Theesmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door DragonBaby, 20 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik denk 5-6 smaakjes.
    Ik hou zelf het meest van zwarte thee: ceylon, earl grey, en de dutch blend van Pickwick vind ik ook lekker.
    Als ik mezelf verwen met losse thee uit speciaal zaak dan is dat vaak winterthee, zomerthee, e.d. Of orange pekoe.

En in winkeltje hier verkopen ze melange 'de droum vaan Mestreech' die is ook erg lekker :thumup:.
    Ik heb veel familie leden die blij worden als ik weer eens een zakje voor ze mee neem, ha ha.

Van de meeste kruidenthee's word ik onpasselijk. Ik dronk deze uitsluitend in mijn zwangerschappen en de geur/smaak ervan geeft me meteen akelige herinneringen aan extreme misselijkheid en spugen. Brrr....:oops:

2. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik drink dagelijks veel kopjes thee. Heb zo'n 15 verschillende soorten in huis: sterrenmunt, Engelse thee, rooibos met honing, rooibos, aardbei, bosvruchten, citroen, groene thee, groene thee met citroen, groene thee met mango en kokos, kamille, meloen, kruidenmelange, dreaming thee, fruit fusion en liquorice thee.

Mijn favouriet is sterrenmunt, ook mangothee vind ik heerlijk.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik dronk sinds ik me kan herinneren thee met suiker. Ben dit gaan afbouwen en sinds een maand ongeveer drink ik het zonder suiker.
    En ik vind het ranziger dan ranzig, brr kan er niet aan wennen.
    Hebben jullie theeleuten nog tips?
    Zat al te overwegen om zoetjes te gaan gebruiken, maar had begrepen dat dat nog ongezonder is dan suiker,(aspartaam)..

4. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Als eens Engelse thee met melk geprobeerd?
    Er zijn zoveel verschillende soorten thee dat er altijd wel een thee is die lekker is zonder suiker. Probeer eens een kruidenthee met veel smaak.

5. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hier ook zeker wel minimaal 20 verschillende zakjes! Heerlijk die keuze! Het meest kies ik toch wel munt, fruitige smaken en groene thee!! Lekker op de bank met een heet bakje thee!

6. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Mijn favorieten:
    Ah: jasmijn en oranjebloesem
    Pickwick: forest fruit, english tea, southern fruit(zo jammer dat ze dat alleen in een doosje met 4 andere smaken hebben!)
    Simon levelt: Pure white

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Best wel veel.
    Op dit moment is mijn favoriet.
    Framboos, turkisch appel & caramel thee.
    (caramel thee is gewoon eigen merk van de ah. Ik las dat iemand vroeg waar die verkrijgbaar is)

8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Oh ik begrijp je helemaal!
    Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar ik vind het gewoon echt niet lekker.
    De laatste tijd gaat het trouwens ietsiepietsie beter, maar dat is uit noodzaak: de thee in het land van mijn vriend is smérig.
    Het is sowieso al mierzoet, ze laten de zakjes minimaal een half uur trekken en doen er minimaal 3 scheppen suiker in. Echt echt heel vies.
    Maar aangezien ik ook geen koffie drink, vraag ik nu om thee zonder suiker en of ze het zakje er drie seconden in willen hangen.
    En dat is echt een verademing na die zoete smeerboel ;)

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn theedoos heeft 9 vakjes. In sommige vakjes zitten twee smaken. Eigenlijk heb ik altijd zo'n 9-12 smaken. Zelf drink ik biet zo vaak thee. Als ik thee drink, dan meestal rooibos citrus. Winterglow en gewone citroenthee vind ik ook wel lekker. Soms drink ik aardbeiensmaak, bosvruchten of sinaasappel, als de andere smaken er niet zijn.

Alle andere smaken heb ik vooral voor bezoek. Er zit bijvoorbeeld ook gewoon zwarte thee in en groene thee. Die vind ik allebei niet lekker.

Gecarameloseerde peer klinkt ook wel lekker. Misschien ga ik die ook een keer halen.

10. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Wat er in mijn thee doos zit momenteel:
    Meloen
    Sinaasappel
    Groene thee citroen
    Citroen
    Mango
    Winter glow
    Kers
    Tropische vruchten
    Aardbei

11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Rooibos is echt mijn favoriet. Meestal heb ik veel verschillende smaken in huis, in de winter Sterrenmix. Daarnaast venkel en kamille voor de kleine. Ook vaak Chai en ontspanningsthee van Zonnatura. Vruchtenthee en muntthee komen er hier niet in.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    In mijn thee doos zit van alles:
    Groene thee kokos
    Groene thee munt
    Aardbeien thee
    Bosbessen thee
    Kersen thee
    Sterrenmunt
    Afrika thee
    Marokko thee
    Earl grey

Zelf drink ik alleen de groene thee en de sterrenmunt.
    De kinderen en mijn man de vruchten smaken.

13. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.194
    1.054
    113
    Vrouw
    Ik heb hier een stuk of wat smaken in huis. Ik drink zelf alleen rooibos ( met honing en mango en gewoon) of groene thee ( heb groene thee met munt, Citroen, cranberry, gember) earl grey, Engelse thee. Brandnetel thee, kamille, sterrenmunt, zoethout. Eigenlijk best veel. Ook nog smaakjes zoals mango, kers, aardbei en bosvruchten. Winter en herfsthee.

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Even uit mijn hoofd de smaken die ik nu heb, geen idee van alle merken:
    Rooibos
    Groene thee pure
    Groene thee Citroen
    Groene thee kokos
    Bosvruchen
    Mango
    Kers
    Jasmijnthee
    Kamille
    English tea
    Even verwennen thee (iets met bessen en kaneel, erg lekker)
    Even ontspannen thee

En mijn favoriet op het moment: winterglow!

En nog wat kruidenthee waar ik nu niet op kan komen.

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Heb je voor de caramel thee al gekeken bij de peilkaan en simon levelt?

Volgens mij hebben wij nu iets van 10 smaken in huis van de pelikaan, sommige vind ik echt zomer thee zoals perzik mango, de thee om ijsthee te maken, meloen thee ( niet mijn favoriet) zelf drink ik nu graag kaneel thee of appel/kaneel thee.

Nog iemand tips voor een lekkere thee van de pelikaan?

16. rums

rums Niet meer actief

Ik heb ongeveer 8 smaken. Engelse thee vind ik vies. Momenteel is kers en winter glow favoriet.

17. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

De pelikaan ken ik niet.. Simon levelt heeft alleen caramel-honing, en ik ben niet zo kapot van die laatste.

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Geen thee in huis. Vroeger wel gedronken en dan de gewone lipton of rozenbottel van lipton. Rozenbottel met framboos kan ik me ook nog herinneren. Maakte dagelijks 2 potten thee tijdens de examens. Maar ik ben echt een koffiedrinker.

19. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    Thee die wij hebben en ik allemaal lekker vind zijn:

Pickwick herfsthee met appel kaneel
    Mango thee
    Zonnatura ginger en vanilla
    Pickwick rooibos perzik
    Zonnatura ontspanningthee

20. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik heb vanalles in huis voor bezoek, maar drink zelf alleen zwarte of groene thee.

Deel Deze Pagina