Fietskar!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Minny, Feb 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Wat is jullie ervaring met een fietskar die je tevens als wandelwagen wilt gebruiken?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind hem geweldig en gebruik hem heel erg veel. Ik doe er vaak boodschappen mee en met het weer als vandaag en gisteren zitten de kinderen lekker droog. Aan de fiets gebruik ik hem nu niet zo heel veel, maar ook dat is makkelijk. Ik koppel de kar aan, wiel omhoog draaien en fietsen maar. En als ik op de pllaats van bestemming weer wil wandelen dan koppel ik hem af draai het wiel omlaag en hup wandelen maar.

Ik heb een burley alweer 2 jaar en ben er erg blij mee.

3. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier ook heel tevreden met onze fietskar. Gebruik hem veel zowel achter de fiets als in de stad.

Wij hebben wel een 1-persoonsversie. De 2-persoons is een stuk breder logisch maar dat lijkt me dan weer een stuk minder handig in winkels enzo.

Wij hebben een chariot cougar 2e handds van marktplaats met babyschaal en peuterzit.

Houd er wel rekening mee dat kindjes pas vanaf 6 maanden achter de fiets mee mogen anders hobbelt het nog te veel.
    Ook kunnen ze er niet helemaal plat in liggen. Meer schuin als in een soort hangmatje.

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hier hebben we de kidcar die door alle poortjes kan van winkels, dat is een tweepersoons.
    en wij vinden hem erg fijn! wij gebruikten hem ook in de sneeuw want de kinderwagen werkte niet echt, en deze wel. onze zoon is een en onze dochter is 4, als onze dochter moe is tijdens wandelen of winkelen kan ze erin gaan zitten. Ik ben er erg blij mee!!!

5. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Sinds kort heb ik ook een fietskar. Fantastich vind ik het, werkelijk! Als buggy rijdt 'ie ook hartstikke prettig.

Ik heb deze, maar dan in het rood.

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Wij hebben een nieuwe Croozer gekocht voor 2 kids toen ik zwanger was van de eerste. Toen hij anderhalf was, hebben we hem ongebruikt weer verkocht. Nieuw in de verpakking...

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hoezo heb je dat gedaan, Suzanne?

8. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hoi, bedankt voor jullie reacties. Wij hebben gister de croozer voor 2 kids bekeken, heel mooi ding. Hij is wel breed, maar daar moet ik dan gewoon rekening mee houden als we de stad in gaan. En als mijn man bv mee gaat, kunnen we de wandelwagen gebruiken en de oudste in de buggy. Dan kunnen we makkelijk alle winkels in.

Is het zo dat baby's pas vanaf 6 maanden achter de fiets mogen? Want deze croozer heeft een speciaal hangmatje (ipv babyschaal). Staat bij dat ze vanaf ongeveer een maand erin vervoerd mogen worden.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

6 maanden vind ik wat overdreven, maar vanaf de geboorte zou ik ook niet doen. Ik vervoerde dochter erin vanaf 4 maanden. De hangmat van de croozer ken ik wel, ik vind het wel fijner voor hele jonge baby`s dan de babyschaal. Ik gebruikte hem bij mijn dochter wel vanaf 3 maanden, maar dan liep ik ermee. Dat hobbelt tioch een stuk minder dan achter de fiets.

Qua breedte: winkelen gaat prima alleen de kruidvat en dat soort winkels zijn niet handig. Maar dat zijn ze met een gewone wagen ook al niet. En bij de kassa`s moet je vaak de rolstoelkassa nemen.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ach hoe vaak komt het voor dat ik alleen de stad in ga met 2 kids. Dan moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik niet overal in kan en de boodschapjes anders plannen....

Croozer geeft zelf aan dat baby's vanaf een maand vervoerd mogen worden. Das misschien wel erg snel, maar wandelen kan dan vast wel inderdaad.

Maar goed: een fietskar bevalt dus net zo goed als een duowagen?

