A.s september schijnen de eerste bevallingscoaches af te studeren. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Mijn man kwam er mee thuis...had er iets over op de radio gehoord. Ik heb even opgezocht wat dat nou is en vond de antwoorden op www.doula.nl Ik ben benieuwd of hier nou werkelijk veel vraag naar zal zijn. Zouden jullie hier gebruik van willen maken? Ik niet. De VK is er al bij, de kraamverzorgster, mijn man om me gerust te stellen...Genoeg emotionele support en bekwame/ deskundige mensen, lijkt me...
Renate, Ik zou er ook geen gebruik van willen maken. Vind dat er idd al genoeg mensen om je heen zijn. En daarnaast is het iets van je mannetje en jij
Nee, vaak is het al druk genoeg om je bed.. je vk evt met leerling, je KV evt. met leerling en dan nog je man.. Nee dank je.. is voor mij echt genoeg!
Ik denk dat het fijn is voor mensen die bijvoorbeeld heel erg bang zijn en geen moeder meer hebben om ervaringen uit te wisselen en steun aan te hebben. Zelf heb ik mijn mannetje en moeder bij de bevalling en dat is genoeg.
als je op de site leest, lijkt het me toch fijn dat je continue steun hebt van iemand die heel veel van het bevallingsproces af weet. Vooral omdat je VK er niet altijd is. Mij lijkt het als ik die bevallingsverhalen lees, dat er veel onduidelijkheden zijn in het begin van je ontsluiting. Hoe het verder gaat, wat je kunt verwachten, wat je partner het beste zou kunnen doen voor jou. En ik weet niet of je partner je er geestelijk door heen kan helpen. Het is voor hem ook nieuw. Heb er toch ook wel mijn twijfels over. Je hebt toch zo iemand dan continue naast je zitten, van begin tot eind...