Thema sprookjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Siesje, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Hi meiden,

Op onze creche is er binnenkort een jubileumfeest, waarvoor ik gevraagd ben te helpen in de organisatie. Het thema is sprookjes.
    Willen jullie met me meedenken over leuke dingen voor kleintjes tot 4 jaar?

Dit is wat ik tot nu toe gevonden heb... (al twijfel ik een beetje aan de haalbaarheid voor deze leeftijd)

Sprookjes vertellen

Verkleden

Schminken

Kleurplaten met sprookjes kleuren

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Giftige appel happen
    Zoals koekhappen.
    [/FONT]
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
    Speurtocht buiten

Verstop crêpepapieren bloemen (met als hart een snoepje) in de tuin. In twee groepjes proberen ze zoveel mogelijk bloemen te 'plukken' (zoals Roodkapje), maar als de wolf huilt, moeten ze zich telkens verstoppen.
    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
    Klein Duimpjerace
    Een paar te grote regenlaarzen (van opa) tovert u met een bruin lapje stof om in 7-mijlslaarzen van Klein duimpje. De kinderen mogen deze om de beurt aan doen en proberen een parcours hiermee te lopen.
    [/FONT]

Hans en Grietje spekhappen

De kinderen worden in twee groepen verdeeld. Het eerste kind moet zich eerst als heks verkleden en vervolgens spekje happen (kan ook koek zijn). Als het spekje op is, moet het kind zich eerst uitkleden en mag de volgende uit de groep zich als heks verkleden en spekje happen. Wie het eerst klaar is, heeft gewonnen.

Jullie nog leuke ideeën?
    Alvast bedankt voor meedenken!
    [/FONT]

2. luuus

luuus Niet meer actief

hey siesje,

wij hebben vorig jaar een heel sprookjeskamp gehad. heb het even in me mail terug gezocht maar wij hadden een zeskamp met spelletjes.

hier misschien een paar ideetjes:

Klein duimpje ( met 2 grote zaken die al geverfd zijn als laarzen word een estafette gedaan ).

Roodkapje ( de kinderen gaan koekjes versieren, ook het spelletje van roodkapje kan gedaan worden ).

De gelaarsde kat ( de kinderen leggen met 2 grote laarzen een parcour af ).

Prinsen en prinsessen salon ( de kinderen worden mooi gesminkt en hun haren worden gedaan als mooie prinsen en prinsessen, ook kunnen de kinderen zich hier verkleden als ze dat nog niet zijn ).

Het kasteel bouwproject ( de kinderen kunnen met grote blokken en dozen en kleden samen 1 groot kasteel bouwen).

ezeltje prikje ( met een blinddoek om moeten de
    kinderen de staart van de ezel op de goede plek zien te prikken ).

Share This Page