Thee?

Discussie in 'Voeding' gestart door mirwar, 22 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Thee is het favourite drinken van Mike. Hij krijgt meestal kabouterfeest of kamille thee. Je hebt trouwens ook thee met fruitsmaak zonder theeine hoor. Mike krijgt trouwens soms als we in de stad een bakkie gaan drinken ook een beetje gewone thee aangelengt met water, maar dat is zelden. Heb het eigenlijk liever nog niet..

2. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    wat is kabouterthee?

3. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    het is thee voor kleine kinderen dus thee en looizuur arm! Kan je bij Tuinen en bij biologische winkels halen.

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik wilde ook weer eens thee gaan proberen voor Fenne... maar hoe geven jullie dat, in een flesje? Ze drinkt haar diksap en water uit een rietjesbeker, maar om nou warme thee door een rietje te drinken... :(

Dus was even benieuwd hoe jullie het aanbieden... en laten jullie dan in 1 keer opdrinken of gewoon steeds een slokje tussendoor, want thee word natuurlijk koud...

5. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Mike drinkt thee uit een tuitbeker. Hij drinkt niet alles in een keer op, maar hij vind het ook nog lekker als het is afgekoeld :)

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    op welke leeftijd zijn jullie begonnen met thee geven?
    En gaven jullie toen bv of kv?

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Met zo'n 7 maanden, maar veel drinkt ze niet. Tot 6 maanden uitsluitend mm gegeven.

8. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    De nieuwe Fruit Wellness thee van Pichwick is ook zonder theine en met echt fruit en het is nog lekker ook!
    Arend drinkt bij de lunch thee met een rietje, dat gaat bij hem supergoed.

9. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    idd de welness thee van pickwick!

10. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    mijn zoontje krijgt al rooibosthee van pickwick vanaf dat hij een dag of 5 is. Dit heeft onze kraamhulp toen egdaan omdat hij last van krampjes en harde ontlasting had. Het heeft wel goed geholpen.
    Natuurlijk niet elke dag maar wel een paar x per week. hij vind het nu nog steeds erg lekker, alleen lees ik dat het niet goed is?

Wat vinden jullie?

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik had het zelf niet gegeven zo jong, maar nu is het echt geen probleem, hoor! Er zit geen theïne in. Ik geef het vaak, net als water. Liever dat dan al die zoete drankjes!

12. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    Ja precies ik wil ook geen diksap en dergelijke geven ze kunnen nog lang genoeg zoetigheid enz nemen. Omdat mijn vriend en ik allebei zoetekauwen zijn wil ik met onze mooie zoon het liefst zo lang mogelijk wachten en zolang hij thee lust is prima toch, of hebben ze diksap en dergelijke aan voedingstoffen nodig?

mag hij nu ook andere thee soorten zoals vruchten thee?

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Diksap heeft geen enkele toegevoegde waarde.

Zolang er geen theïne in de thee zit dan moet vruchtenthee geen probleem zijn. En al geef je eens een keer wel thee met theïne dan is er ook geen man overboord, hoor!

14. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    rooibos is juist wel goed Jeanet 123! zoals ik al eerder heb gepost.
    Het is theeine en looizuur arm.
    Thee geven kan je al met bijvoeding beginnen te geven. Het is beter om
    ze vrij vroeg thee en water te leren drinken i.p.v. andere dranken.
    Ik ben ook eerst met thee begonnen en hij drinkt het nu nog steeds
    !Net als gewone water. Ik wissel het gewoon af per dag.
    Ik geef het nu meestal in z'n rietjesbeker maar ook uit gewone beker
    en tuitbeker. Toen hij kleiner was gewoon uit de fles.

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nou ik heb dus ECHT alles geprobeerd. rooibosthee, smaakjes thee, vruchtenthee, water enz

meneer wil alleen diksap.

HELLUUUP!

16. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

Hier net zo...ze neemt een paar slokjes en drukt t dan weg. Maar maakt me niet zo veel uit hoor, ik blijf t proberen zodat t misschien ooit went. En anders maar diksap..is niks verkeerd aan hoor!

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

nee klopt, maar ik wil niet dat Joey gaan wennen aan dat zijn drinken altijd zoet moet zijn

18. Niet meer actief

Mooi heb net een paar proefzakjes over de post gekregen :D

19. Niet meer actief

Ik moest het idd ook drinken van de kraamhulp toen ik bv gaf. En ik lust het niet eens haha. Maar idd werkt goed tegen krampjes. En Rooibos en groene thee (en die fruitthee dus ook lees ik net) mag dus wel

20. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    En als je nou de diksap iedere keer langzaam steeds verder aanlengt met water totdat hij op het laatst alleen nog maar water drinkt? Of trapt hij daar niet in? Werkte hier wel. Elian drinkt nu alleen nog maar water en melk...

Deel Deze Pagina