thema voor nieuw te ontwikkelen escape room

Discussie in 'De lounge' gestart door Elletje, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Moest ik ook aan denken. :D

En Saw maar die zag ik in de week op Facebook dus die bestaat denk ik al in Nederland. Heb het niet geopend dus weet niet zeker of dat in Nederland is.

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik houd van escape rooms.

De beste vind ik wel waar je echt geheime kamers hebt die op bijzondere wijze open gaan. Pas moest ik bijvoorbeeld in een draaiende kast.

Een goed verhaal moet wel. Het liefst het verhaal waarom je opgesloten bent en waarom je moet ontsnappen.
    Zelf ga ik daarin liever voor detectives dan horror. Schrikken terwijl je opgesloten bent, werkt niet bij iedereen goed.

iMoeder en maansneeuw vinden dit leuk.
  3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een beetje escaperoom kost je €20.000 aan investering en dan heb je nog een goed boekingskanaal nodig anders ben je weer 10% boekingskosten kwijt als je op het netwerk van een ander mee moet liften.

Verder zijn er honderden escaperooms in NL. Een origineel thema is wel handig.

Bedenk je als laatste dat je met 1 kamertje weinig verdient. Er kunnen maar 6 tot 8 mensen in en je hebt personeel nodig voor de ontvangst en techniek. Beste is als je dus een kamer of 3 tegelijk kunt draaien. Moet je wel weer meer investeren.

4. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Tot nu toe vind ik de escape rooms waarbij je echt moet samenwerken het leukst.. Dus dat er ergens een verborgen ruimte is waar je iets moet doen, maar je het zelf niet kan zien en dus aanwijzingen van een ander moet krijgen. Of dat iedereen op een specifieke plek moet staan om de deur uiteindelijk te kunnen openen..

Qua thema zou ik inderdaad kijken of je een niet opgelost mysterie kan vinden, of een waargebeurd verhaal als 'de heineken ontvoering' als thema kan gebruiken. Of juist inspelen op een angst die mensen hebben.. Een ruimte vol clowns, enge spinnen of misschien heel gaaf.. een onderwater thema 'Atlantis' en dan de wanden van glas waarbij je de rest van atlantis en het zeeleven om je heen ziet en naarmate de tijd verstrijkt komen er steeds meer barsten in het scherm, of beukt er een inktvis/haai/mythisch beest tegen het glas waar de barsten door komen.. Je moet dan opzoek naar de code/sleutel van de onderzeeër..

Die laatste lijkt me wel echt gaaf, dus als dat 'm wordt verwacht ik wel een uitnodiging om te komen testen:p

Jillzz, Marchella, Elletje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Anonise, dat idee vind ik inderdaad echt gaaf! Ben je altijd zo creatief? Kun je dan niet ook even met mij meedenken mbt een Escape the classroom? :D

6. Elletje

Elletje Fanatiek lid

Hij komt in Breda

7. Elletje

Elletje Fanatiek lid

De ruimte en de techniek, met een softwareprogrammeur zal geen probleem zijn. We wilde er juist een vrij grote van maken waar je meer dan een uur mee bezig bent. EN juist omdat er zoveel zijn willen we een heel origineel thema. Ik weet niet of jullie Alice Underground kennen in londen. Maar het liefst zou ik daar een combi mee maken.

8. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Haha dankje ik heb zo mijn momenten.. Escape the classroom klinkt dan wel weer een stukje moeilijker.. Moet het ook didactisch te verantwoorden zijn? En moeten ze met z'n allen 1 opdracht doen of losse opdrachten in teams? Ik zou in ieder geval inspelen op de angst om 'voor altijd' (een hele vakantie ofzo) op school opgesloten te zitten. Waarbij ze een (les)uur de tijd hebben om de sleutel te vinden.

Om het voor jezelf makkelijk te maken, verschillende puzzels waarbij ze uiteindelijk op verschillende manieren een code moeten vinden. Die ze digitaal kunnen invullen bij een 'kluis' voor de volgende hint/stap in het spel..

