Hoi, Ik ben nu 38w4d en heb sinds gisteravond heel veel pijn in mijn onderbuik. Gisteren was de baby de hele dag al ontzettend druk, maar gisteravond schopte ze opeens veel harder dan anders en dat deed echt veel pijn. Ik had even het idee dat er iets knapte en heb meteen gecontroleerd of m'n vliezen waren gebroken maar dit was niet zo. Na die schop werd de plek in mijn buik steeds gevoeliger. Bij elk nieuw (klein) schopje doet het weer enorm veel pijn. Ook bij harde buiken voel ik het trekken. Het voelt beurs/blauw maar aan de buitenkant kan ik niks zien. Ook mijn eigen bewegingen, zoals opstaan en van zijkant verwisselen in bed, doen veel pijn. Heb al wel paracetemol genomen, lang gedoucht, kruik op mijn buik gehad en warme melk gedronken. Dit geeft allemaal wel wat verlichting maar de pijn gaat zeker niet weg. Ik twijfel op dit moment heel erg of ik zo het ziekenhuis moet bellen. Ik heb volgende week donderdag een geplande keizersnede ivm stuitligging, en eigenlijk is het telefoonnummer volgens mij alleen bedoeld voor als je het idee hebt dat de bevalling op gang is gekomen. Ik heb wel wat meer harde buiken maar denk niet dat het weeën zijn, dus denk (hoop) dat dit niet het begin van de bevalling is. Komt dit iemand bekend voor? Wat zou het kunnen zijn?
Het is trouwens dus echt specifiek één plek, linksonder in mijn buik, die ik nu steeds voel. Alleen als de baby daar schopt doet het weer (veel) pijn en met harde buiken voel ik het daar trekken.
Geen ervaring mee, maar ik denken dat ze zich misschien wel in een andere positie kan hebben gewurmd? Ik zou zeker even de huisartsen bellen en vragen om advies aan de assistente. Misschien geeft zij wel aan dat je toch het nummer moet bellen die je al hebt succes!
Nou, het is goed afgelopen hoor! Na de lunch was het gevoel er nog steeds. Ik ben lekker lang gaan douchen, en daarna merkte ik tijdens het afdrogen dat er steeds vocht bleef lopen tussen m'n benen. Wat opgevangen in een bakje, en jawel hoor, m'n vliezen waren gebroken. Inmiddels ligt onze dochter tevreden naast me te slapen