thema kinderkamer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anael2009, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    vandaag vroeg mijn schoonzusje wat ons thema was bij de kinderkamer... uhm... na lang denken wordt het toch maar "dierentuin" is het hier al een beetje met 2 katten, drie konijnen en een stelletje muizen die 's nachts bij onze konijnen buiten in het hok slapen! (mooiste gezicht ooit, twee konijnen met daartussen twee wilde muisjes diep in slaap.. ongelofelijk!)

Wat is / wordt jullie thema?

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ooo daar zitten we al weken over te "tobben"!

De kleuren hebben we eerst uitgekozen, daar zijn we nu uit. Daarbij hebben we dit weekend ook ons prachtige hangwiegje besteld met wit hemeltje. De basis voor het kamertje wordt wit (off-white eigenlijk), en dan gaan we met 2 accentkleuren werken: zilvergrijs en *** (kleur heeft met het geslacht te maken, wat gecensureerd is!).

Daarbij zitten we te denken aan een schapen-thema, of vlinders...

Dierentuin is ook errug leuk! Mijn konijnen hebben voor het "konijnen-thema" gestemd trouwens :)

Liefs Monique

3. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Prinsessen denk ik!

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

die van ons is pooh.
    afgezaagd volgens anderen. maar wij vinden dat het heel leuk is geworden.

5. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0

Waarom is dat nou dan weer afgezaagd?
    Pooh is tijdloos!

6. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Iemand andere tips voor een echte meisjeskamer?

Prinsessen ligt nu wel heel erg voor de hand met die hype van disney princess..

7. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Koe!

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    wij hebben niet echt een 'thema'

de kamer van mijn oudste dochter is roze / oranje met bloemen en vlinders

en de nieuwe kamer is roze/lime/aqua ook met bloemen strepen en vlinders.

gewoon echte meidenkamers ;)

foto's in album

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse heeft een hondjeskamer. Komt voornamelijk door de schattige witte hondjes op zijn behang aan één wand. De rand zit ook vol met dezelfde hondjes en ik heb er zelf drie schilderijtjes bij geschilderd.
    Volgens mij staan ze nog wel in m'n album.

10. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    mijn vriend wil een "klusjesman" kamer als we over een paar weekjes horen dat het een knul is.. soort verlengstuk van zijn garage.. haha.. of een motoren kamer :)

Toch is koe ook leuk, mijn vriend werkt bij friesland foods, dus past wel bij ons..

Hey monique.. peter (ons binnen konijn) ziet ook wel graag een kamer vol met zijn foto's :D

11. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Owww, als het aan mijn vriend ligt wordt ons arme kind ondergedompeld in Feyenoord :) ! Hij schetst nu al beelden van hoe hij de kleine in een Feyenoord-rompertje gaat hijsen als hij papa-dag heeft. En daarbij maakt het hem niks uit of het nou een jongen of een meisje wordt.. kreun! Gelukkig ben ik er nog om daar een stok voor te steken!

Bij ons is Samson degene die wel graag het centrale thema van het kamertje zou willen zijn. Eigenlijk wil hij het centrale thema van ons hele leven zijn.. :( . Dat zou betekenen dat de babykamer oranje zou moeten worden, net als die gekke hangoor zelf...

12. mvKyano07

mvKyano07 Lid

12 jan 2009
    54
    0
    0
    Voorlopig begin ik er nog niet aan... na de twaalf weken heel langzaam spulletjes verzamelen... Maar hier wordt het Thema Woezel en Pip

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben nog niet eens zwanger en al aan het denken over de kamer van Pietje :oops:

We gaan in juli verhuizen, Lena haar kamer wordt het project van mijn man (roze, glitters, dat soort dingen)

Heb hele gave dingen van Nijntje gezien in mooie neutrale kleuren, dat lijkt me echt leuk! Verder zijn schaapjes ook erg ruig en het lijkt me zo stoer om schaapjes uit van die bont-stof te knippen enzo en op de muur te plakken. En een boel 'Ludde' kleden van Ikea, en een oud kastje met wit nepbont beplakken. Heb al een schaapjes-muziekdinges!

@ Miffy, een collega van mij heeft zijn zoontje (als het een meisje was geweest: zijn dochtertje) Feije genoemd. En hij heeft de Kuip op zijn kuit getatoeerd! Maar Feije is niet van Feijenoord hoor! Nee! Echt niet! :D

14. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij gaan binnenkort beginnen aan het kamertje. Ik wilde eerst een vissen/zeekamer maar vriendlief vond dat niet lief genoeg. hihi.

Het word dus een lichte kamer met roomwitte muren en Dikkie Dik muurschilderingen. Zachtoranje aankleedkussenhoes en lakentjes of dekentje en waarschijnlijk ook de gordijnen. Verder houd ik alles rustig. Vooral mama is erg blij met Dikkie Dik. Was ik als kind gek op en heb uiteraard ook een levensechte hier rondlopen! Onze rooie is uiteraard ook erg tevreden. :) Nu maar hopen dat de kleine het ook leuk vind... :D

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    woezel en pip! we hebben een grote muurschildering laten maken en dan 1 blauw of roze muur (hihi welke kleur het echt is horen jullie over 14 weken) en de rest offwhite en dan de gordijnen ook in geslacht kleur en natuurlijk overal woezel en pip accesiores.
    ik ben er echt zo blij mee

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben een sesamstraat kamer. die was al zo bij onze kleine meid. en is dus zo gebleven hihi. wil alleen nu nog een muur helemaal geel verfen met de primare kleuren erop in vormen dat heb ik ook op de deur gedaan.

onze oudste heeft een echte prinsessenkamer overwegend disney. maar niet alles oz gehaald heb ook veel zelf gedaan zoals de kasten gepimpt en een bed bank echt prinsessenachtig. et hemel en al.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat vindt je van een elfjes/feeën thema? Ik zag nu ook veel van de feeën van Disney (Tinkerbell en er zijn ook nieuwe feeën bij verzonnen). Behang, dingetjes enz. Ook erg schattig voor een meisje?

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ga lekker standaard voor pooh :)

19. Brechtje

Brechtje Actief lid

22 sep 2008
    493
    0
    0
    Hier geen thema, ben ik niet zo van :)
    De kamer van mijn dochter is rood/roze (foto`s staan sinds gister in mijn album trouwens) en de kamer voor ons toekomstige meisje krijgt ook geen thema. Word een licht roze basis met een roze ruitje en gebloemd behang.

20. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wij zitten te denken aan een kikkerkamer. Alleen nog kijken of we iets kunnen vinden wat van onze gading is. Het wordt in ieder geval met groen. Maar we hebben nog even...

Deel Deze Pagina