Onze lieve hulp heeft de afzuigkap onder handdn genomen met water en allesreiniger. Dat heeft niet bepaald goed uitgepakt. Helemaal verpest. Heeft iemand misschien nog een gouden tip?
Opnieuw schoonmaken met een speciaal schoonmaakmiddel voor RVS. Vervolgens nat afnemen en gelijk droogwrijven met een zachte doek. Dit werkt bij ons prima. Wij hebben deze; Mr. Muscle Staalfix.
Ik zou inderdaad een rvs-reiniger proberen en daarna goed droogwrijven! Hopelijk is het gewoon een soort ‘laagje’ op het rvs wat je ziet nu…
Heeft ze met een schuurspons geschrobd? Ik kan het op de foto niet zo goed zien, maar wel gek dat het zo vlekkerig is geworden van allesreiniger. Daar zou het toch tegen moeten kunnen. Inwrijven met olijfolie, heb je dat al geprobeerd? Het lijkt alsof er een laagje af is geschuurd.
Insprayen met dasty of afnemen een andere sterke ontvetter zoals St. MARC en een zachte doek. Vervolgens goed drogen. Zodra het echt helemaal droog is, dan sprayen met rvs spray vd Action en uitwrijven met een rvs doek. Indien onvoldoende resultaat, de laatste stap herhalen. Spray is ook bij bol.com verkrijgbaar maar veeel duurder.
De vlekken die je ziet zijn restanten kookvet/aanslag. Een gewone allesreiniger krijgt dit niet helemaal eraf met als resultaat strepen/vlekken. Dus eerst goed ontvetten is heel belangrijk. De rvs shine spray maakt het weer mooi egaal en glanzend.
Je hebt er speciale doekjes voor, die zijn een beetje vettig en maakt alles weer vlekkeloos schoon. Zaten bij ons bij de afzuigkap erbij.
Invetten met olie (olijfolie, babyolie, slaolie..) wil ook wel eens helpen. Ik zou het eerst uitproberen op een klein stukje, maar als het goed is gaat rvs weer glanzen van olie.
Dit na jouw advies gedaan en hij glanst weer zoals het hoort. Vorige week hadden we een feestje en heeft de frituurpan eronder gestaan en een bakplaat met 60 hamburgers. Waarschijnlijk is het daar heel smerig van geworden. Toen de allesreiniger erover leverde dit op. Lang leve dasty
Wat fijn dat het weer schoon is! Lange leve zp. Vind het zo handig dat er hier zoveel vrouwen zitten, heb al vaak supertips gekregen.