te kort voeding mee naar kdv???

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door veronique1985, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    hoi hoi,
    ik weet niet zo goed waar ik dit bericht moet zetten maar denk dat het hier wel aardig goed staat.
    onze dochter is nu 3 keer op het kdv geweest nu gaat mijn man haar vandaag halen en nu zeggen ze dat ze denken dat we te kort voeding meegeven omdat ze volgens hun erg ontevreden is.
    ik geef nog borstvoeding en geef haar voor 3 voedingen 3x120ml mee ze vonden dit erg weinig voor een kind van 5 maanden maar ik dacht dat het meer als genoeg is want ze zit nog op 8 voedingen komt nog elke 3 uur ook snachts ze weegt 4980 gram en het is toch 150ml per kilo per 24 uur dus dan zou ze 750 ml per 24 uur moeten drinken gedeelt door 8 kom je nog niet eens op 100ml per keer dus gaf na mijn idee al extra mee.
    thuis is ze ook snel van de rel als het maar iets anders gaat ze slaapt ook heel ligt en erg weinig.en is graag bij je
    moet ik haar nu meer mee geven ??? is mijn voeding niet goed genoeg?? ze vonden haar ook erg klein voor een baby van 5 maanden. vindt je het gek ze was bijna 6 weken te vroeg en woog 1980 gram.
    ik moet donderdag ook naar de kinderarts omdat ze prematuur geboren is ik zou het daar ook even vragen
    misschien dat jullie een idee hebben wat ik ermee moet doen wordt hier zo onzeker van.
    groetjes veronique

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

150 ml per kilo lichaamsgewicht wordt gebruikt voor kv. BV is veel lichter verteerbaar. 120ml is erg weinig voor een kind van 5 maanden. Je kunt beter meer geven. Je kindje kan ook niet overeten aan bv!

3. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    mmmm oke op het cb zeiden ze dat ik 150 ml per kilo lichaamsgewicht moet aanhouden.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Die 150cc per kilo lichaamsgewicht is gewoon een soort van indicatie idd. Je kindje kan er minder van drinken maar er ook meer van drinken.

Aan de cc's kan je niet zien of het voldoende is, wel aan het gedrag van je kindje. Lust ze na die 120cc nog wat extra's? Dan zou ik dus idd wat meer mee geven. Geeft ze na die 120cc aan gewoon genoeg te hebben, dan is het gewoon prima.

Jouw voeding word overigens speciaal voor jouw kindje gemaakt, dit kan niet slecht zijn ;)! Jouw voeding is gewoon goed genoeg! Niet gek laten maken hoor. Verder kan je idd nooit teveel borstvoeding geven, dat is wel erg fijn! Bij kunstvoeding kan dit niet.

En klein, tja ach, er zijn nu eenmaal grote en kleine kindjes. Anders konden er ook nooit gemiddelde kindjes zijn :D!

Onze jongste kreeg op die leeftijd 6x live borstvoeding op een dag en 2x gekolfd (soms kv) en dronk van zowel de borstvoeding als van de kunstvoeding rond de 100cc-130cc, meer hoefde ze gewoon niet. En aan de borst dronk/drinkt ze ook gewoon meer per keer, weet ik zeker, want kolf in 20 min met gemak 200cc-250cc.

Liefs, Hanneke!

5. misa

misa Niet meer actief

Heb je zelf ook het idee dat ze ontevreden is? Huilt ze veel? Is ze onrustig? Hou je niet te veel aan de richtlijnen vast. Voor elk kind kan dat weer anders zijn! Probeer rustig een beetje uit. Het worden niet voor niets richtlijnen genoemd! Als je niet zeker bent, stel je vragen bij het consultatiebureau.
    En wat betreft het meegeven van meer voeding: te veel meegeven is nooit verkeerd, want dan heb je altijd genoeg voor als de kleine meer wil.
    Succes en ga je eigen (moeder) gevoel na!

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou idd. meer meegeven. Kan toch nooit geen kwaad? Misschien laat ze er dan ook wat meer tijd tussen, zodat je op 7 voedingen uit komt?!
    Voor mij lijkt het ook weinig, mijn zoontje drinkt gekolfd nu 170cc, met 11 weken. Maar drinkt dan ook maar 5x moet ik erbij zeggen. Maar elk kindje is natuurlijk anders. Ook is het misschien allemaal anders op het kdv en heeft ze meer indrukken en dus energie verbruikt en daardoor meer honger?
    Maar het komt erop neer, dat je wil dat je dochter tevreden is en je hebt voldoende melk?! dan lekker geven...

