Allergisch voor Pepti?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lientje, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb aan mijn huisarts gevraagd hoe ik de borstvoeding kan afbouwen. Ons kleintje spuugt heel erg van gewone flesvoeding. Maar ze heeft nu boven en onder tandjes en bijt keihard. Ik had dus eigenlijk besloten te gaan afbouwen. Ik kreeg er geen Pepti in, ze weigerde gewoon. Mijn huisarts zei dat ik moest mengen. Dit heb ik gedaan. Ze dronk het op, maar moest daarna net zoveel spugen, alles kwam er uit. Het kan toch niet dat ze ook allergisch is voor Pepti?
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het kan ook combi zijn borst- en flesvoeding.
    Ik heb Serjenka de eerste 6 weken bv gegeven in combi met fles. Wanneer ze eerst bv kreeg en daarna nog een fles, moest ze altijd veel spugen.
    Mss dat je meisje gewoon niet tegen die combinatie kan.
     
  3. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat zou kunnen. Maar ja hoe moet ik haar dan aan de opvolgmelk krijgen? Puur weigert ze het.
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Daar heb ik niet onmiddelijk een antwoord op. Heb daar nooit problemen mee gehad, m'n meid drinkt alles.
     
  5. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat is wel handig, ik wou dat onze dat ook deed. Hier een echte borstvoedingsliefhebber, ik krijg er niets anders in helaas.
     
  6. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Waarmee heb je het gemengd?
    In principe kan een kind ook nog allergisch zijn voor pepti. Dan moet je iets als Neocaten hebben of zo. (alleen verkrijgbaar bij apotheek en heel erg duur maar bij bewezen allergie krijg je het wel vergoed).
    Het kan natuurlijk ook zijn dat ze de andere voeding erg vies vind zeker t.o.v. moedermelk. De smaakis natuurlijk ook wel erg anders.

    Trouwens Bijten kun je afleren.
    Iedere keer als ze bijt probeer jij nit te rageren met auw roepen of weet ik veel wat. Maar verbreek je het vacuum en koppel je haar af. Ze leert dan vandzelf dat bijten niet geaccepteerd wordt en zal niet meer bijten. Het helpt trouwens niet in een keer meestal heeft ht wel ff nodig.
     
  7. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik denk dat ik toch nog maar met bv doorga en probeer het bijten af te leren. Ik vind het de ellende niet waard
     

Deel Deze Pagina