Ik heb hier baby die nooit in box graag lag. Max 5 minuten met babygym bogen maar nu ze is 7 maanden en enige wat ze doet in optrekken staan en langslopen. Ze doet het overaal kruipt tot doel wat kan optrekken en gaat zo staan. In box en bed doet ze hetzelfde. In box dan zet ik haar in met speelgoed maar ze gaat gelijk staan en zo staan huilen. Soms valt ze zelfs met hoofd tegen spijlen. Dus nu gebruiken we box helemaal niet... Ik vraag mij af is het wat periode of is het e ht dat ze nooit in box zal zitten of spelen? Dan halen we die weg.. Maar als het tijdelijk iets dat zeg maar nu tot ze gaar lopen dan laten we die nog staan.. We hebben open ruimte: keuken/woon/eet waat ze overaal kan aan zitten het is childproef. Enige is dat ik nu haar laat klimt ze e staat ze overaal en in box is wat beperkt maar daar begint ze huilen of zit vast staand met 1 been tussen spijlen
hoi hoi, nou mijn ervaring is dat als ze eenmaal gaan lopen de box al helemaal niet meer gewenst is, de wereld is dan veel te interessant geworden Wij hebben hem ook bijna nooit gebruikt, alleen als ik echt even mijn handen vrij moest hebben dus hij was hier ook al weer heel snel weg.
Wij hebben de box nog wel staan, dan heb ik even de 'handen vrij' om bijv. te stofzuigen of te dweilen. Of als ik in de (open)keuken ben en de oven staat aan. Dan is ie veilig in de box en kan hij niet bij de oven komen. Nee, hij vindt het niet zo leuk meer in de box. Maar dan heeft ie gewoon even pech.
Box is hier met 5 maanden al opgeborgen. Nu inmiddels uitgeleend aan een collega haar moeder met haar oppaskindjes. Ze vindt het veel te interessant wat er allemaal gebeurd. De huiskamer/keuken is kinderproef, de rest komt ze nauwelijks. We wonen op een flat kan je nagaan.
Hier staat hij nog steeds en over ruim 3 weken wordt dochterlief 2 Ze speelt er bijna niet meer in, maar heel af en toe vind ik het nog wel even handig, als ik ramen ga zemen of iets. Hij staat niet in de weg en vind het wel gezellig staan, hihi. MAar denk dat hij binnenkort toch maar wel weggaat.
Ja maar dan ben ik bang dat ze omvalt van frustratie. Ze staat dan in loopt langs en huilt en erg frustrerend laat handen los en valt. Kan ook zo in ker maar dan valt ze tenminste op grond en niet tegen zijkanten box. Ik weet ook nog niet hoe lang het gaat duren dat ze vallen leert handen voor zetten. Ze begrijpt wel dat ze valt ze grijot dan lucht vast maar is te laat.. Oven heb ik hoog staan, vaatwasser/wasmashine/koelkast kan ze niet openen. Hebben inductie ook maar is ook nog te hoog voor haar. Ze kan bij de kasten maar dar zitten kind sloten op.. Die plek waar box staat kunnen we wel gebruiken voor haar inrichten met iets. Hij staat niet in de weg maar neemt wel veel ruimte zo groot ons huis ook niet... Hier zit ze in 1-2x per week max 5 min per keer...
Overigens was het ook wel erg makkelijk voor mn oppaskindje die ik tijdelijk had, die speelde er dan wel weer in.
Dochter is 16 maanden en zit er nu soms 's ochtends even een paar minuten in. Ik heb hem een paar maand niet gebruikt, maar nu ze fanatiek klimt is het wel handig als ik even naar de wc of naar zolder moet. Ze loopt nog niet los, maar klimt dus wel op de bank en tafel. Als ik op de wc zit heb ik liever dat ze in de box zit dan op de tafel. Als ik ga koken zit er soms even in omdat ze anders aan mijn been wil hangen, en dat vind ik niet veilig als ik iets ga afgieten.
