Hallo iedereen, Ik hoop zo dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik ben namelijk mijn slijmprop verloren en ik ben pas 21 weken zwanger. Ik weet zeker dat het de slijmprop is, een geel/witte prop ter grote van het topje van mijn pink. Maakte me eerst niet zo heel veel zorgen, maar omdat de verloskundige begon over het goed in de gaten houden van eventuele weeenactiviteit ben ik toch geschrokken. Ze zei overigens ook er nog mensen zijn die de 40 weken halen, maar meer om mij gerust te stellen had ik het idee. Verder zei ze dat het niet vaak voorkomt. Heeft iemand hier ervaring? Alvast bedankt voor het antwoorden.
Ooh wat schrikken lijkt mij..! Ik heb er geen ervaring mee, maar ook wel gelezen dat mensen nog heel lang gewoon rustig verder zwangeren. Hopelijk is dat bij jou ook zo..!
Dat is toch geen slijmprop? Ben ik die dan meerdere malen verloren. Zoals ik over slijmproppen heb gelezen ziet dat er heel anders uit. (Eerste bevalling niet verloren, niet waar ik bewust van ben iig)
ik ben ook delen van de slijmprop verloren..kleiner als topje van een vinger..was geen probleem volgens de vk zolang je maar geen weeen krijgt of vruchtwater verliest..maar was toen 26 wkn en ben vandaag 33 weken..maar volgens mij ben je nog niet je hele slijmprop verloren hoor..wel een deeltje
ik denk dat je vk misschien iets te voorzichtig is... bij het gros van de mensen groeit ie namlijk weer aan bij die termijn. zolang er verder niets is hoef je je echt geen zorgen te maken. vind het trouwens vrij klein, mijn slijmprop was 3x zo groot.
een slijmprop is wel wat groter dan wat jij omschrijft, maar waarschijnlijk ben je een deel verloren. kan overigens geen kwaad hoor, het lichaam maakt dit gewoon weer aan.
Dacht dat het bij het rijtje afscheiding thuis hoorde. Heb daar erge last van deze zwangerschap. Ben ik net voor het douchen ook weer een deeltje verloren. Nou Ts, waarschijnlijk toch maar ik ben al 36 weken dus geen zorgen zolang je geen weeen etc krijgt