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het handiger dan een duowagen. Ik gebruik de fietskar als duowagen. Ze zitten beschermd tegen regen en wind,maar niet zo opgesloten als in een regenhoes. En in de zomer heb je er een horgaas bij waardoor er geen ongedierte in kan komen, ook erg fijn. De kinderen vinden het ook erg gezellig om erin te zitten.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    In de winkel wou onze dochter er nog niet zoveel van weten. Ze vond het leuker om er van alles in te leggen, maar zelf er in zitten wou ze niet. Hopelijk wil ze wel als haar kleine broertje/zusje er in zit.

Wij hebben alleen geen plek om hem binnen neer te zetten. Wel een carport, dus dan moet ie maar aan de ketting. Misschien hebben ze wel speciale hoezen!

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    trapt het erg zwaar zo'n kar?
    En kiept ie snel om in een bocht? ( daar is mijn man zo bang voor! )

14. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik heb een electrische fiets dus zwaar is het hier niet!

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

fietsen gaat prima, alleen een brug op voel je wel! Maar verder merk je er weinig van. Omkiepen doet de fietskar juist niet. Met de gladigheid was een vriendin van me gevallen met haar fiets maar de fietskar bleef gewoon staan. Kinderen vonden het ook grappig dat mama was gevallen en zij niet.

16. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Daar was ik ook bang voor maar je merkt er niks van! Oke je merkt dat je iets mee neemt achter je fiets maar ik vind t niet super zwaar trappen hoor!
    Moest alleen ff wennen met drempels, dat merk je wel, maar went.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    das een hele geruststelling om te lezen dat het niet zo zwaar trapt en dat ie dus niet zo snel omkiept ;)
    Afgelopen zomer had ik nog onze kleine achterop en vond dat behoorlijk zwaar moet ik zeggen.
    Ben ook best onzeker omdat ik niet zo'n goede evenwicht heb.
    Hoop dat het met de fietskar niet zo zwaar is en stabieler is om op te stappen.

18. milou

milou Niet meer actief

ik gebruik de fietskar, een croozer voor 2, nu bijna 3 jaar. en dat bevalt prima. het voordeel van de croozer is, dat wanneer je er echt mee gaat wandelen er een groter voorwiel op gezet kan worden. voor korte stukjes zit er een klein wieltje bij.
    fietsen gaat prima, kar gaat niet om, mama wel bij gladheid. tegenwind voel je wel goed. beste is om een beetje door te trappen. dan lijkt het minder zwaar te zijn.
    ik heb er ook al mee geschaatst. en met extra regenhoes, kruik en deken, zitten de kinderen de hele winter lekker warm en droog.
    ik de jongens vanaf 2 maanden in een babyschaal erin gezet. wel met zachte banden, zo min mogelijk hobbelwegen en heel rustig over drempels en andere hobbels.

nu is nr 3 onderweg. dus dat past niet meer in de kar. ben nu aan het bakfietsen. da's weer een heel andere ervaring. de kinderen vinden het geweldig.

19. Yelice

Yelice Niet meer actief

IK heb ook een fietskar en nog maar 1 x gebruikt omdat dat ding niet door onze voordeur past ! ik kan er dus nooit mee weg want dan moet ik hem constant uit elkaar halen, dus ik vind hem heel onhandig! buiten laten staan is geen optie want hij staat dan bij de voordeur op de algemene stoep en denk niet dat het mag dat hij daar staat of ben bang dat ze hem stelen.
    Ik heb de Joba fietskar.

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ken deze kar niet dus even gegoogeld.
    Ik zie al meteen wat het probleem is, de stangen lopen buitenom. Hierdoor is hij breder dan bijv een burley. Daarom zou ik adviseren om hier goed op te letten want mijn fietskar kan wel door een gewone deur. En dat is toch wel erg handig.

Dit overigens als tip, niet om vervelend te doen. Maar als je er nog een moet/wilt aanschaffen is het handig om hierop te letten.

Share This Page