een vriendin van me heeft donderdag een sollicitatiegesprek bij een kinderdagverblijf en dan moet ze wat leuke indeeen verzinnen over het thema "strand". voor kinderen van 0 t/m 4 jaar. Heeft iemand daar ervaring mee of goede tips? Alvast bedankt!!
Wat knutsel ideetjes voor de wat oudere kindjes: Een zandtekening maken: Lijm op een vel papier in een patroontje dat ze zelf willen en dan zand erover strooien. Een zonnebril van karton met 'glazen' van dat gekleurde doorzichtige plastic (uitknippen door de begeleiders) en betekenen met stift of iets dergelijks.
Zonnetjes maken. Eerst een rondje geel laten verven en dan kunnen ze er zelf met lijm gele stroken aan vast plakken.
een zandtafel op de groep sassa en toto raamschilderingen zandkasteel bouwen in de zandbak schelpenketting maken liedje leren over het strand
ervaring ja!! Leuke ideeen, dat weet ik niet, dat moet zij maar bepalen Heel leuk vindt ik iig, een wit papier met lijm in laten smeren en dan zand erop strooien, dan kleine plaatjes van bv schep, emmer, zwembroek, zwemband in laten kleuren en erop plakken als de lijm droog is van het zand. Een soort strandcollage. grote kleurplaten met strand afbeeldingen voor de baby's en dreumesjes. Voor de baby's kan je er voetjes of handjes op stapelen. De groep een beetje als strand inrichten, dus emmertjes en schepjes weg zetten, misschien een oude strandstoel waar de kinderen ook mee kunnen spelen. Van kartonnen dozen kun je elementen maken voor een zandkasteel, dan kunnen de peuters dat steeds opnieuw opbouwen. Een groot blad blauw laten schilderen en dan plaatjes van zwemmende mensen/kinderen erop plakken Als het te regelen is, ik weet niet welke omgeving het is, met de oudste peuters een ochtendje naar het strand. Schelpen opplakken.
Maar kon ze daar echt zelf niet op komen dan? Wat gek trouwens dat ze met die ideeen moet komen tijdens een sollicitatiegesprek.
tsja dat vond ik ook al eigenlijk! ze had wel wat dingetjes maar ze heeft nog niet zoveel ervaring,zenuwen denk ik...
Vind het niet zo gek hoor. Ze werken op de meeste kdv's met thema's en dan is het wel handig om bij een sollicitant te kijken of ze daar goed mee om gaan. Toen ik ging solliciteren (basisonderwijs) kreeg ik ook een aantal casussen waarop ik moest reageren. Leuke knutsels: - Op een groot vel een badlaken tekenen en dan de kids erop laten liggen en omtrekken, kunnen ze zichzelf schilderen. - strandspelletjes doen (overgooien met een strandbal, frisbeeen)
Maar het allerbelangrijkste lijkt me toch of je goed met de kinderen overweg kunt. Dat je een goede kinderleidster bent... En dan pas de knutselwerkjes...