hai, Ik heb braaf zoals aangeraden sinds een dag of 3 een zeiltje in mijn bed gelegd zodat mijn matras beschermd is mocht mijn water breken. Precies zoals de beschrijving zegt, zeiltje op het matras en dan je hoeslaken erover. Nu word ik alleen helemaal geshuffeld van dat zeiltje: het kraakt, zeilt door mijn hele bed heen en het plakt :x Iemand tips en of dezelfde ervaringen? gedeelde smart is halve smart zeggen ze immers... groetjes
Ik legde het plastic onder de hoeslaken en molton, dan ligt ie steviger. En in de breedte zodat je de zijkanten als het ware kan instoppen. Maar door dat plastic krijg je het ook zo ontzettend warm! Echt vreselijk!!
Ik heb een waterdichte molton gekocht (nou ja, laten kopen) ipv van zeiltje en heb hem nu al op het bed gelegd, hij kraakt niet en met de warmte valt het me ook echt alles mee. Ik geloof dat hij bij de action vandaan komt. Ik heb de doos niet meer maar geloof dat het merk iets van Anna was oid.
bij de hema een waterdichtte molton gekocht want ik had de ervaringn met het zeiltje al gelezen. Ik had nog wel het zeiltje onder die molton gelegt maar na een uurtje draaien op bed en gek worden van het gekraak heb ikhem er heel hard weer onder vandaan getrokken. Mochten mijn vliezen in bed breken voordat er weeen zijn dan is de boel door de molton beschermt. Beginnen de eerste weeen laat ik mijn vent hem er nog wel onder leggen.
ik had het zeiltje de vorige x ook geprobeerd,maar heb hem er na 2 dagen weer afgehaald wat een ramp zeg.ik kon al zo slecht slapen en dan ook nog dat rot ding. ik had gewoon een dikke molton hoeslaken en het risico genomen dat me bed nat zou zijn, dit was niet het geval want toen ik uit bed stapte braken me vliezen maar niet met een plens maar druppelend. deze x zal ik zeker weer niet gebruiken, ik zie het wel
Ik vond het zeiltje ook echt verschrikkelijk! Kraken, verschuiven, zweten, pfff. Ik heb nu ook een molton waar aan de onderkant een soort zeiltje vast zit, echt ideaal! Slaap een stuk beter en heb ook geen last dat ie extra warm zou zijn.
Heb eigenlijk helemaal geen last van dat zeiltje. Het blijft goed liggen (alleen onder het hoeslaken) en kraken doet het ook niet. Alleen is het idd wel warm. Heb thuis ook van die molton zeiltjes voor in het ledikantje. Misschien een idee om die te gebruiken idd. Die kraken iig niet denk ik.
Ik had ook zo'n plastic geval, uit het kraampakket van VGZ. Man, wat een ellende! :x Je hoeft je been maar te verplaatsen en dat ding kraakt al. En in mijn slaap verschoof dat ding ook telkens. En zweten idd! Mijn moeder werkt in een verzorgingstehuis, en zij had voor mij die dingen meegebracht waar Geriannes het ook over heeft volgens mij. Ideaal, en nergens last meer van!
nu had ik net al gelezen over die waterdichte moltons, maar zoals elke goede zwangere vrouw betaamt ben ik die vergeten te halen net wel weer een leuk jurkje gescoord btw Duik dus straks mijn kraampakket maar ff in, zaten idd ook van die matras beschermers in, misschien dat die dingen beter zijn. Zo niet dan heb ik een reden om snel weer te gaan shoppen voor een molton..en misschien wel weer een jurkje of zo
nou klinkt lekker dus.. waar kun je die waterdichte moltons halen dan? En is dat ook echt een 1 persoons molton of is die officieel voor het ledikantje? en hoe leggen jullie die erop dan?
Ik heb een waterdichte molton bij de HEMA gehaad. Ze hadden alleen nog de éénpersoons dus daar hebben we twee van gedaan en die een beetje overlappend naast elkaar gelegd. Moet voldoende zijn. Dat stomme bedzeiltje van het kraampakket kun je net zo goed weggooien volgens mij. Is ook niet zo groot.
Hoi dames, Van een kennis die net is bevallen heb ik de volgende advies gekregen.. Ze had gewoon een stukje zeil gekocht bij de leenbakker en die gebruikt als bedzeil.denk dat ik dat ook gewoon ga doen over een tijd. groetjes
Nou die van de VGZ is echt klein. die past niet om mijn matras heen. Dus slaap ik op een oude dekbed zodat die het vruchtwater absorbeert en er minder kans is op lekken door het te kleine bedzeiltje.
Ik heb de zeiltjes uit t kraampakket op mijn matras gelegd ( 4 stuks) en heb er geen last van..Van het schuiven merk ik tijdens t slapen niets van en overdag trek ik t gwn weer even recht en goed. Zweten doe ik zowiezo wel, met of zonder zeiltje onder me ....Die zeiltjes liggen op mijn matras, maar soms denk ik: wat als me vliezen op de bank breken, op straat, in de auto of lopend whahaha
Ik heb er een van de ikea inderdaad, een 2 persoons, gegarandeerd kraakvrij dacht dat het erg zweterig zou zijn dus heb er voor de zekerheid 2 gewone moltons overheen gedaan, maar nu zelfs met het warme weer hebben we er allebei geen last van. Dames die thuis willen bevallen en nu uit hun kraampakket massaal naar de celstof matjes grijpen...... Bedenk wel dat ze die dingen tijdens de bevalling ook nodig hebben, ik heb zelfs extra op mijn werk nog een vol pak achterovergedrukt (vonden zowel de vlos als de kraamzorg een heel goed idee, de hoeveelheid in je kraampakket is vrij minimaal zeiden zij) op aanraden van mijn ook zwangere collegaatje (inmiddels net bevallen) zij had bij haar eerste alles ondergespuugd op bed en als ze zelf niet gezorgd had dat ze extra matjes in huis had, had ze in die viezigheid moeten gaan liggen om te bevallen omdat de matjes uit het pakket inmiddels op waren Dus regel bij de apotheek (of familie/bekenden die in de zorg werken ) ff een extra pak van die dingen als je ze vantevoren ook in je bed wil gebruiken. Die dingen zijn overal handig voor en komen als je kindje er is ook nog prima van pas dus je blijft er echt niet mee zitten.
Ik heb het zeiltje uit het kraampakket (van de CZ) liggen. Blijft goed liggen en kraakt niet. In het kraampakket zat een brief waarop stond dat ik met 36 weken dat zeiltje op bed moest leggen. Hebben ze er dus speciaal bij gedaan. Wil overigens in het zkh bevallen dus zal m ook niet missen.