Hoi allemaal, Heeft een van jullie een gouden tip om de afdruk van een kopje thee te verwijderen? Mijn man wilde lief zijn en bracht me net een kopje thee op bed, alleen hij heeft wat thee gemorst waardoor er nu een ronde afdruk van thee op mn witte nachtkast staat. Grrrr! Ik las op google wel citroensap, maar dat is voor kleding. Bedankt alvast!!
Van onze houten salontafel haal ik het altijd af met een warme vochtige doek met groene zeep. Als de vlek al is ingetrokken doe ik het met een watje en wat bleek. Succes ermee!!
het schijnt (zegt vriend, heb het zelf nooit uitgeprobeerd was nog niet nodig) dat als je een brandende lucifer vlak er boven houd dan smelt als het ware de lak een klein beetje en dan trekt ie weg en het vocht eruit. Dus er vlak boven en niet erop,anders heb je er nog een vlek bij hahaha. Succes en hoop dat het werkt! P.S.: dit werkt alleen als je kast enz. is gelakt, dus niet bij alleen verf of fineer oid.
Ik heb ook even gegoogled en vind de volgende tips (maar geen ervaring): - vers citroensap - blanke azijn - zout & water - wattenschijfje met bleek - Maak een papje van een deel spiritus en een deel slaolie in een bakje en wrijf dat met een oude kurk op de vlekken of kringen. Laat het even intrekken en het hout ziet er uit als nieuw. Succes!
Ik doe het altijd met een microvezel doek en een beetje schuurmiddel. Ligt er wel aan wat voor soort tafel het is, want het kan ook een beschadigend effect hebben.