Argh, die vent van mij!

Discussie in 'De lounge' gestart door Moniki, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Even van me afschrijven hoor, ik zit me hier namelijk op te vreten!

Sinds gisteren 17.00 uur tot vanmorgen 9.00 uur heb ik op bed gelegen met buikgriep, terwijl manlief beneden met vrienden oud en nieuw vierden.

Nu net dus om 09.00 uur met z'n allen naar beneden. Ik voel me nog steeds klote, maar goed, de kindjes moeten ook verzorgd dus ik probeer maar weer enigszins m'n ding te doen.

Maar nu verdwijnt meneer met de mededeling dat ie ook niet zo lekker is, gewoon z'n bed in! Ja hallo! En ik dan? Ik mag weer al kotsend in m'n eentje de kinderen verzorgen met het zweet 3 lagen dik op m'n voorhoofd??

Verdomme, wat is dat toch met die kerels...

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    he bah!
    gewoon naar boven gaan en meneer met zijn katertje uit bed trekken..
    of zodra hij beneden komt ook naar boven gaan met de medeling dat jij ziek bent en hem veel succes wenst

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

allereerst gelukkig nieuwjaar,

lekker zijn bed uittrekken zeker, daar had bij mij niet mee hoeven aankomen sávonds een vent s'morgens een vent

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    o wat erg.

Ik zou hem uit bed halen.

pfffff

5. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Jullie ook een gelukkig nieuwjaar! :D

Ik kan er ook gewoon echt niet bij!

Toen ie net wel beneden was, zat ie op de bank met z'n ogen dicht zielig te kreunen. Hij lette niet eens op de kinderen en dat ze honger hadden, maakte hem ook niet uit.

Toen ik hem vroeg even een broodje te maken, kreeg ik een kreun als antwoord en doet gewoon niks. Dus tja, zo hoef ik hem ook niet beneden te hebben. Zodra hij maar ergens last van heeft, lijkt het alsof ie dood gaat. Het is dat m'n kindjes erbij waren, maar anders had ik hem zeker verteld waar het op stond. Ik zou vooral zo doorgaan als ik hem was...

Denk dat ik straks maar naar mn ouders ga. Zie er alleen een beetje tegenop alles te moeten pakken en inladen...

Voel me gewoon een beetje zielig :) Eerst gister al hartstikke ziek in mn eentje voor de kinderen moeten zorgen, oud en nieuw moeten missen en nu weer zo'n kerel waar ik niks mee kan. Bleh.....

6. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ja maar mamas mogen niet ziek zijn. Dat kan gewoon niet.
    Snap dat nou. :p De wereld stopt met draaien zonder ons. Dus gewoon doorgaan. ;)
    Als mannen iets mankeren, gaan ze praktisch dood, want oooooh wat zielig, en wat voelen ze zich rot, en ziek en blah.

Kzou hem lekker z'n plan laten trekken. Hij is niet ziek, waarschijnlijk gewoon een kater. Tja...
    Als je niet tegen drank kan, moet je ook niet zuipen.

Heerlijk he, die mannen. En dat is dan het "Sterke Geslacht" ...

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heel herkenbaar. als wij vrouwen/moeders ziek zijn dan is het niet zo erg, want tja er moet toch iemand de kinderen verzorgen. en manlief heeft dag vrij van t werk dus wilt hij vrijetijd. maar als híj ziek is... wauw nou dan vergaat de wereld hoor.

Ik was paar weken terug flink ziek, bijna 40graden koorts, hoofd stond op ontploffen, mn rug deed vreselijke pijn(al 10jaar rugpatient). Manlief is op maandag altijd vrij en die dag dus ook. Ik ging zondag avond verrot mn bed in om 21.00. Smorgens ging de kleine tekeer dat ie eruit wilde, en manlief zegt heel vrolijk: "schat ga jij er maar uit, heb hoofdpijn en voel me niet zo goed. wil graag uitslapen op mn vrije dag. Jij bent toch vroeg je bed in gegaan gister"

wist ff niet wat ik moest zeggen, bleef nog 2min liggen om moed te verzamelen om mn bed uit te komen. Kwam hij pas om 13.00 zn bed uit rollen!! 'o ligt ie alweer op zn bed?' ehh ja DUH! élke dag om de zelfde tijd al 1.5jaar lang misschien?!

Week later:
    Weer op de maandag vrij zoals altijd. Manlief zei zondag avond 'lieverd blijf jij morgen maar lekker liggen, je slaapt hele week al slecht' wist niet wat me overkwam, was overdonderd en had me voorgenomen om lekker lang in mn bedje te blijven liggen.
    Maandag ochtend.... 'lieverd, kan jij er uit gaan? mn knie doet pijn' :$

Ik heb mn voeten tegen zn rug gezet, en heb m er heel vriendelijk uit geduwd!!! niks ervan, jij zou eruit gaan vandaag. na 10min 'uitrekken en strekken' flink wat 'vermoeiende kreunen' met als boodschap dat ie zo vreselijk moe is... is hij er maar uit gegaan... kleine lag al een half uur te gillen en te schreeuwen dat ie eruit wilde, zat met knuffels te gooien zovan: horen jullie me wel? kwil eruit!

