Ja hoor, thee is weer het enige wat ik kan drinken. Had ik met mn dochter ook al. En cola. Haha. Teveel van dat gaat dus niet ivm caffeine. Dus dames, wie weet er een lekkere thee die ik onbeperkt kan drinken.
Rooibos thee zou je onbeperkt mogen dringen. Daar zou geen theïne (cafeïne) in zitten wat ik heb gelezen.
Groene thee niet, want daar zit ook theine in al is het minder dan in zwarte. Sommige kruidenthees mogen onbeperkt. Ik weet even niet meer welk merk het is precies is Piramide of zo en de thee heet Pluk de dag. aanrader!
Groene thee niet inderdaad, Rooibos en Kamille kan onbeperkt.. Wissel het vooral af.. Ik drink bijna niets anders meer! (Ik drink het merk Zonnatura, heerlijk. Of even langsgaan bij Simon Levelt, is iets duurder in aanschaf maar gaat ook wat langer mee. Daar hebben ze tientallen smaken en de verkoopster kan waarschijnlijk goed vertellen welke wel of niet kunnen tijdens de zwangerschap)
Brandnetelthee van Zonnatura. Ik dronk er voor ik zwanger werd al liters van en volgens de verloskundige was dit prima. Zou volgens haar ook goed zijn tegen vocht vasthouden.
Brandnetelthee & kamille thee, brandnetelthee heb ik van zonnatura & de kamille heb ik van aldi (beide bio thee) Brandnetelthee schijnt inderdaad goed zuiverend te werken & vochtafdrijvend ivm vocht vasthouden.
En thee is weer het enige wat ik niet lekker vind in de zwangerschap Bij deze zwangerschap niet zo'n afkeer als bij de eerste maar ik krijg er wederom gigantisch maagzuur van.
Bij de Jumbo kun je Sleepy Time tea krijgen van Celestial Seasonings. Heerlijke thee en die zijn cafeïne vrij, zeker de groene thee daarvan is een aanrader!
Bedankt allemaal zeg! Ik ga eens zoeken. Ja, die cola mag je wel ja. Maar die is niet te drinken (vind ik dat he haha). Klopt ja, anijs e.d. mag je niet teveel. Vind sterrenmunt heerlijk, maar daar mag je weer niet teveel van .
Het is beter niet meer dan 10 kopjes groene thee per dag te drinken. Hoewel ik goed mn best doe op mijn werk, kom ik daar toch nog niet aan hoor. Ik drink dus gewoon fijn mijn groene thee door, en soms witte thee want daar zit nog veel minder theïne in.
In Sleepy Time zitten toch veel soorten kruiden. Ik drink dat niet meer sinds ik zwanger ben, bang dat er iets tussen zit dat niet zou zijn. Met kruiden ben ik best voorzichtig. Eigenlijk drink ik vooral rooibos en heel af en toe kopje Earl Grey of groene thee.
Ja die bestaat idd. Maar dat zou ik niet drinken. Helemaal niet tijdens zwangerschap. Zit aspartaam in. Wat eigenlijk gewoon vergif is. Je kunt er heel veel over vinden op internet.
Klopt ja, ook dat. En daarnaast is hij niet te drinken. Haha. DAn heb ik liever een glaasje gewone cola! Helpt ook nog eens tegen de misselijkheid. Ja veel kruiden mag je niet en van thee moet je wel heel veel drinken wil je aan je taks zitten gelukkig. Ik doe ook rustig een hele dag met een zakje thee! En het is meer water met een smaakje bij mij. Beter dat dan dat ik helemaal niet drink denk ik maar! Koffie drink ik niet meer. Wat een bocht is dat nu zeg haha.
Oh ok! Daar had ik niet eens bij stil gestaan.... Ik mag i.v.m. een maag/darmstoornis zelf geen kunstmatige zoetstoffen dus ik heb me hier nooit over ingelezen wat betreft zwangerschap en zoetstoffen... En hoe zit dat dan met al die kruidenthee waar jullie het over hebben? Ik drink nu Clipper lemon & ginger thee omdat ik de hele dag door zo vreselijk misselijk ben. Mag ik daar dan ook niet te veel van drinken of zitten die kruiden daar niet in? Ik voel me echt een beetje een leek nu Het is voor mij 8 jaar geleden dat ik de laatste keer zwanger was....
Even tipje hier! Ik drink caffeine vrije cola (gouden etiketten) en cafeïne vrije thee van pickwick. Kun je gewoon in de supermarkt halen. Ik weet niet of die onbeperkt mag maar ik drink meestal twee koppen thee en twee glazen cola. Ik vind het ook lastig om andere dingen te drinken
Ja deze! Is groene thee met citroen en jasmijn, waar je trouwens - tenminste ik niet - helemaal niet slaperig van wordt ondanks de naam. Maar het is dus wel decaf, dus geen probleem. Verder heel veel kruidentheeën. Gemberthee als je misselijk bent, kamillethee met wat verse citroen en honing erin is ook erg lekker. Lindebloesem en oranjebloesem thee zijn ook zacht van smaak en goed voor het slapengaan.