Hij stond hier op zich ook niet in de weg dus hij ging uiteindelijk pas met 13 maanden weg, dacht dat het misschien makkelijk was voor het geval dat maar hij zat er echt nooit meer in....en wij hebben ook een open keuken en ook nog twee honden maar heb de box geen moment gemist toen ie weg was.
Bij onze oudste hebben we hem weggehaald toen hij een maand of 8 was en de box er een paar maanden werkloos had gestaan. Bij onze jongste is hij al een maand of drie weg en hij is gisteren 7 maanden geworden. Hier ook kindjes die snel op eigen kracht vooruit komen en dan niet meer in de box willen. Heb dan ook geen zin meer om dat onding nog een keer zonder reden in huis te houden staan.
Hier een paar dagen voor zijn tweede verjaardag. Hij zat er vaak nog aan het eind van de dag in. Rust momentje.
Hier is de box al een maand de deur uit. Hij stond bij gebrek aan ruimte op een ongezellige plek en hij ging al heel vroeg rollen en rolde dan de hele kamer door. Dat ging niet in de box dus het was telkens huilen. Toen heb ik van die foam puzzel stukken gekocht en op de grond gelegd en dat was meteen een succes. Al ligt hij er veeeeel vaker naast dan op heb er nog geen moment spijt van gehad dat dat ding weg is. Stofzuigen doe ik gewoon als hij wakker is en dweilen doe ik tijdens een dutje.
Oudste tot zijn 3e, hij kon er al lang zelf in en uit klimmen, maar als ik ging koken ging hij daar even rustig in spelen, zo had ik mijn handen vrij en hij had even een rustmoment. De middelste scheelt 2 jaar met haar broertje, dus zij heeft er tot aan haar 2e in gezeten. De jongste wordt in maart 2, die zit er nog af en toe in: als ik sta te koken (aparte keuken) of even naar boven moet om kleding te pakken, voorlopig blijft hij hier nog staan, al staat hij best in de weg, het is af en toe makkelijk dat ie er nog staat.
Hier met een maand of 7. Er is in mijn huis niks waar ze niet aan mogen komen als ik even weg ben naar boven of wc maar meestal gaan ze dan mee of ben ik snel weer bij ze
Hier vlak voor de eerste verjaardag weggedaan. Hij was toen al even buiten gebruik en stond ontzettend in de weg.
Hier ook net voor zn 2e verjaardag de box weggehaald. Tot 1,5 echt actief gebruikt. Vanaf 1.5 jaar liep hij los en werd het meer een rust maar ook straf plekje.
Divers dus.. Ik heb alles op een vloer dus als ik naar wc moet kan ik haar ook zien en horen.. Koken ook etc. Enige dan inderdaad miss dat ze gaat straks klimmen overaal op bank tafels etc(doet nu al) dat ze dan daar kan. Maat nu vind ik het gevaarlijk ze staat en valt daarin.. Ook dat huilen. Ik ga dan indd nog even kijken paar ween en miss toch weg doen.. Lijkt mij dat ze dan meer aan heeft aan speelhoek dan aan box.. Kleedje hier ook trouwens nog geen succes ze is volledig niet geïnteresseerd op een plek te zitten..
Hier is de box nu net 2 maanden weg. Hij liep laat maar vond het wel een praktische plek als ik even boven iets moest pakken oid. We hebben een hond en ik laat hem nooit alleen met de hond beneden. Maar na 20 maanden vond ik de box irritant worden en wilde ik een speelhoekje maken, nu zonder gaat prima maar ik heb er heel lang veel plezier van gehad.
bij mij een ander verhaal, de oudste ging pas met een jaar kruipen, daarna optrekken en liepmet 1.5 maar de box vond ze vreselijk! de jongste kruipt al vanaf 7 maanden, trekt nu ook op maar zit veel vaker er in. ze komt daar echt even tot rust omdat ze toch geen kant op kan. Dat speelt ze weer even met de blokken bijvoorbeeld. Als ik haar met blokken op de grond zet gaat ze meteen kruipen en wordt ze snel zat. Denk dat het heel erg verschilt per kind en niet zo zeer van wat ze kunnen. Dat laten vallen is vaak met een weekje wel over hoor!