hai dames, gisteren kregen we een brief binnen van het voorlichtingscentrum voor overheidsbijdragen. Hierin staat dat er verschillende extra vergoedingen zijn om de koopkracht te stimuleren die gedaald is door de crisis. Nu kunnen we een gids bestellen waarin al die vergoedingen staan.. en hoe je ze evt kan krijgen.. Maar.. (en hier krijg ik een twijfelachtig gevoel van).... je kan de gids bestellen tegen een vergoeding van 13.90.. dus 13.90 betalen voor een gids waar je misschien vergoedingen door kan aanvragen. Ik krijg er een beetje een oplichtingsgevoel bij.. Dus heb gisteren de website al opgezicht ( www.overheidsbijdragen.nl) en die ziet er goed uit.. Vroeg me toch af of iemand hier t fenomeen kent.. en is t malafide.. en heb je uberhaupt iets aan die gids? ALvast bedankt groetjes
Volgens mij is het normaal gesproken zo dat als je overheid iets beschikbaar stelt aan info dat dit gratis is of dat er een kleine bijdrage gevraagd word. Het bedrag dat jij noemt vind ik geen kleine bijdrage helemaal als je ervan uit gaat dat die gids bedoelt is voor mensen die echt financieel te lijden hebben onder de crisis en dus al niet zo veel te besteden hebben. Dus om een lang verhaal kort te maken, ik geloof er geen snars van en zou het dus ook niet doen.
ik vind het idd ook raar..vandaar de oproep hier of iemand het kent.. ALs t nep is..dan zijn ze echt goed bezig grin Mooie lichtgroene envelop met logo naam en toenaam van de briefschrijver adres gegevens een nb over verkeerde adressering met een andere naam die je kan schrijven schitterende website. @Majal er staat onderin de brief * Voorlichtingscentrum Overheidsbijdragen is in 2009 ontstaan uit onvrede over de gebrekkige voorlichting over overheidsbijdragen. Wij ontvangen geen subsidie en zijn onafhankelijk van de overheid* Je kan dus niet via de overheid informeren of het malafide is denk ik zo.. aangezien ze onafhankelijk zeggen te zijn. De gedachte als t van de overheid uitkomt is t gratis die gaat dus niet op..die had ik nl zelf ook bedacht.. grin. Raaaaare bedoeling lol.. heb ik nou eindelijk ook eens zo een oplichtingspraktijk aan mn derriere
Een tante van mij heeft dat boekje besteld, maar er stond alles in wat ze al wist. Er staan vooral voor regelingen in voor minima inkomens, en mijn tante heeft dat niet. Ze had er dus niks aan, weggegooid geld.
@consider daar was ik idd ook al bang voor denk niet dat wij onder minima inkomens vallen wat is dat nl precies..weet iemand dat ? ( dan hoef ik niet te gaan googelen )
Maak een afspraak bij de sociaal raadslieden bij jou in de buurt: www.sociaalraadslieden.nl Die kunnen je gratis en voor niets vertellen of je ergens recht op hebt, en ze vragen het ook nog gratis voor je aan
Boekje is inderdaad van een particulier bedrijf en niet van de overheid zelf. ben het al op verschillende fora tegen gekomen en de algemene reactie van mensen die t besteld hadden is t zelfde..niks nieuws onder de zon, als je een beetje handig bent met google is alles wat in dat boekje staat, ook zelf wel op internet te vinden. Dus dan kun je in elk geval al 13 euro besparen.
zo een vermoeden had ik idd ook al toen ik de website bekeek.. wilde alleen ff checken of t een malafide organisatie is. Maar bedankt allemaal van mij mag deze dicht.