Schimmel in de mond

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dani27, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Tsjonge..

Ik loop de doktet plat deze weken. 1.5 week terug een blaasontsteking met een kuur.

Nu heb ik spruw in de mond.

Ik heb nystatine labaz gekregen, maar nu is mijn vraag: zijn er ook natuurlijke middelendie ik kan proberen ?

Vind het vervelend, medicatie tijdens de zwangerschap. Ook al staat het in de bijsluiter dat er geen bijzonderheden zijn gevonden icm zwangerschap.

2. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    ...als je je een paar dagen binnen op kunt sluiten is gentiaan violet een goed middel...
    je wordt er alleen zo blauw van als een smurf! (ik denk dat mensen acuut de dokter gaan bellen als ze je blauwe tong zien :))

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Misschien je mond spoelen met ongezoete cranberrysap

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Een schimmelinfectie zou in principe ook vanzelf over kunnen gaan. Onze arts schrijft vaak niet eens een kuur voor tenzij je echt klachten hebt

5. manonniii

manonniii Actief lid

4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Misschien stelt het je iets gerust dat nystatine ook aan babys met spruw word gegeven. Waarschijnlijk ben je er nu zo vanaf.

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Yep, Gentiaan Violet inderdaad of Molkuskan.

Daarbij is de schimmel in je mond de Candida Albicans Schimmel (veroorzaakt ook de infecties down under). Het kan ook middels een bepaald voedingspatroon teniet worden gedaan. Want als je hetzelfde blijft eten heb je kans dat het vroeg of laat weer terug komt.

Hieronder even een overzicht:

Aan te raden om te eten en drinken:
    Zuurdesem brood, roggebrood, knäckebröd, rijstwafels, maiswafels, gierstwafels.
    Mogelijkheden voor broodbeleg: rookvlees, rosbief, (zeer) jonge kaas, Hüttenkäse, ei, tomaat, rauwkost.
    Kwark (Biogarde).
    Citroenen, grapefruit, zure appels, tomaten, avocado's, papaja, aalbessen, bosbessen, blauwe bessen.
    Voorts, mits niet zoet smakend: sinaasappels, zwarte bessen, mandarijnen.
    Vis, lams-, schapen-, geiten-, kippen- en rundvlees.
    Veel rauwkost, vooral groenten met veel vezel en relatief weinig koolhydraten.
    Eieren (bij voorkeur zacht gekookt of gepocheerd).
    Budwigpap (magere, rechtsdraaiende kwark met gekneusd lijnzaad).
    Incidenteel: gebak gemaakt van bladerdeeg met appel.
    Walnoten, amandelen en hazelnoten (ongebrand).
    Biogarde-drink.
    Kruidentheeën.
    Mineraalwater.
    Een enkel glas droge, witte wijn.
    Tomaten-, grapefruit-, citroen- en groentesap, en andere vers geperste sappen, mits niet zoet.
    Af te raden om te eten en drinken:
    Suiker of suikerhoudende producten.
    Gewoon brood, toast, beschuit etc. waar gist in zit.
    Broodbeleg als ham, worstsoorten, oude en belegen kaas, zoetigheid, kant-en-klaar broodbeleg.
    Geraffineerde koolhydraten, dus geen witmeelproducten.
    Schimmelhoudende producten, zoals champignons, schimmelkaas e.d.
    Zoet fruit, zoals meloenen, peren, aardbeien, bananen, druiven (zuur smakend fruit mag wel).
    Varkensvlees.
    Lichaamsvreemde toevoegingen.
    Alles in blik.
    Melk, melkproducten; koffie, suikerhoudende frisdranken; alcoholische dranken (m.u.v. droge witte wijn)

Deel Deze Pagina