Ik heb nu al vaker gelezen dat jullie bepaalde soorten thee gebruiken om de bevalling sneller te laten komen (zover dat mogelijk is natuulijk ). Het klinkt misschien een beetje oneerbiedig voor de dames die nu al verder zijn dan mij, maar ik heb het een beetje gehad met het zwanger zijn. Kan niet wachten tot we de kleine in onze armen kunnen sluiten... Nu was ik me af aan het vragen welke thee je dan het beste kunt kopen?
Ga nu nog maar niet rommelen met truukjes om te bevallen, ze werken over het algemeen toch niet en al helemaal niet als de kleine nog niet klaar is om geboren te worden. Dus vrees dat je nog een paar weekjes geduld zult moeten hebben Ik heb bij beide kinderen een week langer gelopen en zelfs toen hielp er geen truuk ter wereld moest er gewoon klaar voor zijn. Heb trouwens nog nooit van thee gehoord als opwekkend middel.
En ik zou het al helemaal niet met 37 weken gaan proberen... Beetje vroeg he, als je je bedenkt dat het nog 5 weken zou kunnen duren (sorry wil je niet ontmoedigen). Geloof me, iedereen wil het liefst zo snel mogelijk haar baby in haar armen sluiten... Ze werken idd over het algemeen niet, pas als de baarmoedermond rijp is en de kleine er klaar voor is, en dan is het nog de vraag of het echt begint door die hulpmiddeltjes of dat het natuurlijk begonnen is omdat de kleine er klaar voor is. @Ayla: jawel, er is thee daarvoor. Heb gehoord dat mijn VK die ook aanraadt aan vrouwen die overtijd lopen en waarvan de baarmoedermond al week is!
klopt.. vanaf 37 wkn mag je beginnen met het drinken van FRAMBOOSBLADTHEE. Je kan het kopen in een reformzaak. Meestal is het losse thee, die je in een thee-ei moet doen. Kijk maar even hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/about11931.html Ik drink het nu zelf ook.... het smaakt naar gewone thee overigens..
Oooh ja Framboosblad! Duh was het even vergeten... Ik ken het wel, gek genoeg heb ik die thee van iemand gehad omdat ik zo misselijk was in het begin.... blijk nu dus weeënopwekkend te zijn Niet dat het wat had gedaan daar niet van. Maar toch heb het iig al staan mocht ik weer een week langer mogen wachten
Ayla en Sweetangel, jammer dat jullie er zo tegenaan kijken Is ook niet zo dat ik vandaag meteen wil bevallen maar wil wel alles eraan doen om het niet langer te laten duren (ook al zijn de meeste dingetjes bakerpraatjes). Susanne, heel erg bedankt voor de tip!
Ik heb die film van 'the womb'. Daarin zeggen ze dat de longetjes een bepaalde stof afgeven als ze rijp zijn. Als je nog niet bevalt betekent dat dan denk ik dat je kindje er nog niet klaar voor is.
Dat bedoel ik dus ook... Kijk, mijn meisje is gehaald met een medische reden. Ik ga ervan uit dat als ik niet ingeleidt was geworden dat ik dan nu ook nog steeds zwanger was. Zo kijk ik ook telkens naar haar: "eigenlijk had je nog in mijn buik moeten zitten"... Ik geloof niet dat die 'wondermiddeltjes' allemaal helpen, maar begin er in godsnaam niet zo vroeg mee! En al helemaal niet omdat je het zwanger zijn zat bent, want wat moeten die vrouwen die 42 weken lopen dan wel niet zeggen? Als je iets wil proberen wacht dan in elk geval totdat de 40 weken om zijn!
sweetangel, het is ook niet zo dat deze thee meteen werkt. Tuurlijk moet je kleintje er klaar voor zijn, om geboren te WILLEN worden. Maar soms kan iets net dat kleine duwtje in de goede richting zijn. Ik ben het er idd met je over eens dat je dit niet te vroeg moet doen. Bij lisa ben ik 9 dagen over de datum gegaan.. maar ik kan je zeggen dat niemand dat wil.. die 9 dagen leken net zo lang als de 9 maanden!
Nee dat begrijp ik, maar mijn VK zei toen dat ze die thee en andere 'wondermiddeltjes' pas aanraden te gebruiken na 40 weken... En dat je ermee begint als je bijna 40 weken bent, ok, maar 37 weken en 1 dag vind ik echt te vroeg. Ben blij dat je kindje nog wat kan blijven zitten, ik was zeker blij dat Iman geboren was, maar t was en is te vroeg vind ik zelf...
Zo zie je maar weer, iedereen ervaart dingen op zijn eigen manier, en dat is maar goed ook, we zijn ten slotte allemaal verschillend! Maar we moeten elkaar wel in waarde laten, ik denk niet dat selin iets zou doen wat haar kindje schaadt, ze vraagt gewoon om natuurlijke middeltjes die de boel iets kunnen bespoedigen... En eerlijk gezegd zie ik in die vraag geen kwaad... Ik denk niet dat die middeltjes veel aan kunnen richten, als je kindje er niet rijp voor is komt de bevalling echt nog niet op gang, volgens mij is het ergste wat kan gebeuren dat je drie weken voor niks thee zit te drinken.... Ik heb gehoort dat ananaspit kan helpen, maar dit is echt op t moment dat de bevalling niet door wil zetten geloof ik... En inderdaad framboosbladthee!!!
Bedankt voor de lieve reacties!!! Door jij begrijpt me! Dankjewel Ik had ook gehoord dat een verse ananas(hart) de weeën kan opwekken maar helaas lust ik geen ananas Ook bitterlemon en tonic, het eten van een boterham pindakaas en vrijen zou de bevalling kunnen bespoedigen...
ff tussendoor..is er nou niemand die uit angst denkt van duurder het nog maar langer het komt te dichtbij..momenteel heb ik er nog een dubbel gevoel over...de bevalling lijkt me namelijk doodeng..dus ik vind het aan de ene kant een heel lekker gevoel dat het nog een hele tijd duurt..of verandert dat echt in die laatste weken?
Haha, dat van die pindakaas wist ik dan weer niet, dat lust ik dan weer helemaal niet!!! Tonic heb ik inderdaad ook wel eens gehoort, en sex inderdaad ook....
@Gulay: Hoe erg je ook tegen de bevalling opziet, als je bijna 40 wkn bent, dan ben je blij dat het niet lang meer duurt.. Je slaapt slecht, hebt last van maagzuur en je buik kan ontzettend in de weg zitten zodat je niks meer kan. Maar het is heel normaal hoor dat je er tegenop ziet.. je weet immers nooit hoe jou bevalling zal gaan.
susanne..ja dat kan ik me inderdaad ook wel weer voorstellen..to be honest..ben ik mijn buik ook zat nu...dat getrap tegen mijn ribben aan..wellicht omdat er nog zoveel te doen is hier dat ik een bevaling absoluut nog niet zie zitten hihi..maar als ik straks relaxed thuis zit..mijn nieuwe dokter ken etc. dat ik me ook zo zal voelen..