bevallen maar ja weet dat ik dit heb en dan vind ik het minder we zullen zien morgen gewoon weer over hebben kijken wat zij zeggen nadeel is heb 5 vk's de ene zegt kan wel de andere zegt kan niet dus ja hoe word je beetje gek
je moet ook je eigen gevoel leren vertrouwen die VK's weten niet alles als JIJ je er niet prettig bij voelt moet je gewoon niet thuis bevallen (al kost het je geld DAT is dan gewoon niet belangrijk) je moet je veilig en zeker voelen als je zoiets belangrijks gaat doen zoals bevallen..
ja daarom ga heet thuis ook mooi overleggen want ik heb er dus niet echt goed gevoel bij in ieder geval bedankt
@Ddeebby: heb je geen aanvullende verzekering dan? Bij mij wordt poliklinisch bevallen op niet-medische indicatie voor 50% vergoed. Dit wordt mijn eerste bevalling en omdat ik dus niet weet hoe het zal zijn, ga ik lekker naar het zh! Het lijkt mij vreselijk als je al aan het persen bent zo ongeveer om dan alsnog naar het ziekenhuis te verkassen!