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je weet nooit hoeveel ze zelf uit je borst haalt, dus dat hele rekensommetje gaat gewoon niet op! Daarom geld dat ook alleen voor kv. Het kan best zijn dat jou kindje per keer wel 200cc uit je borsten haalt, dan is een flesje van 120cc wel heel erg weinig..Gewoon meer meegeven en je kindje, net als live uit je borst, laten drinken naar behoefte..

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou inderdaad meer meegeven. Je kleine kan echt niet zomaar te veel binnenkrijgen van je borstvoeding. En als ze met extra meer tevreden is, dan is dat toch goed?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    FV kindjes drinken op die leeftijd vaak 4a5 flessen van 200cc. (advies is 800-1000cc tussen 4 en 6 maanden)
    Maar een BV kindje is zo'n grote hoeveelheid vaak niet gewend. En die drinken dus ook vaker kleinere hoeveelheden.

Ik denk dat ze op het KDV gewoon gewend zijn om 2a3 flessen a 200 te geven, maar die kindjes krijgen thuis ook nog maar 2a3 voedingen. Terwijl jou kindje nog zo'n 5 voedingen thuis krijgt.. Een heel verschil..

10. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    En als je zelf gekolfde voeding geeft? heeft ze dan wel voldoende aan 120ml?
    Ik zou sowieso een extra flesje (reserve voeding) meegeven naar het kdv. Wat als iemand (oké, heel lomp maar het kan gebeuren) een open flesje laat vallen / omstoot?
    Kom je dan terug van je werk?

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar als ts altijd gewoon uit de borst voedt en niet uit een flesje, dan weet zij dus niet hoeveel haar kindje normaal gesproken drinkt. Ik weet niet of ze zelf wel eens bv uit een flesje geeft, maar het kdv geeft aan dat haar kindje erg ontevreden is en dus wss aangeeft dat die 120cc toch net te kort is..Dan is het toch niet zo raar om iets meer in de fles te doen? Lijkt me niet dat het kdv dit aangeeft omdat ze grotere flessen gewend zijn, maar echt met een kindje zitten dat nog honger heeft na de fles..

Ik weet nog dat mijn kleine man met 3 maanden rustig een fles van 180cc opslobberde bij mijn moeder als die oppaste, terwijl hij ook op zo'n 7 à 8 voedingen zat per etmaal..

De ene voeding drinken ze ook nog eens maar dan de ander. Daar moet je wel op inspringen als je flesjes mee gaat geven en moet je er dus een ruime hoeveelheid indoen om je kindje in haar behoefte te kunnen voorzien..Met bv heb je nu eenmaal geen standaard aantal cc's waar je je aan kunt houden..

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    ik zou denk ik ook iets meer meegeven, geef hier ook altijd iets meer mee als het advies. Maar op het bureau zeiden ze ook van soms kan het ook meer zijn en soms minder omdat bv toch op verzoek is.

13. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

het is toch het proberen waard? ik zie het probleem niet zo van meer meegeven.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Waarom reageer je niet meer ts, ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ik zou niet meer meegeven als je denkt dat je dochtertje tevreden is. op het kdv zijn ze vaak flesvoeding gewend en die kindjes drinken nu eenmaal veel meer per keer in het algemeen. Mijn dochtertje krijgt 3 x 130/140 mee naar het kdv. Vonden ze eerst ook heel weinig, maar ze is heel tevreden ermee en hebben ze later ook toegegeven. Ze krijgt nog zo'n 7 voedingen en weegt 8.3 kilo, dus niemand hier zal zeggen dat ze weinig krijgt. Ze is nu 4 maanden oud. Veel grote flessen is echt een flesvoedingsadvies.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ze zeggen dus ook dat haar kindje erg ontevreden is, niet dat die flessen per difinitie te klein zijn;)

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

daar ben ik het niet mee eens, het is toch het proberen waard, ze is er zelf overdag toch niet bij? stel ze probeert het en haar kindje is ineens een stuk tevredener, zou mij het proberen waard zijn hoor.

18. linde90

linde90 Niet meer actief

misschien kost het haar al moeite om aan de hoeveelheid afgekolfde melk te komen, en als ze dan meer mee geeft en ze kan het aan het einde van de dag weggooien is dat ook zonde.
    Is misschien wel een idee om te kijken hoeveel ze thuis van de afgekolfde melk drinkt, en dan ietsjes meer meegeven.

19. misa

misa Niet meer actief

Ik zou altijd meer meegeven: fles of borst. Want een dag kan altijd anders lopen, misschien een dagje meer of midner drinken. Maar er kan ook wat misgaan: omstoten of iets dergelijks. Dan heb je altijd genoeg, want ze hebben echt geen reserve hoor!

Hoe gaat het nu met de voeding en de kleine?

20. misa

misa Niet meer actief

Als ze niet genoeg heeft, kan ze misschien flesvoeding mee gaan geven. Is ook een optie. :)

Deel Deze Pagina