De bevalling van Lise

Discussion in 'De bevalling' started by Lise, Aug 3, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lise

Lise Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Mijn bevalling

De avond van 31 juli konden mijn lief en ik maar niet in slaap komen. Misschien een voorbode van de bevalling, want om 01.21 uur op 1 augustus braken de vliezen en een uur later had ik al behoorlijke weeën, zo om de 5 minuten. Ik heb de verloskundige gebeld en zij zou om 7 uur langs komen. Ondertussen kwamen de weeën al om de 2 minuten en dus kwam de VK om 6.15 uur. Inmiddels had ik al 3 cm ontsluiting. Ze zou om 10.15 uur terugkomen, maar om 8 uur had ik al zulke erge weeën en rugweeën dat ze om 9 uur zou komen. Mijn lievie heeft nog een keer gebeld, want het was onhoudbaar, ik had ook al wat persweeën! De VK kwam net na achten en ik bleek al 7/8 cm ontsluiting te hebben. Ze heeft nog wat meegepuft en ondertussen moest lief snel alles pakken, zodat we in sneltreinvaart naar het ziekenhuis konden. Met weeën en al en in joggingbroek en op mijn sokken ging ik de auto in, die lief maar op de stoep had gezet. Ik had de hele tijd weeën en heb zo veel mogelijk mijn ogen dicht gehad. Achter de VK aan reden we de ambulance-ingang van het ziekenhuis binnen. Ik werd in een rolstoel gezet en al puffend en met de lift gingen we naar 1 vd bevallingskamers. Daar aangekomen ben ik snel op bed gaan liggen. Ondertussen was er ook een verpleegkundige gekomen en zij en de VK maakten alles in gereedheid voor mij. De weeën moest ik nog goed wegpuffen en ook die vervelende persweeën en toen mocht ik gaan persen. Ik had niet eens door dat ik 10 cm ontsluiting had, want ik mocht al meedoen. Op een gegeven moment moest ik even stoppen, want het hoofdje stond, nou, dat was heel lastig, met zoveel pijn niet persen maar wel die drang voelen! Toen nog 2 x persen en daar was onze Tijmen! De bevalling is best snel gegaan, want tussen het breken van de vliezen en de geboorte zat een kleine 8 uur; Tijmen is om 9.33 uur geboren en de placenta kwam om 9.57 uur. Ik was helemaal niet ingescheurd en hoefde ook niet ingeknipt te worden, ik had alleen van binnen een paar kleine scheurtjes die de VK heeft gehecht, na een verdoving gegeven te hebben. Tijmen werd gewogen en nagekeken en had al direct een Apgar score tussen de 9 en 10, dus hartstikke goed!
    Gelukkig gaat het borstvoeden nu ook goed; de eerste nacht was namelijk een klein drama, want Tijmen wilde niet drinken. Dat heeft hij nu helemaal goed gemaakt en het lukt me nu steeds beter om hem zelf aan de borst te krijgen (met af en toe wat hulp van de kraamverzorgster ;) )
    We zijn helemaal gelukkig en genieten van elk moment!

Liefs,
    Lise

2. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Proficiat met de geboorte van Tijmen. Leuk te horen dat de bevalling meegevallen is en dat hij goed van de borst drinkt. Geniet maar lekker van de komende tijd.

Liefs Kathy

3. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi lise,

Dat heb je echt snel gedaan die bevalling, 8 uur daar zou ik ook voor tekenen :)

En wat een lekker ventje, fijn dat hij het nu zo goed doet aan de borst ;)

Geniet maar lekker nog van je kleine mannetje en rust lekker uit, zeker met die gebroken nachten :)

Zo bij mij rommelt het ook een beetje, net zoals jij begon dus wie weet :confused:

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Klinkt als een super bevalling. Nogmaals gefeliciteerd. Is er een speciale reden dat je met VK en al naar het ziekenhuis bent gegaan? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

5. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Hee Lise! Van harte gefeliciteerd met je mannetje! Fijne bevalling als ik dat zo lees. Heel wat anders als die van mij. 1e verdieping verloskamers in Groningen? Lag jij ook in het Martini Ziekenhuis?

Geniet maar lekker van je mannetje!

Liefs Nala

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Fijne bevalling gehad Lise, gelukkig maar!

@ Daphne: hier gaat de VK ook mee naar het ZH als je poliklinisch wil bevallen!

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Jeetje dit klinkt als een heerlijke bevalling Lise!!

xxx Marijke

8. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    proficiat!
    en wat een mooie knaap heb je ;)

9. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    gefeliciteerd met je kleine man!
    Wat een knapperd!!!

10. lisacar

lisacar Actief lid

Dec 31, 2005
    347
    0
    0
    HR Consultant
    Ergens boven Amsterdam
    Lieve Lise,

Van harte gefeliciteerd !

Mooi bevallingsverhaal trouwens.

Gr. Carmen

11. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Klinkt als een mooie en snelle bevalling ;)

Geniet lekker van de kraamtijd!

12. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    wow Lise, dat heb je mooi gedaan in 8 uurtjes meid!

x :D

Share This Page