Ervaring met een peuter die zich helemaal uitkleed voor het potje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kimsch, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi hoi,

Eindelijk begint Koen meer en meer interesse te tonen voor het potje om er een plasje op te doen. Hij gaat het nu ook zelf melden enzo...

Alleen hij kleedt zich dan helemaal uit :(
    Dus echt alles, hij rent dan in zijn nakie rond. Hij gaat ook op het potje en dan doet hij een plasje. Plasje door de WC en dan is het "nog een keer, nog een keer" en dat gaat dan 3 tot zelfs 10x door. Hij doet dan een klein beetje iedere keer of hij perst er iedere keer een klein drolletje uit. Duurt weleens een half uur met weer aankleden.

Ik krijg het maar niet uitgelegd dat helemaal uitkleden niet hoeft en dat 1x potje en dan er alles uit veel sneller is. Ik wil het hem ook niet verbieden, want dan ben ik bang dat hij niet meer op het potje wil.
    Na 1x keer krijgt hij in ieder geval geen sticker, want als het aan hem ligt krijgt hij bij iedere keer een sticker :p

Iemand hier ervaring mee? Hoe pakte je dat dan aan? Gaat het vanzelf?

Alvast bedankt voor de tips?

Groetjes,

Kim en Koen de zeer eigenwijze peuter :p

2. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Heel herkenbaar.Suus heeft dat ook een tijd gedaan.Na een aantal keer te hebben gezegd dat ze zich niet helemaal hoeft uitkleden werd het minder.Denk dat ze een week haar bovenkleding aan hield.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nog geen ervaring mee, maar komt op mij over als enthousiasme over iets nieuws dat hij heeft geleerd. Zodra het potje normaal voor hem is, zal het uitkleden ook vanzelf minder worden, lijkt me...?

4. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Ooow ja, herkenbaar. Je moet geduld hebben, het wordt vanzelf minder. Maar hier gaat nog steeds alle onderkleding uit als mevrouwtje gaat plassen.... zucht.... en ze is al ruim een half jaar zindelijk....

5. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Hoi!

Gelukkig ben ik niet de enige :D

Ik ben blij te lezen dat het bij de anderen vanzelf overgaat. Alleen de onderkant helemaal uit daar kan ik wel mee leven 8)

Maar goed, hopelijk heeft hij ook gauw door dat alle plasjes op het potje of op de wc horen. Dat scheelt me weer een pak luiers. Lijk af en toe wel een luierhuis hier met twee kleintjes :p

Groetjes,

Kim

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo te horen vindt Koen het gewoon heel knap dat hij zichzelf helemaal kan uitkleden (en geef hem eens ongelijk). De nieuwigheid zal er snel vanaf gaan. Prijs hem dubbel zo hard als hij alleen zijn broeken uitdoet!

Kleine plasjes zijn in het begin helemaal niet erg. Ook hier speelt enthousiasme duidelijk een rol! Prijs hem altijd maar maak er een feest van als hij een grote plas / poep doet. Misschien dat een extra grote sticker of een iets lekkers (hier werkte een stukje ontbijtkoek heel goed) hem stimuleert om langer te blijven zitten. Ook boekjes lezen of het potje voor de tv zetten kan helpen.
    Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat ze leren 'leeg' te plassen.

Deel Deze Pagina