Vanmorgen: ja je voelt m al aankomen he? Ja hoor wie zit er om 08.00 beneden en wie ligt er nog steeds op bed..? Juist! Ik zit dus weer beneden. Was gister natuurlijk laat geworden vanwege oud en nieuw en manlief was erg moe zei hij vanmorge... zucht

... mannen

8. Herkenbaar!! Ik kan ook nog wel een boekje open doen over mijn vent. Echt bizar!!

9. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen

Ha ha ha! idd het "sterke geslacht".....
    Alleen qua spieren. De rest is een beetje achtergebleven....

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je laat het zelf gebeuren toch?

11. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Hier idem. Het zijn ONZE kinderen, dus hij gaat maar gewoon tegelijkertijd met ons het bed uit, geen gezeur. En als je niet tegen drank kan, dan drink je maar niet niet.

12. Tese

Tese Niet meer actief

Mee eens, hier zou dit dus echt niet gebeuren. Nou scheelt het dat het niet eens in m'n man z'n hoofd op zou komen.

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ben ik blij dat mn man nooit zuipt dus ook nooit geen kater heeft. hij is lekker fris en fruitig op de zaak aan het balanzen en ik ga dalijk als plurk slaapt aan de boekhouding beginnen.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik herken het helemaal niet, ik heb blijkbaar een zeldzaam type man :p. Zal er dus maar zuinig op zijn!

Papa is vanmorgen om 8;00 uur opgestaan en ik heb tot 10:00 uur geslapen. Manlief gaat er ook altijd uit midden in de nacht voor een fles toen de kindjes nog een nachtfles hadden, vond hij gezellig om te doen. Verschoont ook gewoon luiers, veegt billen af, etc.

Als ik ziek ben en hij is thuis, dan mag ik ook echt ziek zijn en neemt hij de boel over. Oke hij vergeet weleens dat zoonlief na zijn fles een schone luier moet ;) waardoor ik hem kletsnat uit de box of bed vis. Tja kleinigheidjes blijf je houden he?!

15. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Blij te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n vent!

Snap alleen de opmerking van tupp niet zo goed... Volgens mij kan ik er niet zo veel aan doen. Ik bedoel, als hij wel beneden zit, trekt ie zich niks aan van de kinderen en kan alleen maar kreunen. En dan kan ik er op enigszins normale manier wel wat van zeggen, maar als hij zich daar niks van aan trekt....

Ik kan moeilijk alles wat ik hem naar z'n kop zou willen slingeren zeggen waar m'n kinderen bij zijn. En m'n kinderen vragen aandacht van papa en die krijgen ze niet, nou sodemieter dan ook maar op naar boven. Ik weiger m'n kinderen hier de dupe van te laten worden. Mama 'praat' wel met papa als zij niet in de buurt zijn.

Ben net heel dapper met zoonlief in bad geweest. Ik voel me in ieder geval ook weer iets frisser en Sil en Romée liggen nu lekker te slapen. Ik ga zo maar een poging doen de bende van gisteravond op te ruimen.

En jawel, wie komt er naar beneden nu de kinderen op bed liggen....

Edit: ik weet niet of het wel van de drank komt (zoveel drinkt hij nooit), wellicht heeft hij de buikgriep wel overgenomen, maar dan nog. Moet ik het dan maar alleen doen, terwijl ik ook buikgriep heb? Als we beiden niet lekker zijn, lijkt me dat we beiden voor de kinderen proberen te zorgen...

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik mag ook helemaal niet klagen.... mijn man doet ook alles met onze dochter, en op zaterdag is zijn uitslaapdag en op zondag de mijne.
    Nu heeft hij een week geleden zijn sleutelbeen gebroken maar hij piept en klaagt nooit, hij doet nog alles wat hij kan en het ergste voor hem is dat hij onze dochter niet kan optillen verschonen en in bed kan leggen.
    ik wist al dat ik het enorm getroffen had met hem maar nu is dat nog duidelijker geworden.
    ook als hij griep heeft klaagt hij niet, en als ik ziek ben hoef ik niets te doen en neemt hij alles over.
    ben dol op mijn schatje:)

17. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    ben ook dol op m'n schatje hoor, alleen nu even niet ;)

18. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik zou ook zo'n dicussie niet aangaan waar de kinderen bij zijn hoor....
    hij kan je mooi helpen nu hij ook beneden is :D

je moet het samen doen, zeker als je beide ziek bent....

sterkte vandaag en geef die vent van je maar even lekker op zijn falie!

19. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    hij kan ook niet altijd vlammen natuurlijk.....;)

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Misschien bedoelt Tupp dat je het je man makkelijk maakt omdat je wel naar beneden gaat en de kinderen verzorgt.
    Als je in bed blijft liggen moet ie wel.

Zou ik ook niet zo snel doen hoor, voel me dan toch te verantwoordelijk voor ze om het aan m'n vriend over te laten terwijl hij zich zo zwaar zielig en ziek gedraagt. Dan ben ik toch bang dat hij tegen ze gaat snauwen ofzo doordat ie zo beroerd is en niks kan hebben en doe ik het gewoon zelf wel.

Deel Deze Pagina