Wat is een colposcopie? Een colposcopie is een onderzoek waarbij de gynaecoloog de baarmoederhals nauwkeurig bekijkt. Net als bij het maken van het uitstrijkje brengt de arts een speculum (eendenbek) in de schede. Voor de ingang van de schede wordt nu een colposcoop geplaatst. Dit is een instrument dat een beetje lijkt op een verrekijker. De arts kijkt hier doorheen en ziet het weefsel van de baarmoederhals vergroot. Soms is de colposcoop aangesloten op een monitor, een televisiescherm. U kunt dan zelf meekijken. De baarmoederhals wordt natgemaakt met een azijnoplossing of een soort jodium om het weefsel goed te kunnen beoordelen. Het natmaken kan een wat prikkend gevoel geven. Bron ! Lang leve google !
Gevonden zag ik al ivm PAP3A uitslag bij mijn uitstrijkje sta ik onder controle. En ter herinnering heb ik de afspraak maar effe in mijn onderschrift gezet
hier dronk ze toen ze uiteindelijk wat anders accepteerde dan alleen maar melk de gewone siroop (grenadine) en inmiddels drinkt ze gelukkig alles wat we haar in de fles doen, van thee tot weet ik veel wat, enige waar ze zich niet mee af laat schepen is gewoon water maar dat is ook geen ramp ik vindt water ook 3x niks. dus in het begin gewoon toegegeven met datgene wat zij lekker vond ondanks de suikers maar op een gegeven moment accepteren ze echt wel wat anders hoor. ik zou me niet al te druk maken als de kleine alleen maar diksap accepteerd of wil hebben, gaat vanzelf wel weer over.