Thee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marievs, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Rooibos bevat geen cafeïne (theïne) en groene thee de helft minder dan zwarte thee. Heb dit tijdens mijn zwangerschap vooral gedronken afgewisseld met normale vruchtenthee. Werd na een tijdje namelijk helemaal simpel van alleen Rooibos... groene thee kokos vond ik erg lekker.
    Verder heb ik (nu nog steeds) de coca cola zero cafeïne vrij gedronken. Ook tijdens de bv periode omdat dl (toeval of niet) onrustig werd de 2x dat ik een kop koffie had gedronken.

2. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Sinds ik zwanger ben, drink ik geen enkele vorm frisdrank meer, met uitzondering als we eens op een feestje zijn. Als je daar staat met een watertje, is ook maar triestig.

Thuis drink ik elke dag water, 1 glas vers fruitsap,(Extra foliumzuur) en 1 tas sojamelk.
    Ook drink ik 1-step-ice-tea van café couture. (www.cafecouture.be)
    Das whole leaf tea die je 1 nacht laat trekken in 1 liter koud water. Zonder suiker of andere zoetstof toe te voegen. Super lekker en gezond!

Wij dronken vroeger heel veel frisdrank, elk bijna 1 fles per dag. Nu koop ik die rommel niet meer en heb er ook totaal geen behoefte aan. Na 2 weken was ik volledig afgekickt!)

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oja, de rooibos met Hibiscus mag dus niet...

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Light moet je maar mee oppassen, normaal gesproken is het al niet gezond maar er zijn aanwijzingen dat zoetstoffen ( aspartaam ) een vroeggeboorte kan veroorzaken.

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Wat is er mis met hibiscus dan?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wist het ook niet, wij hebben op het werk enkel de rooibos met hibiscus totdat een fijne collega er een post-it op plakte, niet geschikt voor zwangere vrouwen. En toen wist iedereen dat er iemand zwanger was :)

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ik ken die thee niet eens haha. MAar bedankt voor alle tips. Hier drink ik ook heel weinig frisdranken e.d. Ben er ook niet zo weg van. MAar nu vind ik een colatje op zn tijd wel erg lekker. Ik heb vandaag ranja gedronken en dat ging best goed. Allen het was meer water met een smaakje.

Deel Deze Pagina