Hier precies zo! Tijdens de zwangerschap wisten mijn borsten als eerste dat ik zwanger was Groeiden van een flinke B tot flinke C en met borstvoeding geven flinke D.... Ze waren echt groot Na bijna 9 maanden borstvoeding, was er na het afbouwen weinig van over. Dat was in december. Nu moet ik zeggen dat ze weer steviger aanvoelen. Niet zo als voorheen, maar zeker alweer beter. Maat is ietsie kleiner dan voor mijn zwangerschap.
Ik heb 3 maanden bv gegeven, waarvan na een paar weken al afgekolfde melk, aanleggen en drinken ging gewoon niet fijn. Dochter dronk dus vrij snel bv uit de fles. Nu ben ik wel "gezegend" met een flinke cup(ook niet overdreven hoor), en ze zijn ook wel wat gegroeid na het hele gebeuren van zwangerschap enz., maar ze zijn ook slapper geworden en wat meer gaan hangen. Je kunt dus wel zien dat ze hun taak verricht hebben zeg maar, haha! Ik zou je er niet te veel zorgen om maken, het gaat zoals het gaat. Wees trots op je lichaam en na de bv kun je altijd met hulp vd juiste bh's weer een mooie voorgevel krijgen hoor!(ik draag sindsdien beugelbh's met zo'n gevulde cup, voor een beter vorm) Succes!!
Mijn borsten zijn niets veranderd t.o.v. voor mijn zwangerschap, heb flesvoeding gegeven, omdat ik geen productie had. Heb ook bijna geen stuwing gehad.
Ik had voor mijn eerste een kleine b. Tijdens de borstvoedingsperiode werd dat een volle b. Toen ik stopte werd het een a Nu geef ik bv aan mijn tweede kindje en heb een volle c. Hoop dat het zo blijft
Het maakt niet uit of je fles- of borstvoeding geeft. De melkklieren ontwikkelen zich tijdens de zwangerschap. Ook al ga je ze niet gebruiken, ze zijn er wel. En ook hormonen zorgen voor de veranderingen. Ik had voor mijn zwangerschap cup E en nu nog steeds. Er is wel verschil. Vooral aan de bovenkant van mijn borsten heb ik wat minder volume maar met een goede bh zie je daar helemaal niks van. Ik ben ook nog maar net gestopt met de borstvoeding en het schijnt dat het nog wel een half jaar kan duren voordat borsten hun definitieve vorm hebben gekregen. Meestal komt er wel wat volume terug, al worden ze waarschijnlijk niet meer als voor de zwangerschap. Jammer maar ze waren toch al niet meer zoals toen ik 25 was. 😊
Als stopt/geen BV geeft hebben je borsten weer even tijd nodig om klierweefsel (dat tijdens zwangerschap ontwikkeld is) 'om te zetten' in vetweefsel. Dus veranderen nog een tijdje in volheid, in mijn ervaring kan dat wel een klein jaartje duren. Had voor zwangerschap cup D, tijdens zwangerschappen cup E, na nr 1 en 2 D resp DD en nu... na 3e heb ik een C cup overgehouden ... Vind ik op zich niet zo'n probleem, maar heb nu wel een lastigere maat die je weinig kunt vinden in een standaard lingerie winkel... Erg moeilijk om een andere kleur dan zwart/wit te vinden!