Hallo iedereen, Ik hoop zo dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik ben namelijk mijn slijmprop verloren en ik ben pas 21 weken zwanger. Ik weet zeker dat het de slijmprop is, een geel/witte prop ter grote van het topje van mijn pink. Maakte me eerst niet zo heel veel zorgen, maar omdat de verloskundige begon over het goed in de gaten houden van eventuele weeenactiviteit ben ik toch geschrokken. Ze zei overigens ook er nog mensen zijn die de 40 weken halen, maar meer om mij gerust te stellen had ik het idee. Verder zei ze dat het niet vaak voorkomt. Heeft iemand hier ervaring? Alvast bedankt voor het antwoorden.
Ooh wat schrikken lijkt mij..! Ik heb er geen ervaring mee, maar ook wel gelezen dat mensen nog heel lang gewoon rustig verder zwangeren. Hopelijk is dat bij jou ook zo..!
Dat is toch geen slijmprop? Ben ik die dan meerdere malen verloren. Zoals ik over slijmproppen heb gelezen ziet dat er heel anders uit. (Eerste bevalling niet verloren, niet waar ik bewust van ben iig)
ik ben ook delen van de slijmprop verloren..kleiner als topje van een vinger..was geen probleem volgens de vk zolang je maar geen weeen krijgt of vruchtwater verliest..maar was toen 26 wkn en ben vandaag 33 weken..maar volgens mij ben je nog niet je hele slijmprop verloren hoor..wel een deeltje
ik denk dat je vk misschien iets te voorzichtig is... bij het gros van de mensen groeit ie namlijk weer aan bij die termijn. zolang er verder niets is hoef je je echt geen zorgen te maken. vind het trouwens vrij klein, mijn slijmprop was 3x zo groot.
een slijmprop is wel wat groter dan wat jij omschrijft, maar waarschijnlijk ben je een deel verloren. kan overigens geen kwaad hoor, het lichaam maakt dit gewoon weer aan.
Dacht dat het bij het rijtje afscheiding thuis hoorde. Heb daar erge last van deze zwangerschap. Ben ik net voor het douchen ook weer een deeltje verloren. Nou Ts, waarschijnlijk toch maar ik ben al 36 weken dus geen zorgen zolang je geen weeen etc krijgt
ik denk ook een gedeelte, als je de hele slijmprop verliest, dan was de bevalling al begonnen denk ik veel mensen verliezen delen.
hoi jetje, hier ben ik m vanmiddag verloren maar hij was echt wel veel groter dan het topje van je pink! en er zat ook bloed bij (sorry ) en ben gedurende de zw schap ook vaak zat gelig 'slijm' verloren dus ik twijfel of het je slijmprop wel is , zou me niet teveel zorgen maken! gewoon goed in de gaten houden dat wel! en idd vaak groeit ie dan gewoon weer aan..
Hoi meides, bedankt voor jullie antwoorden. Voel me al een stuk beter. Ik kreeg over de grote mee, minstens een diameter van een kwartje, maar fijn om te horen dat jullie de prop groter beschrijven. Bij de zwangerschap van m'n zoontje heb ik nooit zoiets gehad, ook niet aan het einde (was ook ingeleid) maar ik slaap nu stukken beter. Bedankt!
mooi mied!!! het groeit idd weer aan en ik heb een aantal keren gezien dat hij echt zo in je handpalm past. mijn eigen verloren tijdens de bevalling
Bij de 2e zwangerschap verloor ik een dikke prop slijm bij 31 weken, nadat ik de dag ervoor darmkrampen had gehad. Op de dag dat ik dat slijm verloor, had ik ook echt wat 'menstruatiepijn', dus ik maakte me wel wat zorgen. De vk liet mij weten dat die zorgen niet nodig waren, zolang ik geen helder bloed verloor en de pijn niet erger werd. Die pijn zakte bij mij gauw weer af, en ik heb niets meer verloren, tot aan 40+1. Toen zetten de voorweeën door naar echte weeën en verloor ik bloederig slijm, net als de eerste keer. Dus ook bij heel vroeg slijmpropverlies, kun je rustig doorlopen tot 40 weken, je vk had gelijk Waarschijnlijk hadden die darmkrampen voor onrust in m'n buik gezorgd; de baarmoeder geprikkeld en daardoor de baarmoedermond ertoe aan gezet om wat slijm los te laten. Maar meer dan dat, was het ook niet. Mocht je je toch zorgen maken, bel dan je vk. Als je weeën gaat voelen, of als je helder bloed verliest: zeker bellen. En anders gaat het vast gewoon weer over, en blijft je kindje nog een week of 19 zitten...