verminderd slijmvorming.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lieke, 19 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    #1 lieke, 19 feb 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2013
    Hallo allebei,
    Ik heb even getwijveld om dit te vragen omdat meer denk dat dit een doktorsvraag is dan een verloskundigadvies is.
    Als dat zo is hoef je niet te antwoorden en ga ik wel langs mijn HA.

    Het is namelijk zo dat ik weinig tot geen slijmverlies heb .
    Vooral na het lezen van de billingsmethode en andere pagina`s over vruchtbaar slijm , lees ik veel dat zaadcellen slijm nodig hebben om naar boven te klimmen en te overleven.
    Ik heb bij vrijen echt veel speeksel nodig of een goede gel op sileconenbasis anders is het te droog ook tijdens wat mijn vruchtbare dagen zouden moeten zijn. Inwendig is dan wel wat waar te nemen maar uitwendig komt er weinig uit.

    Mijn vraag is dan ook............. Hoe zit dit tot vruchtbaarheid ? Kan dit vruchtbaarheid in de wegstaan als zaadcellen niet veel slijm hebben om te klimmen en te overleven ?
    ik voel duidelijk de eisprong en zit ook redelijk goed met het uitrekenen van NOD. Dus dat is goed in te schatten dat ik wel in de vruchtbare periode zit.
    ik ga nu mijn 7 de cycly in nadat ik gestopt ben met de pil. ik zit zo rond de 30 dagen op een cycly na van 36 dagen.
    hoop dat ik zo duidelijk beeld geschetst heb.
    groetjes van Lieke.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    #2 Mirjam, 20 feb 2006
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2013
    Hoi Lieke,

    je hebt je verhaal inderdaad heel duidelijk verteld!
    Er zijn individuele verschillen in de hoeveelheid slijm. De ene vrouw heeft erg veel slijm en de andere bijna niets. Je bent in elk geval niet de enige die altijd speeksel of een gel moet gebruiken. Voor jou is het inderdaad lastig om je eisprong te merken aan het slijm. Maar gelukkig voel je hem, dat geeft ook houvast.
    Het slijm is inderdaad wel nodig als transportmiddel voor het sperma, zodat het sperma je baarmoeder in kan komen. Maar een klein beetje is al genoeg, het gaat meer om de kwaliteit van het slijm, de zuurgraad is vooral van belang.
    Het is nu nog te vroeg om te zeggen of je al dan niet verminderd vruchtbaar bent. Pas als je na een jaar onbeschermd vrijen nog niet zwanger bent, worden er onderzoeken ingezet. Vind je dat te lang duren, maak dan eerder een afspraak bij de huisarts, misschien wil deze dan al eerder beginnen met wat testen.
    Ik hoop dat je vragen zo beantwoord zijn.
    Succes met zwanger worden.

    Mirjam
     
  3. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Dank je voor je antwoord.
    Fijn om te horen dat een klein beetje ook genoeg is om de zaadcellen naar boven te transporteren.
    Zal toch jammer zijn als ze daardoor beneden bleven hangen.
    gelukkig is het wel wat vochtiger rondom de eisprong, Maar veel slijm is het beslist niet.

    Voor mij zelf heb ik voorgenomen om niet eerder mij zorgen te gaan maken eer dat ik een jaar bezig ben om zwanger te worden.
    tot zover klussen we gezellig door en genieten we van de dingen die NU ook belangrijk zijn zonder zwangerschap en kindje.
    TXS ....
     

Deel Deze Pagina