Maar het een en ander is afhankelijk van het vak.. Bij een scheikunde docent kan je natuurlijk los met bijwerkingen van een of ander mislukt experiment waarvan de formule voor een medicijn in een kluis liggen.. Bij een taal kan je een oud liefdesverhaal aanspreken waarbij `van de 2 geliefden' voorgoed vertrekt naar een onbekende bestemming en dat ze nog een bepaalde tijd hebben om de boodschap te ontcijferen en de locatie van diegene te ontrafelen. Zit je meer op basisschool leeftijd dan kan je denken aan een verhaal waarbij iets of iemand iets heeft gestolen en dat wanneer er binnen het uur geen antwoord is de hele klas 'straf' krijgt (uiteraard is er dan een verhaal achter waarbij een ekster via een gat in een deur sieraden steelt naar een nestje toe of iets dergelijks)

Kan je hier iets mee?

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Voor welk niveau? Bepaald vak? Ik heb wat puzzels gemaakt voor Escape the classroom bij ons op school.

10. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Die Saw Escape Room wordt geopend in Las Vegas dus niet hier in Nederland.

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Saw!!
    Dan kom ik zeker weten!
    Breda is voor ons een goede plek dus 1e klant binnen hahah ;)

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk juist dat er dus in het Horror genre al heel veel is. Dus dat je dan beter wat originelers kan doen. Maar dat kan ook zijn omdat ik persoonlijk niks heb met horror, maar wel met escape rooms.

fafa vindt dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Eens. Bij echte horrorescaperooms sluit je wel veel publiek buiten bijv. personeelsfeestjes e.d.

14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Mee eens, zou persoonlijk ook niet voor horror gaan,opgesloten zitten ``er niet uit kunnen`` en horror , schrikken etc geen fijne combinatie.
    maar ik zou wel voor iets wat je ook een stukje makkelijker kan maken voor kinderen.

15. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik heb een keer een absurdistische toneelstuk gezien van een klas kleuters (gespeeld door volwassenen).
    De juf had gezegd: "jullie mogen niét het lokaal uit zonder mijn toestemming."
    Vervolgens ging de juf even weg om iets te halen, maar kwam nooit meer terug.
    In het toneelstuk speelden ze de tijd die daarop volgden. De kinderen deden hun werkjes en zongen liedjes, precies zoals ze dat elke dag deden. En elke zoveel tijd riepen ze als mantra: "ik mag het lokaal niet verlaten tot de juf terug is."
    Langzaamaan escaleerde de situatie. Kinderen werden gek en gingen schreeuwen en de werkjes werden verscheurd. De liedjes werden door elkaar gebruld en er werd op de piano geramd met een hamer, de gitaar werd tegen de muur gegooid, etc.

Het was echt heel bizar en absurdistisch. Iedereen ging na afloop weg met zo'n gevoel van "Wat... Heb ik gezien..."
    Wél heel gaaf, ik moest er opeens aan denken door je idee van opgesloten in een klaslokaal.

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ooit gehoord bij een escape room dat juist alle kinderen er uit komen, maar de volwassenen niet. Omdat die veel te moeilijk denken ;)

Ts ik vind het idee super leuk. Horror zou ik niet doen, maar dat is meer omdat ik daar zelf dus al never nooit heen zal gaan terwijl ik escape rooms wel super leuk vind.
    Meerdere ruimtes is altijd leuk. Het achterliggende verhaal boeit mij nou nooit eigenlijk dus daar kan ik je niet mee helpen :D

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Eveneens out of the box thema.... natuur. Bijv in een oerwoud zitten en dingen moeten doen om de juiste weg eruit te vinden.

18. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Een aantal jaar terug is er toch een vrouw ontsnapt uit de gevangenis / koepel van breda. Een escaperoom die dit nabootst, alle voorbereidingen die ze moest doen....

Of..
    iets met de militaire geschiednis van breda. Iets van dat militairen stiekem hun kazerne willen uitkomen om s nachts te feesten...

En een kinder escaperoom zou wel leuk zijn in breda, dan kom ik langs met de kids....

Deel Deze Pagina