Aardappels, aardappels en oja, ook nog aardappels....

Discussie in 'Voeding' gestart door Sweetvienna, 18 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik ben ons zoontje langzamerhand steeds meer groente aan het geven. Ik probeer zoveel mogelijk vers te koken en dan te pureren. Worteltjes, broccoli, bloemkool, sperzieboontjes kent hij nu al. Het ging tot nu toe wat langzaam door een vermoedelijke KMA (dus we moesten voorzichtig introduceren) en het feit dat hij erg aan nieuwe smaken moet wennen. Maar ik geef het tot nu toe steeds met aardappeltjes. En eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat ik er anders doorheen moet doen :oops: rijst lijkt me nu ook niet echt een combi met de meeste groenten. Hoe doen jullie dat?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Rijst en past kan prima bij groente hoor ;)!
    Wij eten namelijk nooit aardappels, en dus altijd gewoon groente met rijst of pasta.

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Wij eten ook wel rijst maar niet bij de echte hollandse groenten zeg maar. Meer bij wokgroenten, nasi/bamigroenten etc. Maar ik kan het natuurlijk proberen! Hoe doe je dat dan? Ook de pasta :oops:

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja ik eet altijd gewoon witte rijst of pasta met boontjes, erwtjes, broccolie....dus volgens mij gewoon hollandse gekookte groente ;)!

Wij doen gewoon de groente een beetje prakken en dan de rijst erdoorheen roeren. En dan smullen maar :D!

Met pasta precies hetzelfde, elleboogmaccaronie die snijd ik altijd een beetje fijn en zo ook met spaggettieslierten ;)! Gewoon fijn snijden en eten.

Zo hebben we het altijd gedaan.
    Overigens hebben Malou en Ruben al wel aardappels op hoor, bij opa en oma ;)!

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja hoor pasta of rijst kan prima.
    al is er niks mis met aardappels hoor. erg gezond en 100 jaar geleden aten baby's/mensen in nederland ook geen rijst en pasta

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier een echte aardappeleter hoor, oke af en toe wat macaroni wil hij ook wel maar dan eet hij beduidend minder.

Hij wil zijn eten nu ook niet meer geprakt (toen hij jonger was wel hoor), alles moet in stukjes, beetje jus over de aardappels en smullen maar.

Groetjes Anita

7. Writer

Writer Niet meer actief

hier juist meer rijst lekker met wortels/boontjes enzo tomaatjes erbij krijgt ook mooie kleur :)

pasta ook lekker met tomaat,boontjes, en andere groenten

aardappel doet ook nog goed hier hoor ;)

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier ook een mix van die 3 hoor rijst met groene groente kan goed hoor beetje kipfilet erdoor ofzo..
    misschien is het boek opperdepop van AH iets voor je staan veel recepten in voor de kids

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Idd.. Ik ga vanavond weer de macaronie maken uit Opperdepop... Elke keer weer een groot succes!

Oh wacht even, dat draagt niet echt bij aan dit topic.. :)

Ik vond zelf altijd dat aardappels prakken met groente toch net even iets makkelijker eet. Wij deden dus eigenlijk nooit rijst of pasta erbij. Of ik moest echt iets hebben met een sausje dat het een beetje aan elkaar plakt, zeg maar. JElle is ook niet echt een fan van rijst, pasta wel inmiddels, vooral die wokkeltjes vind hij erg lekker.

Deel Deze Pagina